اخبار خودرو جهان
رقابت سه تفنگدار

درگ ریس فورد موستانگ با شورولت کامارو و دوج چلنجر

شنبه - ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
درگ ریس کامارو با چلنجر و موستانگ

چه چیزی میان شورولت کامارو، فورد موستانگ و دوج چلنجر مشترک است؟ تنها وجه اشتراک این سه خودرو عضلانی بودن آنهاست و محبوبیت زیادی هم در درگ ریس در آمریکا دارند و دشمن خونی یکدیگر هستند. گروه Carwow یک درگ ریس بین این سه تفنگدار ترتیب دارد و مهم این بوده که هیچ یک از این سه خودرو استاندارد نبوده و هر سه تیونینگ شده و تا دندان مسلح هستند و قدرت و گشتاور خیره کننده ای از پیشرانه هشت سیلندر آنها استخراج شده است.

مشخصات فنی

به گزارش خودرونویس، قدرت و گشتاور تولیدی هر سه خودرو نزدیک است؛ فورد موستانگ حاضر در این رقابت توسط مالک آن شاه کبری نامیده شده و به سیستم سوپرشارژ مجهز شده که حال قادر به تولید 735 اسب بخار قدرت و 690 نیوتن متر گشتاور است. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب منتقل می شود. این کوپه عضلانی 1775 کیلوگرم وزن دارد.

 

 

از طرفی دیگر دوج چلنجر SRT اسکات پک حاضر در این رقابت قادر به تولید 650 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور است. این خودرو عقب عقب محرک بوده و بین این سه رقیب دیرینه سنگین وزن ترین بوده و وزنی معادل 1900 کیلوگرم دارد.

در آخر هم شورولت کامارو سوپرشارژ حضور دارد که قدرت و گشتاور تولیدی پیشرانه آن به ترتیب معادل 650 اسب بخار و 600 نیوتن متر بوده که مشابه چلنجر است؛ ولی این خودرو از نظر وزن بین این سه رقیب سبک وزن ترین بوده و تنها 1656 کیلوگرم وزن دارد.

فورد موستانگ حاضر در این رقابت یقینا قدرتمندترین شرکت کننده است، ولی به مراتب سنگین تر از کامارو با پیشرانه ضعیفترش است. چلنجر حاضر در این درگ ریس در قامت مقایسه با دو شرکت کننده دیگر بسیار تنبل به نظر می رسد، به خصوص که قدرت تولیدی پیشرانه آن با کامارو برابری می کند. یقینا روی این برنده شدن چلنجر در این رقابت نمی توان حساب کرد. ولی به نظر شما بین فورد موستانگ و شورولت کامارو کدام یک پیروز رقابت هستند؟

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟