مشخصات فنی

به گزارش خودرونویس، کمپانی هیوندای ادعا کرده که این گیربکس اتوماتیک دو کلاچه را کاملا با اتکا به دانش مهندسی خود طراحی و تولید کرده و هماهنگی کاملی با این پیشرانه داشته و نکته مهم دارا بودن قابلیت لانچ کنترل برای شتابگیری اولیه بهتر است. حالت N Power Shift این گیربکس زمانی فعال می شود که بیش از 90 درصد دریچه گاز این خودرو باز شده است؛ با فعال شدن این حالت، میزان کاهش گشتاور در هنگام افزایش دنده ها کمتر شده تا قدرت بیشتری با اضافه کردن دنده به منظور شتابگیری به سطح زمین منتقل شود.

هیوندای ولوستر N مجهز به گیربکس دو کلاچه اتوماتیک قادر است طی 5.6 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد. این در حالی است که نسخه دستی آن 0.2 ثانیه کندتر بوده و طی 5.8 ثانیه به سرعت مشابه دست پیدا می کند.

شیفتر دنده هیوندای ولوستر N 2021

زمانی که راننده واقعا قصد دارد از تمام توان این هاچ بک پرقدرت استفاده کند، حالتی به نام N Grin Shift را باید فعال کند. با فعال کردن این حالت، بیشینه گشتاور تولیدی پیشرانه تنها به مدت 20 ثانیه به 377 نیوتن متر ارتقا پیدا می کند. این در حالی است که گشتاور تولیدی هیوندای ولوستر N در حالت استاندارد 353 نیوتن متر است. با فعال کردن این حالت، الگوریتم تعویض دنده های این گیربکس اتوماتیک نیز به تهاجمی ترین حالت خود می رسند.

 

امکان تعویض دنده از پشت فرمان

نکته حائز اهمیت اینجاست که راننده قادر است دنده ها را از طریق شیفترهای تعبیه شده در پشت فرمان نیز تعویض کند. همچنین با کشیدن این پدال ها به سمت فرمان، گیربکس یک دنده اضافه کرده و با هر بار برگرداندن آنها می توان یک دنده کم کرد. البته هیوندای حالت رانندگی تمام اتوماتیک را نیز برای ولوستر N دو کلاچه در نظر گرفته است.

هیوندای ولوستر N مدل 2021، با صندلی های جدیدی راهی بازار می شود که هر یک دو کیلوگرم وزن کمتری نسبت به نمونه نصب شده روی مدل های پیشین دارند. این صندلی ها دارای یک لوگوی نورپردازی شده N در تکیه گاه پشتی هستند که وجود آن در کنار سایر اجزای نورپردازی کابین، فضای زیبا و هیجان انگیزی را پدید آورده است.

کابین هیوندای ولوستر N 2021

مجهز به پکیج پرفورمنس

هیوندای ولوستر N مدل 2021 به صورت استاندارد با پکیج پرفورمنس راهی بازار می شود که پیشتر به عنوان یک آپشن 2100 دلاری روی هاچ بک اسپرت قابل نصب بود. این بدین معناست که حال بیشینه قدرت تولیدی استاندارد این ولوستر N 275 اسب بخار شده و دیگر برای ارتقا قدرت پیشرانه این خودرو نیازی به سفارش این پکیج نیست. از جمله تجهیزات اضافی جدید ولوستر N می توان به رینگ های 19 اینچی، دیسک های ترمز بزرگتر و دیفرانسیل با سیستم محدود کننده لغزش و با قابلیت کنترل به صورت الکترونیکی اشاره کرد.

در خصوص تکنولوژی های به کار رفته درون کابین، نسخه 2021 ولوستر N حال به صورت استاندارد دارای یک نمایشگر هشت اینچی با سیستم رهیاب است. این هاچ بک جذاب حال دارای سیستم های ایمنی و کمکی راننده جدیدی اعم از کمکی پیشگیری کننده از برخورد جلو، کمکی دنبال کننده خطوط حرکت و تثبیت کننده حرکت بین خطوط، هشدار توجه راننده، کمکی پیشگیری کننده از برخورد در نقاط کور و هشدار برخورد از عقب است.

5 از 1 رای