اخبار خودرو جهان
اسطوره تکرار نشدنی ورزش جهان

خودروهای دیگو مارادونا ستاره آرژانتینی فوتبال جهان

شنبه - ۸ آذر ۱۳۹۹
خواندن 5 دقیقه
دیگو آرماندو مارادونا

متاسفانه با خبر شدیم دو روز پیش اسطوره فوتبال جهان و بهترین بازیکن قرن بیستم فوتبال یعنی دیگو آرماندو مارادونا در سن 60 سالگی گذشت. دیگو مارادونا در حالی دنیا را ترک کرد که یک داستان خودرویی بسیار عجیب و خواندنی از خود به جا گذاشته است.

به گزارش خودرونویس، قطعا خبر تاسف بار و غم انگیز درگذشت مارادونا طی روزهای گذشته به گوش شما رسیده؛ اما چیزی که ما در این مطلب قصد داریم به آن بپردازیم بررسی داستان های خودروهایی که وی در طول دوران حرفه ای خود خریده که ظاهرا برخی از آنها سر و صدای زیادی در زمان خود به پا کرده بودند.

 

پورشه 924

اگر از ابتدا بخواهیم شروع کنیم، پورشه 924 اولین خودرویی است که دیگو مارادونا اقدام به خرید آن کرد. وی این خودرو را به صورت دست دوم خرید و مارادونا مالک اول آن نبود. مشخصات این پورشه 924 بسیار جالب بود؛ بدنه خودرو رنگ قهوه ای داشت و کابین آن نیز به صورت دو رنگ قهوه ای تیره و روشن طراحی شده بود. این اقدام مارادونا از آنجایی قابل توجه است که در آن زمان بیشتر فوتبالیست ها و ورزشکاران خودروهایی بزرگ سوار می شدند؛ ولی مارادونا یکی از کوچکترین خودروهای زمان خود را خرید!

پورشه 124 مارادونا

این تنها آغاز داستان خودرویی مارادونا در سال 1980 و زمانی که وی تنها 19 سال سن داشت، بود. لازم به ذکر است که وی این خودرو را در آرژانتین خریداری کرده بود. وی برای مدت زیادی دیگر پورشه نخرید و در سال 1982 با عقد قرارداد با تیم بارسلونا، به اسپانیا سفر کرد. پورشه 924 مارادونا از آن زمان تا به امروز دست کلکسیونرهای مختلفی بوده که یکی از آنها برای این خودرو قیمتی معادل 500 هزار دلار تعیین کرده که مبلغ هنگفتی برای 924 است!

کابین پورشه 124 مارادونا

فیات 128

اجازه بدهید کمی برای شما زمینه سازی کنیم؛ تصور کنید که یک بازیکن فوتبال جوان هستید و به تازگی با تیم بارسلونا قراردادی منعقد کرده اید. در آن زمان بیشتر بازیکنان فوتبال خودروهایی بزرگ و گران قیمت سوار می شوند؛ ولی دیگو مارادونا خود را به خرید یک خودروی ارزان قیمت ساده ماننده فیات 128 محدود کرد. وی این خودرو را در اسپانیا به صورت صفر کیلومتر از کمپانی خریداری کرد. خرید این خودرو نشان از تفکر اقتصادی مارادونا در آن برهه زمانی داشت؛ البته بعدها در همان اسپانیا مارادونا اقدام به خرید رنو Fuego، فورد سیرا XR4 و مینی کوپر هم کرد.

فیات 128 مارادونا

فراری تستاروسا جنجانی مارادونا

مارادونا به دوران اوج خود رسیده بود و حال در سال 1987 در تیم SSC ناپولی ایتالیا بازی می کرد. وی در سرزمین فراری فوتبال بازی می کرد و زمان آن رسیده بود که مالک یک فراری شود. مارادونا قصد خرید یک دستگاه تستاروسا به رنگ مشکی داشت؛ تا پیش از این انزو فراری اصرار داشت که تمامی نسخه های تولیدی تستاروسا باید به رنگ قرمز باشند. ولی مارادونا با پافشاری خود باعث سنت شکنی فراری شد و سرانجام تستاروسا خود را به رنگ مشکی از این کمپانی تحویل گرفت. البته مارادونا تنها فردی نبود که مالک یک دستگاه تستاروسا مشکی رنگ بود؛ بلکه در کنار او افراد مشهوری مانند سیلوستر استالون و مایکل جردن نیز تستاروسا را به رنگ مشکی سفارش داده بودند.

فراری تستاروسا مارادونا

زمانی که مارادونا برای تحویل گرفتن فراری تستاروسا خود رفت، متوجه شد که این خودرو فاقد سیستم صوتی و سیستم تهویه مطبوع است که دلیل آن مسابقه ای بودن این خودرو است. مهندسین فراری هرچه به وی خاطرنشان کردند که دلیل فقدان این دو سیستم ماهیت مسابقه ای بودن این خودروست، وی راضی نشد و فراری را مجبور کرد که سیستم تهویه و سیستم صوتی برای این ابرخودروی سریع در آن زمان نصب کند.

 

کشنده اسکانیا 113H

شاید عجیب ترین خودرویی که تا به امروز توسط یک فوتبالیست خریداری شده، کشنده اسکانیا 113H مارادونا با آن دماغه آمریکایی منحصر به فرد خود باشد. البته پشت خرید این کشنده غول پیکر داستانی هم وجود دارد. مارادونا در سال 1993 به کشورش آرژانتین بازگشت. در سال 1994 مارادونا از شرکت در جام جهانی محروم شد. حال تیم ملی آرژانتین به یک سوژه داغ برای خبرنگاران به خصوص افرادی که به حضور مارادونا در تمرین ها واکنش نشان می دادند، شده بود. وی در آن زمان برای جلب توجه بیشتر رسانه ها نسبت به خود وعده داده بود که هربار با خودرویی خاص ظاهر شود. ولی این کافی نبود، راه حل اصلی برای جلب توجه خبرنگاران خرید خودروی غول پیکری مانند اسکانیا 113H بود!

اسکانیا 113h مارادونا

 

سایر خودروهای مارادونا

در ادامه مارادونا اقدام به خرید خودروهایی مانند ب ام و i8 و رولزرویس کرد که داشتن آنها برای فوتبالیست ها امری عادی است. ولی یکی دیگر از خودروهای عجیبی که مارادونا خریداری کرد، خودروی دو زیست هانتا 4×4 بود که ویژه پیمایش سخت ترین و صعب العبورترین مسیرها توسعه یافته بود. وی این خودرو را خرید را ورود خود را رسما به بلاروس اعلام کند!

هانتا 4x4 مارادونا

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟