اخبار خودرو جهان
چیزی بین کراس اوورهای معمولی و خودروهای کابریولت

تیزر فیات 500X کابریو Yachting

پنجشنبه - ۱۰ تیر ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
فیات 500X Yachting کابریو

در ژانویه سال 2021 متوجه شدیم که فیات فصد دارد نسخه کابریو کراس اوور کامپکت 500X را تولید کند. در آن زمان ما اطلاعات بسیار کمی از این خودرو داشتیم و با شنیدن نام کراس اوور کابریولت تنها نیسان مورانو کراس کابریولت در ذهن ما تداعی می شد که آن هم مدت زیادی به بازار عرضه نشد. بدین ترتیب منتظر انتشار جزییات بیشتر از سوی فیات بودیم که زمان آن رسید و فیات تیزر 500X کابریو را منتشر کرد و مشخص شد که این کراس اوور یک خودروی کاملا کانورتبیل نیست و نام بسیار جذابی هم دارد.

به گزارش خودرونویس، فیات همزمان با انتشار تیزر، نام اعلام کرده که این کراس اوور جدید 500X Yachting نام دارد. اولیور Francois مدیرعامل فیات در اکانت اینستاگرام خود تیزری از این کراس اوور کابریو را منتشر کرد که در آن اطلاعات خوبی به همراه جزییات زیادی از 500X Yachting مشخص شده است. به جز این ویدیو تیزر، کمپانی فیات هیچ خبر رسمی و تصویری را از 500X کابریو منتشر نکرده است.

سقف پارچه ای

استایل ظاهری فیات 500X Yachting

قطعا وجه تمایز اصلی 500X Yachting با نسخه های معمولی سقف پارچه ای آن بوده که بیشتر عملکردی شبیه به یک سانروف بسیار بزرگ دارد تا سقف بازشوی خودروهای کانورتیبل رایج. این سقف پارچه ای در فیات 500X Yachting حتی به اندازه سقف پارچه ای 500C هم باز نمی شود و درست در قسمت انتهایی سقف متوقف می شود و مانند 500C هاچبک تا قسمت پایینی شیشه عقب جمع نمی شود. با همه این توصیف ها، این سقف پارچه ای در زمانی که باز باشد هوای آزاد زیادی را وارد کابین می کند و در عین حال خودرو صلبیت و ایمنی خود را زمانی که سقف باز است، حفظ می کند؛ این نکته بسیار مهمی بوده که این کراس اوور یونی بادی رعایت شده است.

لوگو فیات 500X Yachting کابریو

فیات 500X Yachting به مراتب بیشتر از یک کراس اوور با سقف پارچه ای جمع شونده است؛ همانطور که از واژه Yacht به معنی قایق در نام این خودرو پیداست، ویژگی های خاصی درون این مدل نهفته است که با نگاه به داشبورد با تریم چوبی درخت Mahogany و استفاده از مواد اولیه مربوط به قایق ها در داخل کابین می توان به آنها پی برد.

کابین فیات 500X Yachting کابریو

همچنین در این تیزر به رنگ آبی تیره اقیانوسی بدنه و تریم داخلی به همین رنگ نیز اشاره شده است. ضمن اینکه نشان Yachting روی بدنه و درون کابین این نسخه ویژه فیات 500X کابریو نیز نصب شده است. اگر جزییات دیگری از این خودرو باقی مانده باشد، در زمان رونمایی مشخص خواهد شد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟