اخبار خودرو جهان
سال 2024 از راه می رسد

دوج هم خودرو الکتریکی می سازد

دوشنبه - ۲۱ تیر ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
تیزر خودرو الکتریکی دوج

یک خودروی الکتریکی عضلانی از کمپانی دوج در راه است و سال 2024 از راه می رسد. این شرکت آمریکایی همزمان با انتشار این خبر ویدیو تیزر این خودرو را نیز منتشر کرد. دوج در این لحظه جزییات بیشتری را از این خودرو اعلام نکرده؛ ولی این تیزرها تا حدودی به ما نشان می دهند که باید منتظر چه چیزی باشیم.

جزییات ظاهری و مشخصات خودروی الکتریکی دوج

به گزارش خودرونویس، در این تیزرها هیچ تصویر واضحی از این خودروی عضلانی الکتریکی وجود ندارد؛ ولی گوشه های دایره ای شکل این خودرو در پروفیل جلو به سرعت ما را به یاد دوج چلنجر 1970 می اندازد. جهت مدرن سازی چهره این خودرو، یک نوار LED بین چراغ ها طراحی شده که در قسمت های کناری حالتی عمودی پیدا می کند. این هم دقیقا تداعی کننده استایل سپر اولین نسل چلنجر است.

تیزر خودرو الکتریکی دوج

قسمت های برآمده در هر سمت کاپوت به نظر می رسد که از نسل های اولیه چلنجر به ارث رسیده باشد. البته این المان در این خودروی الکتریکی به نظر برجسته تر از مدل های کلاسیک این خودروی کوپه می رسد. یک تصویر از نمای جانبی این خودروی الکتریکی در دسترس بوده که خط زیبای سقف با الگوبرداری از استایل چلنجر طراحی شده باشد. به نظر می رسد که در قسمت عقب چراغ هایی فرورفته طراحی شده باشد که این هم یک المان دیگر از مدل های کلاسیک چلنجر است.

تیزر خودرو الکتریکی دوج

لوگوی مثلثی شکل این خودرو در پروفیل جلو به رنگ آبی در در قسمت عقب به رنگ قرمز است. این همان نشان Fratzog بوده که میان سالهای 1962 تا 1976 روی محصولات دوج استفاده می شد. به گفته دوج این نشان هیچ معنای به خصوصی نمی دهد.

در این لحظه مشخصات فنی این خودروی الکتریکی عضلانی کاملا مخفی مانده است. در انتهای ویدیو تیزر، این کوپه الکتریکی اقدام به اجرای برن اوت به صورت چهار چرخ می کند و می توان حدس زد که حداقل یک پیشرانه الکتریکی وظیفه تامین نیروی هر یک از اکسل های این خودرو را بر عهده دارد.

تیزر خودرو الکتریکی دوج

سخن پایانی

این بیانیه و تیزرهای دوج در نشست خبری EV Day استلانتیس پخش شد که هر یک از زیربرندهای این شرکت می توانستند برنامه خود برای آینده را اعلام کنند. دوج تمام تمرکز خود را روی عملکرد محصولاتش گذاشته و سعی کرده این موضوع را در این تیزر به همه طرفداران خود نشان دهد.

تیزر خودرو الکتریکی دوج

البته در این تیزر مشکل ناهماهنگی صحبت ها نیز وجود دارد. در ابتدای آن اظهار شده که دوج قصد ندارد خودروی الکتریکی بفروشد؛ بدین ترتیب در ابتدا تصور می کنیم که تمرکز این شرکت روی عرضه محصولات هیبریدی است؛ ولی در دقایق بعدی این ویدیو تیزر دوج اظهار می کند که عملکرد بهتر ما را مجبور به چنین کاری کرد و عرضه یک خودروی الکتریکی عضلانی را در آینده تایید کرد و تیزر آن نیز نشان داده شد.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟