اخبار خودرو جهان
رقابت غول های 44 تنی!

درگ ریس کشنده اسکانیا R500 با مرسدس Actros

یکشنبه - ۱۱ آبان ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
رقابت اسکانیا با مرسدس

گروه Carwow در اقدامی عجیب سنگین ترین و کندترین درگ ریس خود را بین کشنده مرسدس بنز Actros و اسکانیا R500 برگزار کرده است. هر دو کشنده دارای سیستم انتقال قدرت 6×2 بوده و نیازی به گفتن نیست که وزن بسیار بالایی دارند.

به گزارش خودرونویس، رقابت درگ بین دو خودرو، یکی از بهترین راه ها برای سنجش سرعت و عملکرد خودروهای تولید شده است. اغلب اوقات شاهد برگزاری درگ ریس بین خودروهای اسپرت قدرتمند در خط مستقیم بوده ایم که اغلب اوقات آنها به پیشرانه هایی با تعداد سیلندر بیشتر از چهار مجهز شده اند. اما همانطور که بیان کنیم این موضوع اغلب اوقات را شامل می شود و اینبار گروه Carwow و مت واتسون درگ ریسی کاملا متفاوت را تدارک دیده اند.

تا پیش از این آهسته ترین درگ ریس برگزار شده در Carwow بین یک دستگاه سوزوکی سامورایی یا همان سوزوکی جیمنی و یک دستگاه فولکس واگن بیتل کلاسیک بوده است. سپس در ماه ژوئن امسال یک دستگاه هامر H1 در مقابل سوزوکی جیمنی در درگ ریس آهسته دیگری شرکت کرد؛ این درگ ریس هم بسیار کند و آهسته بود؛ به خصوص که هامر H1 وزنی به مراتب بیشتر از سه تن داشت. نمی توانیم به طور قطع بگوییم که کدام از دو درگ ریس مذکور، کندتر بوده. ولی جدیدترین درگ ریسی که گروه Carwow بین مرسدس Actros و اسکانیا R500 برگزار کرده، بی شک لقب کندترین درگ ریس تاریخ این گروه را به خود اختصاص داده است.

 

 

 

مشخصات فنی

کشنده مرسدس بنز Actros به یک پیشرانه دیزلی 10.7 لیتری مجهز شده که قادر به تولید بیشینه قدرت 480 اسب بخار است. در آن سو اسکانیا R500 به یک پیشرانه 13 لیتری با بیشینه قدرت تولیدی 500 اسب بخار مجهز شده است.

در اولین رقابت، اسکانیا R500 موفق شد که به راحتی مرسدس بنز Actros را شکست دهد؛ اما برگزاری درگ ریس بدون داشتن هدفی خاص بین دو کشنده بی معناست. از آنجایی که این دو کشنده به منظور جا به جایی و کشیدن بارهای سنگین توسعه یافته اند، گروه Carwow دو تریلر به آنها اضافه می کند که به موجب آن بیشینه وزن هر دو کشنده مرسدس و اسکانیا به 44 تن می رسد تا رقابت در شرایطی برابر برگزار شده باشد.

در حالتی که هر اسکانیا و مرسدس به تریلری سنگین متصل شده بودند، باز هم اسکانیا موفق شد که سریع تر از مرسدس از خط پایان درگ 400 متر عبور کند. در رقابت رولینگ ریس هم اسکانیا از مرسدس عملکردی بهتر داشت.

اما در تست ترمز، این کشنده مرسدس بود که موفق با 44 تن وزن، سریع تر از اسکانیا متوقف شود. توصیه می کنیم که حتما ویدیو رقابت جذاب کشنده اسکانیا R500 و مرسدس Actros را در این مطلب تماشا کنید.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟