اخبار خودرو جهان
هیولای مهار نشدنی مگارکس

فورد F-250 Super Duty مگاراپتور

چهارشنبه - ۶ مرداد ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
فورد F-250 Super Duty مگاراپتور

اگر عاشق ظاهر بسیار خشن و قابلیت های بالای آفرودی فورد راپتور هستید؛ ولی از طرفی به پیشرانه های دیزلی بزرگ و قدرتمند هم علاقه دارید، چاره کار تنها در دست شرکت تیونر مگارکس بوده و یک پیکاپ فوق بزرگ و قدرتمند را برای شما توسعه داده است. این پیکاپ مگاراپتور بوده که بر پایه فورد F-250 Super Duty پلاتینیوم توسهعه یافته و بروزرسانی های زیادی برای بهبود قابلیت های آفرودی در آن اعمال شده است.

تغییرات اعمال شده در زیربندی و سیستم تعلیق

به گزارش خودرونویس، این تیونر امکان بروزرسانی و ارتقا فورد F-350 و F-450 هم را هم دارد؛ ولی در جدیدترین ساخته خود به سراغ نسخه های Super Duty فورد F-250 رفته است. در پروفیل جلو و عقب از قطعات فایبرگلاسی زیادی به منظور حجم پردازی گلگیرها استفاده شده تا فضای کافی برای نصب تایرهای فوق بزرگ در زیر این پیکاپ فراهم شود. به موجب نصب این فندرهای فایبرگلاسی، عرض این خودرو نسبت به نسخه استاندارد 12 یا 18 اینچ بیشتر شده است. شرکت مگارکس همچنین اکسل جلو را 1.5 اینچ جلوتر برده است.

نمای عقب فورد F-250 Super Duty مگاراپتور

پیکاپ مگارکس مگاراپتور دارای تایرهای فوق بزرگ 46 اینچی میشلن XZL 395/85R20 مجهز شده است. این خودرو همچنین دارای رینگ های آلیاژی مقاوم در برابر مین با استاندارد MRAP بوده که هر یک قادر به تحمل وزن 4500 کیلوگرم هستند. به عبارت دیگر وزن زیاد این خودرو برای این تایرها و رینگ اصلا عددی نیست! این فورد F-250 Super Duty ضمن بهره بردن از کیت لیفت برای سیستم تعلیق، دارای کمک فنرهای Bilstein بوده که به موجب آنها 6.5 سانتی متر ارتفاع این خودرو افزایش یافته است.

فورد F-250 Super Duty مگاراپتور

قطعا سوار شدن به چنین هیولایی با این ارتفاع زیاد کار ساده ای نیست؛ ولی شرکت مگارکس رکاب های باز و جمع شونده به صورت الکترونیکی برای این مگاراپتور طراحی کرده است. از جمله تجهیزات نصب شده روی این خودرو می توان به کمپرسور هوا و چراغ های LED اضافی اشاره کرد که وجود آنها روی یک خودروی آفرودی همه فن حریف الزامی است. تغییری در حوض بار این فورد F-250 Super Duty تیونینگ شده اعما نشده و همچنان می توان از فضای گسترده این قسمت برای حمل بار هم استفاده کرد.

فورد F-250 Super Duty مگاراپتور

مشخصات فنی فورد F-250 مگاراپتور

شرکت مگارکس دستی در تغییر پیشرانه توربودیزل فورد F-250 Super Duty نبرده است. این پیشرانه 6.7 لیتری Power Stroke هشت سیلندر توربودیزل قادر به تولید 475 اسب بخار قدرت و گشتاور فوق عظیم 1424 نیوتن متر است که کوه را جا به جا می کند! فضای کابین این نسخه تیونینگ شده در مقایسه با مدل استاندارد تغییری نکرده؛ ولی گزینه های شخصی سازی زیادی پیش روی مشتریان قرار دارد.

 

3.7 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟