طراحی ظاهری هیوندای کونا الکتریکی فیس لیفت

به گزارش خودرونویس، در خصوص طراحی ظاهری این خودرو باید اعتراف کنیم که دیزاین پروفیل جلوی آن تا حد زیادی نسبت به نسخه پیشین متفاوت شده این پروفیل بدون جلوپنجره حالتی خشن تر و تهاجمی تر نسبت به گذشته به خود گرفته است. ضمن اینکه از چراغ های باریک تری در دیزاین قسمت جلو کونا فیس لیفت استفاده شده است. دلیل طراحی نا متقارن پورت شارژ این خودرو در پروفیل جلو را نمی دانیم و هیوندای نیز همزمان با رونمایی این خودرو اشاره ای به آن نکرده است. یکی دیگر از تغییرات اعمال شده در طراحی پروفیل جلو، اضافه شدن یک ورودی هوای کوچک در سپر است که به خنک سازی موتور الکتریکی و اجزای جانبی آن کمک می کند.

نمای جلو هیوندای کونا الکتریکی فیس لیفت 2021

در قسمت عقب، کلیت طراحی حفظ شده، ولی چراغ های اضافی طراحی شده درون سپر دارای گرافیک درونی متفاوتی هستند. هیوندای همچنین اظهار کرده که طولی کلی کونا الکتریکی را 40 میلی متر افزایش داده تا ابعاد برابری با نسخه های درونسوز و هیبریدی داشته باشد. به طور کلی 16 رنگ مختلف برای بدنه این خودرو قابل سفارش است که 8 تا از آنها کاملا جدید هستند.

نمای عقب هیوندای کونا الکتریکی فیس لیفت 2021

طراحی کابین کونا الکتریکی فیس لیفت

در پشت فرمان این کراس اوور الکتریکی، یک نمایشگر دیجیتالی 10.25 اینچی نصب شده است. در میان داشبورد هم در نسخه استاندارد یک نمایشگر 8 اینچی برای سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی این خودرو درنظر گرفته شده است. البته به صورت آپشنال امکان نصب یک نمایشگر 10.25 اینچی در میان داشبورد به جای نمونه کوچکتر وجود دارد. یکی از قابلیت های جدید این کراس اوور الکتریکی، درگاه Bluelink بوده که به مشتریان این اجازه را می دهد خودروی خود را به وسیله تلفن همراه هوشمند خود یا صدا کنترل کنند تا لذت بیشتری از رانندگی با کونا ببرند.

کابین هیوندای کونا الکتریکی فیس لیفت 2021

مشخصات فنی هیوندای کونا الکتریکی

متاسفانه هیوندای هیچ به روزرسانی فنی در کونا الکتریکی فیس لیفت اعمال نکرده و زیر کاپوت این خودرو موتور الکتریکی مشابه با نسخه پیشین نصب شده است. این بدان معناست که شما همچنان قادر هستید کونا الکتریکی را با دو پک باتری با ظرفیت های مختلف 39.2 و 64 کیلووات ساعت سفارش دهید که بیشینه قدرت تولیدی آنها به ترتیب 136 و 204 اسب بخار اعلام شده است. هر دو مدل قادر به تولید گشتاور آنی 395 نیوتن متر هستند که برای خودرویی با این ابعاد قابل قبول است.

موتور الکتریکی هیوندای کونا الکتریکی فیس لیفت 2021

سخن پایانی

مشتریان خودروهای الکتریکی بیشتر توجهشان به بیشینه مسافت قابل پیمایش در حالت شارژ کامل بوده و توجه کمتری به قدرت و گشتاور تولیدی موتورهای الکتریکی دارند. در خصوص هیوندای کونا الکتریکی 2021 هم باید اظهار کنیم که نسخه مجهز به پک باتری بزرگتر در حالت شارژ کامل قادر است بیشینه مسافت 484 کیلومتر را تحت سیکل WLTP اروپا طی کند. نسخه مجهز به پک باتری کوچکتر هم قادر است در حالت شارژ کامل بیشینه مسافت 305 کیلومتر را طی کند.

منبع motor1
5 از 2 رای