اخبار خودرو جهان
دارای یک درب اضافی در سمت سرنشین

فیات 500e 3+1 معرفی شد

شنبه - ۳ آبان ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
فیات 500e مدل 3+1

کمپانی فیات در ماع مارس سال جاری بود که برای اولین بار نسل جدید فیات 500 الکتریکی یا همان 500 E را رونمایی کرد. در واقع فیات چندین روز پیش از تعطیلی و قرنطینه بسیاری از شهرها و لغو مهم ترین رویدادهای خودرویی سال 2020، اولین عضو به روزرسانی شده از خانواده 500 را رونمایی کرد. حال امروز که بیش از هفت ماه از آن روز گذشته، فیات عضو جدیدی را برای خانواده محصولات 500 معرفی کرده است. این محصول جدید فیات 500 الکتریکی 3+1 نام دارد.

استایل ظاهری فیات 500

به گزارش خودرونویس، فیات اظهار کرده که این مدل جدید و جادارتر این خودرو الکتریکی شهری برای افراد و خانواده های پرجمعیت تر طراحی شده که روزانه قصد تردد زیادی را درون شهر دارند. فیات در وصف این خودرو از عبارت تمام جدید و تمام الکتریکی به همراه یک درب اضافه ولی همیشه 500 استفاده کرده است! ور واقع این همان خودرویی است که فیات در ماه مارس رونمایی کرده، با این تفاوت که فیات یک درب کوچک در سمن سرنشین برای آن طراحی کرده است. همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید فیات در سمت راننده تنها یک درب نصب کرده ولی در سمت سرنشین این فیات 500 مدل 3+1 دارای دو درب است.

فیات 500e مدل 3+1 در شارژ

خبر خوب اینجاست که مانورپذیری و قابلیت های فیات 500 معمولی همچنان در این مدل 3+1 نیز مشاهده می شود، چراکه این نسخه کاربردی تر دقیقا ابعاد مشابهی با مدل 500 الکتریکی استاندارد دارد. نکته جالب تر اینجاست که هیچ تفاوت ابعادی میان درب نصب شده در 500 مدل 3+1 با مدل 500 الکتریکی نیست، حقه فیات اینجاست که فندر ثابتی که در مدل 500 الکتریکی استاندارد نصب شده به یک درب کوچک که خلاف جهت درب جلو باز می شود طراحی کرده به موجب آن می توان به راحتی به صندلی های ردیف عقب دسترسی داشت.

نمای جانبی فیات 500e مدل 3+1

فیات تاکید کرده که طراحی این درب کوچک جدید هیچ تاثیر منفی روی هندلینگ و مصرف انرژی 500 مدل 3+1 نداشته است. این در حالی است که اضافه شدن همین درب کوچک باعث شده تا این مدل جدید 30 کیلوگرم وزن بیشتری نسبت به فیات 500 الکتریکی استاندارد داشته باشد. این نکته نیز باید اشاره شود که این درب کوچک عقب تنها زمانی قابل باز شدن است که درب سرنشین جلو نیز باز شده باشد و دلیل این صرفا رعایت پروتکل های ایمنی است.

 

مشخصات فنی

این مدل 3+1 فیات 500 هم مشخصات یکسانی با مدل استاندارد دارد. بدین ترتیب قلب تپنده این خودروی الکتریکی شهری از یک موتور برقی تشکیل شده که قادر به تولید بیشینه قدرت 111 اسب بخار و بیشینه گشتاور 200 نیوتن متر است. نیروی تولیدی این موتور الکتریکی توسط یک گیربکس تک سرعته به چرخ های جلو منتقل می شود. فیات اظهار کرده که پک باتری این خودرو در حالت شارژ کامل در بهترین حالت قادر است انرژی لازم برای پیمایش 190 کیلومتر مسافت را تامین کند و دوباره طی چهار ساعت در صورت اتصال به یک شارژر معمولی ظرفیت آن تکمیل می شود.

کابین فیات 500e مدل 3+1

سخن پایانی

فیات قصد دارد فروش 500 الکتریکی مدل 3+1 جدید را در مدل La Prima آغاز کند که دارای تجهیزات استاندارد کاملی مانند کروز کنترل تطبیقی، چراغ های تمام LED، سیستم تابلو خوان مسیر، سنسورهای پارک 360 درجه، دوربین پارک و سایر تجهیزات دیگر است. فیات همچنین سه تریم جدید برای مدل معمولی 500 شامل اکشن، آیکون و Passion در نظر گرفته که هر یک بسته به نیاز مشتری عملکردی متفاوت از پک های باتری و موتور الکتریکی را در اختیار راننده قرار می دهند.

دیگر موارد پیشنهادی:
5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟