اخبار خودرو جهان
اولین کراس اوور عملکردی هیوندای

تیزر هیوندای کونا N منتشر شد

چهارشنبه - ۲۴ دی ۱۳۹۹
خواندن 5 دقیقه
تیزر هیوندای کونا N

هیوندای در آستانه معرفی یک عضو جدید برای خانواده محصولات اسپرت و عملکردی N خود است. این خودرو اولین کراس اوور هیوندای بوده که به پسوند N در نام خود مزین می شود. بدین ترتیب کونا N قرار است که طی هفته های جاری رونمایی شود و هیوندای وعده رانندگی اسپرت و جذاب ضمن یدک کشیدن ویژگی های یک خودروی شاسی بلند را برای کونا N داده که صحت این ادعا در زمان رونمایی کامل از این خودرو مشخص می شود.

به گزارش خودرونویس، با توجه به اینکه در آستانه معرفی هوندای کونا N هستیم، این خودروساز کره ای تیزری از این خودرو را منتشر کرده تا تحمل زمان باقی مانده تا رونمایی ساده تر شود. در این تیزرها، بدنه کونا N به صورت گسترده با کاور و استیکر پوشانده شده است. هوندای سعی دارد بر همه جانبه بودن این کراس اوور اسپرت چابک در ویدیو تیزر منتشر شده تاکید کند؛ البته در این ویدیو تیزر هیوندای فراموش کرده که تمام چرخ محرک بودن کونا N را ذکر کند؛ ولی طبق گزارش های شنیده شده این کراس اوور دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک بوده که همین موضوع سبب ارتقا سطح قابلیت های آن در مسیرهای شهری و خارج از جاده ای شده است.

 

 

مشخصات فنی هیوندای کونا N

هیوندای تایید کرده که کونا N از یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ بنزینی بهره می برد که برای انتقال قدرت با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک دو کلاچه کوپل شده است. اگر این مشخصات فنی برایتان آشناست به این دلیل بوده که i30 N و ولوستر N نیز هر دو از ترکیب همین پیشرانه و گیربکس دو کلاچه خیس جدید هیوندای استفاده کرده اند. این خودروساز کره ای در این لحظه مطلبی را در خصوص قدرت تولیدی پیشرانه کونا N بیان نکرده، ولی بعید است که قدرت تولیدی آن با پیشرانه دو هاچبک اسپرت ذکر شده تفاوتی داشته باشد.

ما پیش بینی می کنیم که پیشرانه هیوندای کونا N قادر به تولید بیشینه قدرتی در حدود 275 اسب بخار و بیشینه گشتاوری در حدود 352 نیوتن متر باشد؛ بدین ترتیب این نسخه N کونا به مراتب قدرتمندتر از مدل N لاین بوده که صرفا استایل ظاهری یک کراس اوور اسپرت را یدک می کشد. جهت یادآوری بیان می کنیم که مدل N لاین کونا از یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بهره می برد که قادر به تولید بیشینه قدرت 198 اسب بخار است. گرچه این مدل هم به گیربکس دو کلاچه مجهز شده، ولی باید ذکر کرد که این گیربکس از نوع هفت سرعته قدیمی بوده و با این نمونه هشت سرعته در عملکرد تفاوت های زیادی دارد.

نمای عقب قتیزر هیوندای کونا N

سخن پایانی

ظاهرا علاوه بر کونا N، هیوندای در حال توسعه یک محصول اسپرت و عملکردی دیگر بوده که به احتمال زیاد این خودرو همان النترا N است که یقینا پس از معرفی کونا N با یک فاصله زمانی چند ماهه رونمایی خواهد شد. همچنین شایعه هایی مبنی بر عرضه یک محصول مجزا با برند N هیوندای با ساختار موتور وسط و پیشرانه هیبریدی شنیده شده است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟