اخبار خودرو جهان
به یاد فورد GT40 1966

فورد موستانگ GT Legend ادیشن

پنجشنبه - ۱۷ تیر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
فورد موستانگ GT Legend ادیشن

هنسی با معرفی یک پکیج تقویتی به نام Legend Edition برای فورد موستانگ GT قصد دارد تا ادای دینی به فورد GT40 MKII مدل 1966 که موفق شد در مسابقات لمانز 24 ساعته فراری را شکست دهد، داشته باشد. همانند فورد GT40 کلاسیک، این موستانگ GT تیونینگ شده هم دارای بدنه ای مشکی رنگ با خط کشی سفید روی سقف، کاپوت، پروفیل جلو و قسمت های کناری است.

مشخصات فنی فورد موستانگ GT Legend ادیشن

به گزارش خودرونویس، از نظر فنی یک سوپرشارژر 3 لیتری با اینترکولر Air to Water برای موستانگ GT توسط هنسی نصب شده است. جهت مقایسه بیان می کنیم که فورد موستانگ شلبی GT500 دارای سوپرشارژری با حجم 2.7 لیتر است. تنها نصب یک سوپرشارژ بزرگ برای افزایش مطمئن سطح قدرت کافی نیست و هنسی انژکتورهای سوخت به روزرسانی شده، پمپ سوخت جدید و ورودی هوا با جریات بالا و سیستم اگزوز استیل را نصب کرده است.

فورد موستانگ GT Legend ادیشن

این تغییرات باعث شده بیشینه قدرت تولیدی فورد موستانگ GT Legend ادیشن هنسی به 808 اسب بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن به 918 نیوتن متر افزایش یابد. جهت مقایسه بیان می کنیم که فورد موستانگ GT در حالت استاندارد قادر به تولید 460 اسب بخار قدرت و 570 نیوتن متر گشتاور بود و قدرتمندترین مدل استاندارد یعنی شلبی GT500 موستانگ هم قادر به تولید 760 اسب بخار قدرت و 847 نیوتن متر گشتاور است.

این تغییرات باعث شده تا موستانگ GT Legend ادیشن قادر باشد طی 3.3 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد و مسیر درگ 400 متر را طی 10.7 ثانیه با سرعت 212.43 کیلومتر بر ساعت طی کند. بیشینه سرعت قابل پیمایش این موستانگ تیونینگ شده هم 322 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

در کنار به روزرسانی پیشرانه، هنسی ارتفاع سیستم تعلیق را هم کاهش داده است. این موستانگ GT به رینگ های 20 اینچی 10 پره با رنگ مشکی و تایرهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ2 مجهز شده است. به صورت آپشنال هم می توان ترمزهای برمبو با کالیپرهای شش پیستونه و دیسک های 15.1 اینچی در اکسل جلو مجهز شده است. در نمای بیرونی هم هنسی اسپلیتر، رکاب های جانبی و اسپویلر عقب فیبر کربنی برای فورد موستانگ GT نصب کرده است.

هنسی برچسب قیمت این نسخه Legend ادیشن موستانگ GT را اعلام نکرده و قصد دارد که تنها 50 دستگاه از این خودرو را تولید کند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟