به گزارش خودرونویس، توانایی بالای این پیکاپ از تصاویر منتشر شده کاملا مشخص است؛ ولی بهتر است بدانید که شلبی F-150 به مراتب بیشتر از یک مدل معمولی مجهز شده به تایرهای بزرگ و استیکر و نام و شلبی است. فورد F-150 تیونینگ شده توسط شلبی به سیستم تعلیق به روزرسانی شده با کیت لیفت BDS و ضربه گیرهای Fox 2.5 در جلو و عقب مجهز شده است. شلبی اظهار کرده که این سیستم تعلیق دارای تکنولوژی بای پس داخلی و قابلیت کنترل دوگانه سرعت است. در واقع تمامی اجزای این سیستم تعلیق بر مبنای سواری لوکس و راحت، عملکرد بالا در آفرود و هندلینگ بالا در پیست پایه ریزی شده است.

اضافه شده میله ترکشن به قسمت عقب بخشی از این پکیج شلبی برای F-150 بوده و در ادامه شلبی رینگ های 22 اینچی با تایرهای BF گودریچ KO2 را که مناسب همه سطوح بوده برای این پیکاپ قدرتمند نصب کرده است.

نمای عقب شلبی فورد F-150

استایل ظاهری شلبی F-150

صحبت از استایل ظاهری که شد باید اظهار کنیم که شلبی عاشق این است که نام خود را به همه نشان دهد. از این رو نام خود را در ابعادی بزرگ در جلوپنجره نصب کرده و کاور جدید برای سپر جلو و کانال هوا روی گلگیرهای این خودرو نصب کرده است. اگر چشمتان به نام شلبی در پروفیل جلو نخورد، یقینا دو عبارت شلبی که در پروفیل جانبی این فورد F-150 نصب شده را خواهید دید. در حوض بار هم درست در بالای چراغ های عقب دوباره نام شلبی دیده می شود.

کابین شلبی فورد F-150

کاور سپر عقب، قاب آینه های جانبی و دستیگره درب ها دارای پوششی هم رنگ با بدنه هستند. کاپوت این نسخه دارای رم ایر بوده و به خط کشی های مشابه با خودروهای مسابقه ای فورد و شلبی در مسابقات لمانز مزین شده است. درون کابین هم شاهد تودوزی چرمی دو رنگ برای صندلی ها، تریم فیبر کربنی و باز هم نصب نام شلبی در قسمت های مختلف هستیم.

کابین شلبی فورد F-150

مشخصات فنی شلبی فورد F-150

زیر کاپوت این خودرو مشتریان حق انتخاب های مختلفی دارند. در مجهزترین و قدرتمندترین حالت، یک پیشرانه 5 لیتری هشت سیلندر سوپرشارژ برای این پیکاپ نصب می شود که قادر به تولید 775 اسب بخار قدرت است. به عنوان گزینه دوم می توان همین پیشرانه را به صورت تنفس طبیعی روی شلبی F-150 سفارش داد که قیمت ارزان تری دارد. ولی شلبی برای هر دو مدل F-150 سیستم مکش هوا با فیلتر جریان بالا و محفظه فیبر کربنی، تراتل بادی به روزرسانی شده، انژکتورهای ارتقا یافته و مبدل حرارتی عملکردی و سیستم اگزوز بورلا را نصب کرده است.

نمای جانبی شلبی فورد F-150

سخن پایانی

شلبی F-150 جدید دارای تمامی ویژگی های کلیدی و مهم یک آفرودر همه فن حریف است؛ ولی همانطور که می توان انتظار داشت، این خودرو قیمت ارزانی ندارد. تمامی f-150ها بر پایه نسخه لاریانت 4X4 توسعه یافته اند و برچسب قیمت آنها در مدل تنفس طبیعی 107 هزار دلار و در نسخه 775 اسب بخاری 115 هزار دلار اعلام شده است.

منبع motor1
5 از 1 رای