اخبار خودرو جهان

دوج چارجر الکتریکی با نام دایتونا می آید

شنبه - ۲۳ دی ۱۴۰۲
خواندن 3 دقیقه

به تازگی تصاویری منتشر شده که نشان می دهد نسل جدید دوج چارجر به زودی رونمایی خواهد شد و البته که تصاویر منتشره از نمای عقب این خودرو بیانگر عرضه یک خودرو الکتریکی است که در نوع خود یک رویداد مهم تلقی می شود.

به تازگی تصاویری منتشر شده که نشان می دهد نسل جدید دوج چارجر به زودی رونمایی خواهد شد و البته که تصاویر منتشره از نمای عقب این خودرو بیانگر عرضه یک خودرو الکتریکی است که در نوع خود یک رویداد مهم تلقی می شود.

به گزارش خودرونویس، این موضوع که از سوی کمپانی دوج نیز مورد تایید قرار گرفته به نوعی یک غافلگیری به شمار می رود که تنها با انتشار چند عکس از این محصول در شبکه های اجتماعی توسط خود این کمپانی معرفی شده و به این موضوع اشاره شده است که این خودرو منحصر به فرد با نام Daytona از اواخر سال 2024 به بازار عرضه خواهد شد.

به نظر می رسد کمپانی دوج پیش تولید این خودرو را آغاز کرده و تا حدود بسیار زیادی عرضه این محصول به بازار نیز قطعیت یافته است. به همین دلیل کمپانی دوج تلاش کرده است تا تصاویر این خود را بدون استتار منتشر کند، اگر چه همچنان تصاویر واضح و کاملی از جزئیات این خودرو منتشر نشده است.

در طراحی این محصول جدید دوج تلاش کرده است بسیاری از زوایای زبان طراحی خود را تغییر دهد و با سبک متفاوتی این محصول را آماده تولید کند. به گونه ای که در همین عکس های منتشر شده نیز این تغییرات به وضوح قابل مشاهده است. اگر چه به نظر می رسد این خودرو در زمان آغاز تولید انبوه با تغییرات ظاهری دیگری همراه باشد، اما در عین حال می توان فرهنگ طراحی دوج را در آن مشاهده کرد.

البته در این محصول جدید ارتفاع سقف خودرو کمی بلند تر به نظر می رسد و دوج تلاش کرده است تا با طراحی آینه های جانبی به صورت کاملا استاندارد و متناسب با ترند روز بر روی درب ها طراحی کند تا با تغییرات بدنه همخوانی و سازگاری داشته باشد. به طور مشخص در بخش هایی از گوشه های بدنه خودرو این تغییرات به وضوح قابل مشاهده است.

اما در تصویر دیگری که از نمای عقب این خودرو منتشر شده شاید این تصویر در ذهن هر بیننده ای ایجاد شود که این زبان طراح با روح خودروهای برقی سازگاری نداشته باشد، اما نباید تردید داشت که دوج علاقه ای به فاصله گرفتن محض از اصالت طراحی خود ندارد. مهم مهر تایید دوج بر تولید چارجر الکتریکی است که با نام دایتونا به بازار عرضه خواهد شد.

البته هنوز نشان برجسته Daytona در نمای عقب این محصول مشاهده نمی شود. اما نکته مهم دیگری که در تصاویر منتشره از این محصول وجود دارد این است که در طراح این محصول خوجی اگزوزها حذف شده و همین موضوع به گونه ای صحت برقی بودند دوج دایتونا را تایید می کند.

حال باید دید که دوج برای نسخه بنزینی و محبوب چارجر چه اندیشه ای در سر دارد. هر چند که گمانه زنی هایی نیز در خصوص عرضه مدل l6 مجهز به دو توربوشاژ همزمان بامدل الکتریکی وجود دارد. هر چند که کمپانی دوج تاکنون هیچ اطلاعاتی در این زمینه ارائه نکرده و تلاش می کند همچنان با سیاست چراغ خاموش حرکت کند.

در عین حال نشان دوج در جلوپنجره این خودرو مشاهده نمی شود و به نظر می رسد دوج در تلاش است تا خودروهای برقی خود را با هویت متفاوتی به بازار عرضه کند. اکنون این سوال در ذهن علاقه مندان و دوستداران دوج ایجاد می شود که این کمپانی برای صدای غرش خودروهای خود چه فکری در سر دارد.

در عین حال به نظر می رسد در این مدل کاپوت خودرو نیز با تغییراتی در آینده همراه باشد و با نسخه مفهومی آن همسو نباشد. زیرا پنل بالای جلوپنجره نازک در واقع به عنوان چیزی شبیه اسپویلر عمل می کند و جریان هوا را در بالا و پایین آن بر روی کاپوت هدایت می کند.

برای بازکردن گالری، روی تصاویر کلیک کنید.
5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟