اخبار خودرو جهان
استایلی به روزرسانی شده در کنار ارتقا توان فنی

هیوندای i30 N مدل 2021 معرفی شد

دوشنبه - ۷ مهر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
هیوندای i30 N

هیوندای به تازگی نسخه به روزرسانی شده i30 N را با ظاهری خشن تر و مشخصات فنی ارتقا یافته معرفی کرده است. قرار است که این نسخه به روزرسانی شده i30 N ار اوایل سال 2021 به بازار جهانی عرضه شود.

مشخصات فنی

به گزارش خودرونویس، قلب تپنده هیوندای i30 N مدل 2021، یک پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با قدرت 247 اسب بخار(مشابه گذشته) و بیشینه گشتاور 353 نیوتن متر برای مدل استاندارد است. در صورت نصب پکیج پرفورمنس روی این خودرو، بیشینه قدرت تولیدی پیشرانه هیوندای i30 N به 276 اسب بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن به 392 نیوتن متر ارتقا می کند که به عبارتی قدرت نسخه پرفورمنس 5 اسب بخار و گشتاور تولیدی آن 39 نیوتن متر نسبت به نسخه پیشین ارتقا یافته است.

پیشرانه هیوندای i30 N

این افزایش قدرت باعث شده که هیوندای i30 N مجهز به پکیج پرفورمنس قادر باشد طی 5.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که 0.2 ثانیه نسبت به گذشته سریع تر شده است. هیوندای i30 N به یک گیربکس دو کلاچه با کلاچ خیس مجهز شده که پیشتر در ولوستر N مدل 2021 نیز نصب شده بود. البته مشتریان امکان سفارش گیربکس شش سرعته دستی را نیز برای این خودرو دارند.

هیوندای i30 N

طراحی ظاهری

از جمله به روزرسانی های ظاهری اعمال شده در هیوندای i30 N 2021 می توان به جلوپنجره بزرگ ذوزنقه شکل با دیزاین جدیدی اشاره کرد که طرح مش بندی آن مشابه نمونه نصب شده روی جدیدترین نسخه سوناتا است. همچنین ورودی های هوای زاویه دارتری در قسمت تحتانی پروفیل جلو با اسپلیتر با بال جانبی جدیدی برای این نسخه i30 N نصب شده باعث می شود تلاطم هوا در آرک چرخ ها کاهش یابد که به موجب آن نفوذ صدای چرخ و باد نیز به کابین کاهش یافته است. در آخر نیز چراغ های LED روشنایی در روز  V شکل طراحی شده درون چراغ ها، از جمله دیگر به روزرسانی های اعمال شده در چهره ظاهری این خودرو محسوب می شوند.

نمای عقب هیوندای i30 N

در پروفیل عقب هیوندای i30 N به روزرسانی شده، شاهد نصب یک اسپویلر بزرگتر روی سقف و چراغ های عقب به روزرسانی شده با طراحی خشن تر و زاویه دارتر هستیم. به نظر می رسد که ابعاد خروجی های اگزوز دایره ای شکل این خودرو هم نسبت به گذشته مقداری بزرگ شده اند.

نمای جانبی هیوندای i30 N

به منظور اینکه استایل ظاهری i30 N ارتقا پیدا کند، می توان به صورت آپشنال پکیج پرفورمنس را برای این خودرو نصب کرد. این پکیج متشکل از رینگ های 19 اینچی فورج هستند که 14.4 کیلوگرم نسبت به رینگ های 19 اینچی استاندارد این هاچبک اسپرت سبک ترند. همچنین برای این رینگ ها تایرهای چیرلی P-Zero تصب شده که جایزگین تایرهای استاندارد میشلن پایلوت سوپر اسپرت شده اند. به موجب سفارش این پکیج سایر دیسک های ترمز جلو این خودرو نیز ارتقا پیدا کرده و از 13.58 به 14.17 اینچ افزایش یافته است.

 

کابین

درون کابین هیوندای i30 N به روزرسانی شده امکان نصب صندلی های سبک وزنی وجود دارد که 2.2 کیلوگرم وزن کمتری نسبت به صندلی های استاندارد این خودرو دارند. همچنین تکیه گاه های جانبی این صندلی به منظور هرچه بهتر دربر گرفتن بدن سرنشین بزرگتر شده اند. برای افزایش جذابیت کابین، هیوندای پدال های فلزی برای i30 N نصب کرده و یک تودوزی آبی رنگ در بسیاری از قسمت های کابین از جمله کمربندهای ایمنی رعایت کرده است. تودوزی داخل کابین این خودرو به رنگ مشکی بوده که به صورت تمام پارچه یا ترکیب پارچه یا ترکیبی از جیر مصنوعی و چرم قابل سفارش است.

کابین هیوندای i30 N

تجهیزات ایمنی

هیوندای برای مدل 2021 i30 N، تجهیزات ایمنی پیشرفته تری را تدارک دیده است. سیستم پیشگیری از برخورد جلو این خودرو حال امکان تشخیص عابر پیاده را هم داشته و در کنار آن سیستم دنبال کردن خطوط حرکت نیز برای این هاچبک جذاب کره ای تدارک دیده شده است. نسخه مجهز به گیربکس اتوماتیک دو کلاچه، دارای آپشن کمکی پیشگیری از برخورد در نقاط کور بوده که با درگیر کردن ترمزها مانع از برخورد هنگام تعویض خطوط یا پارک دوبل می شود. همچنین سیستم کمکی پیشگیری از برخورد در عقب این خودرو نیز وجود دارد که عملکردی مشابه با سیستم پیشگیری از برخورد هنگام حرکت رو به جلو دارد.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟