اخبار خودرو جهان
مجهز به یک پیشرانه 2.5 لیتری توربوشارژ

هیوندای سوناتا N لاین رونمایی شد

چهارشنبه - ۲ مهر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
هیوندای سوناتا N لاین 2021

نسل فعلی هیوندای سوناتا سال گذشته ابتدا برای بازار کره شمالی و سپس برای سایر بازارهای جهانی در نمایشگاه نیویورک رونمایی شد. سوناتای جدید به لطف دارابودن خطوط برجسته و جلوپنجره بسیار خاص و زیبا، طراحی بسیار جذابی دارد. اما هیوندای در هنگام رونمایی این خودرو در نمایشگاه خودرو نیویورک، اعلام کرده که قصد دارد به زودی نسخه اسپرت N لاین سوناتا را نیز معرفی کند. حال آن روز فرا رسیده و هیوندای به صورت رسمی از نسخه N لاین سوناتا برای مدل 2021 پرده برداشته است.

استایل ظاهری

به گزارش خودرونویس، ما هم مثل شما دنبال این موضوع هستیم که تفاوت های ظاهری میان سوناتای معمولی و نسخه N لاین را متوجه شویم. هیوندای سوناتای جدید به خودی خود استایل اسپرت و جذابی دارد، ولی نسخه N لاین به لطف دارابودن دیزاینی جدید در پروفیل جلو با ورودی های هوای بزرگتر در گوشه و سه ورودی هوای باریک درست در زیر جلوپنجره، چهره خشن تر و اسپرت تری دارد.

نمای عقب هیوندای سوناتا N لاین 2021

در نمای جانبی، هیوندای سوناتا N لاین دارای رکاب هایی اسپرت به منظور پایین تر و اسپرت تر به نظر رسیدن استایل ظاهری است. همچنین در این قسمت شاهد نصب رینگ های 19 اینچی با دیزاینی جدید هستیم. در پروفیل عقب هم هیوندای یک دیفیوزر ساده به همراه دو خروجی اگزوز جدید در قسمت پایینی سپرها، برای سوناتا N لاین نصب کرده است. اسپویلر نسخه معمولی سوناتا که مانند پلی بین چراغ های عقب است، در نسخه N لاین به رنگ تیره در آمده تا این مدل اسپرت سوناتا از سایر مدل های این خودرو متمایز شود.

نمای جانبی هیوندای سوناتا N لاین 2021

کابین

هیوندای کابین سوناتا N لاین را بدون تغییر رها نکرده است. تریم کرومی تیره رنگ به همراه دوخت قرمز رنگ تودوزی در بسیاری از قسمت های کابین این خودور دیده می شود؛ دوخت قرمز رنگ این خودرو بیشتر در تودوزی غربیلک فرمان و صندلی های اسپرت سوناتا N لاین رعایت شده است. روی پشتی صندلی ها، نشان N تودوزی شده و همچنین نشان N لاین در قسمت بیرونی بدنه نیز به منظور تمایز این مدل با سایر مدل های سوناتا نصب شده است.

کنسول میانی هیوندای سوناتا N لاین 2021

به اعتقاد سانگ یاپ لی مدیر مرکز جهانی طراحی هیوندای، سوناتا N لاین مدل 2021 مشتریان بیشتری را برای ورود به خانواده سوناتا و همچنین سگمنت در حال گسترش محصولات N لاین این کمپانی کره ای جلب می کند. وی در ادامه بیان کرد که هیوندای سوناتا N لاین برای افرادی که دنبال یک محصول اسپرت در قالب یک خودروی سدان هستند، مناسب است.

کابین هیوندای سوناتا N لاین 2021

مشخصات فنی

اما مشخصات فنی و عملکرد هیوندای سوناتا N لاین چگونه است؟ صادقانه بخواهیم بیان کنیم هنوز مشخصات فنی این سدان اسپرت کره ای تایید نشده و تمرکز هیوندای در این رونمایی، به ویژگی های بصری و تغییرات صورت گرفته در این نسخه نسبت به مدل استاندارد بوده است. هیوندای در هنگام رونمایی نسل جدید سوناتا در نمایشگاه نیویورک، اظهار کرد که قصد نصب یک پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با 275 اسب بخار قدرت را روی مدل های اسپرت تر و قدرتمندتر سوناتا که می تواند همین نسخه N لاین تازه معرفی شده باشد، دارد. در گزارش های دیگری بیان شده که قدرت این پیشرانه توربوشارژ می تواند تا 290 اسب بخار هم افزایش یابد، اما آمار و ارقام دقیق این پیشرانه هنوز توسط هیوندای اعلام نشده است.

جلوپنجره هیوندای سوناتا N لاین 2021

اما تمامی این ابعامات قرار است که در تاریخ 21 اکتبر برطرف شود. چراکه هیوندای اعلام کرده قصد دارد در این تاریخ مشخصات فنی سوناتا N لاین را به صورت رسمی اعلام کند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟