اخبار خودرو جهان
سریع ترین فیات 500 تیونینگ شده

فیات آبارث 695 Esseesse معرفی شد

دوشنبه - ۱۴ تیر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
فیات آبارث 695

آبارث نسخه ویژه جدیدی را به سبد محصولات هاچبک خود اضافه کرده که 695 Esseesse نام دارد. در واقع این مدل سریع ترین نسخه تیونینگ شده رسمی در بین نسخه های قابل خرید فیات 500 بوده و این کمپانی اظهار کرده که مهندسین و طراحان آن در طراحی آبارث 695 Esseesse از نسخه اولیه همین خودرو در سال 1964 الگوبرداری کرده اند.

به گزارش خودرونویس، شرکت آبارث قصد دارد که تنها 1390 نمونه از 695 Esseesse را تولید کند که 695 نسخه به رنگ مشکی Scorpion و 695 نسخه دیگر به رنگ خاکستری Campovolo مزین شده اند. آبارث اظهارکرده که این هاچبک جدید برای افرادی توسعه داده شده که به صورت ویژه به دنبال خاص بودن، عملکرد و روح مسابقه ای هستند.

 

استایل ظاهری و کابین آبارث 695 Esseesse

از نظر طراحی آبارث 695 Esseesse به لطف جزییات سفید رنگ اعمال شده در قسمت بیرونی به خصوص سپر جلو و اسپویلر عقب، قاب آینه های جانبی و استیکرهای نصب شده جانبی به نسخه کلاسیک خود در دهه 60 میلادی اشاره دارد. رینگ های 17 اینچی آلیاژی این خودرو هم به رنگ سفید هستند که به کالیپرهای ترمز قرمز رنگ و کاپ رینگ قرمز مجهز شده اند. همچنین برای این خوردو ضربه گیر و کمک فنرهایی از برند Koni FSD مجهز شده است.

نمای عقب فیات آبارث 695

در پروفیل عقب یک اسپویلر تطبیق پذیر با قابلیت مانور 60 درجه ای به این خودرو اضافه شده که در حالتی که به صورت کامل باز باشد، تا 42 کیلوگرم نیروی رو به پایین بیشتر در سرعت 200 کیلومتر بر ساعت تولید می کند که موجب پایداری بهتر این آبارث 695 شده است.

آبارث سعی کرده تا حد ممکن از وزن این هاچبک اسپرت و عملکردی هم بکاهد و به این منظور سیستم اگزوز تیتانیومی از برند آکراپوویک را نصب کرده که 10 کیلوگرم نسبت به نمونه نصب شده روی آبارث 595 Competizione سبکتر است.

اگزوز فیات آبارث 695

درون کابین این خودرو شاهد نصب نشان های متعدد و تودوزی همرنگ با بدنه هستیم. ضمن اینکه کمربندهای ایمنی قرمز رنگ، تریم جیر آلکانتارا و فیبر کربنی در بسیاری از قسمت ها دیده می شود.

کابین فیات آبارث 695

مشخصات فنی آبارث 695 Esseesse

زیر کاپوت جدیدترین محصول آبارث، یک پیشرانه 1.4 لیتری T-Jet نصب شده که با یک گیربکس دستی کوپل شده است. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت 180 اسب بخار و بیشینه گشتاور 250 نیوتن متر بوده و به موجب آن این هاچبک کوچک زمانی که اسپویلر آن در زاویه صفر درجه قرار دارد می تواند به بیشینه سرعت 225 کیلومتر بر ساعت دست یابد. همچنین این خودرو طی 6.7 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت می رسد.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟