به گزارش خودرونویس، علاقمندان به درگ ریس به خوبی با شورولت کامارو COPO آشنا هستند؛ ولی اگر اطلاعی نسبت به این خودرو ندارید، مختصر اطلاعاتی راجع به آن را می دهیم. در سال 1969 تعدادی از نمایندگی های شورولت از مرکز سفارش تولید شورولت موسوم به COPO استفاده کردند و شورولت کاماروهایی خاص را آپشن ها و پیشرانه های ویژه ای را سفارش دادند که در نسخه های معمولی کامارو دیده نمی شد. تعداد 69 دستگاه کامارو در آن سال تولید شده و پس از آن کامارو COPO به فراموشی سپرده شد. ولی در سال 2012 شورولت کامارو COPO دوباره به عنوان یک هیولای درگ ریس و فاقد مجوز تردد در خیابان زنده شد.

نشان شورولت کامارو COPO 2022

مشخصات فنی شورولت کامارو COPO 2022

برای مدل 2022، آپشن پیشرانه های قابل نصب روی کامارو COPO شامل پیشرانه 572 اینچ مکعبی یا 9.4 لیتری فوق حجیم هشت سیلندر است. این اولین باری بوده که چنین پیشرانه فوق حجیمی روی یک شورولت کامارو COPO مدرن نصب می شود و نکته بسیار جذاب در خصوص آن اعداد و ارقام مربوط به قدرت و گشتاور است. در این لحظه اعداد و ارقام مربوط به خروجی دقیق این پیشرانه توسط موسسه NHRA منتشر نشده؛ ولی با توجه به مشخصات پیشرانه های پالتی جنرال موتورز، انجین 572 در خروجی های مختلفی به فروش می رسد که بیشینه قدرتی از 621 تا 700 اسب بخار دارند. بدین ترتیب شورولت کامارو COPO باید بیشینه توان تولیدی در همین محدوده داشته باشد.

پیشرانه شورولت کامارو COPO 2022

اگر این مشخصات صحت داشته باشد، این شورولت کامارو COPO بیگ بلاک یک رده نسبت به دیگر مدل این خودرو که مجهز به پیشرانه 5.7 لیتری سوپرشارژ هشت سیلندر با 580 اسب بخار قدرت است، بالاتر قرار می گیرد. همچنین یک پیشرانه 7 لیتری هشت سیلندر تنفس طبیعی با 470 اسب بخار قدرت نیز برای شورولت کامارو COPO قابل سفارش است.

شورولت کامارو COPO 2022

شورولت به دلیل احترام به کامارو COPO مدل 1969، قصد دارد که سالانه 69 دستگاه از این خودرو را به تولید برساند؛ ولی نه در سال 2022. بلکه در حال حاضر شورولت می خواهد هر تعدادی که مشتریان برای شورولت کامارو COPO سفارش ثبت کنند را به تولید برساند. برچسب قیمت پایه شورولت کامارو COPO 2022 چیزی معادل 105 هزار دلار اعلام شده است.

 

منبع motor1
5 از 2 رای