اخبار خودرو جهان
استایلی ظاهری بی پروا و کابینی مشابه با EV6

تیزر نسل جدید کیا اسپورتیج 2022

دوشنبه - ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
کیا اسپورتیج 2022

کیا امروز سه عکس در قالب تیزر از نسل کیا کیا اسپورتیج 2022 منتشر کرده و قصد دارد این کراس اوور را در ماه ژوئن در کره جنوبی رونمایی کند.

به گزارش خودرونویس، با کمک این تیزرهای تازه منتشر شده و رندرها و همچنین تصاویر جاسوسی مشاهده شده می توان به جرات اظهار کرد که نسل جدید کیا اسپورتیج هیچ شباهت ظاهری با نسخه پیشین خود ندارد. پس از رونمایی نسل جدید کیا اسپورتیج 2022 در کره، کیا نسخه های قابل عرضه در اروپا، آسیا و آمریکا اسپورتیج را هم در ماه سپتامبر معرفی خواهد کرد.

کیا اسپورتیج 2022

طراحی ظاهری و کابین کیا اسپورتیج 2022

نسل جدید کیا اسپورتیج از زبان جدید طراحی این کمپانی موسوم به Oppsites United بهره می برد. در قسمت جلو یک جلوپنجره مشکی نصب شده که در کنار آن چراغ های LED بسیار چشمگیر و جذاب با المان های LED روشنایی در روز برجسته نصب شده اند که در این تیزرها تا حدودی مشخص هستند. این تیزرها نیم نگاهی هم از پروفیل عقب نسل جدید اسپورتیج به ما می دهند که دارای چراغ های عقبی تمام LED بوده که به نظر می رسند با یک نوار LED به یکدیگر متصل شده اند. همچنین در این تیزرها مشخص است که کیا یک اسپویلر ساده در راستای سقف برای نسل جدید اسپورتیج نصب کرده است.

کابین کیا اسپورتیج 2022

در کنار این دو تصویر که از نمای بیرونی نسل جدید اسپورتیج منتشر شده، کیا یک تصویر از کابین این خودرو را منتشر شده است. در این تصویر مشخص بوده که داشبورد با یک نمایشگر دیجیتالی منحنی گون احاطه شده است. البته این یک قاب منحنی شکل بوده که درون آن دو نمایشگر دیجیتالی متمایز و متفاوت نصب شده که یکی از آنها در پشت فرمان بوده و وظیفه آن نمایش اطلاعات مربوط به خودرو به راننده است و دیگری در مشان داشبورد نصب شده برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی و اطلاع رسانی است. به طور کلی سبک طراحی داشبورد و همچنین این نمایشگر منحنی شکل تا حد زیادی به کراس اوور الکتریکی تازه رونمایی شده کیا EV6 شباهت زیادی دارد.

کریم حبیب مدیر تیم طراحی جهانی شرکت کیا در خصوص نسل جدید اسپورتیج 2022 گفت: با الگوبرداری از صفات طبیعت، سعی کردیم خودرویی را خلق کنیم که همه ویژگی ها از جمله مدرنیته بودن را از خود گنجانده باشد. وی افزود که کیا اسپورتیج نرمال های طراحی در صنعت خودرو را با استایل ظاهری بی پروا و جسورانه خود و در عین حال مدرن به چالش می کشد و به تمام جزییات در طراحی آن چه در فضای بیرونی و چه در کابین توجه خاصی شده است. وی در آخر گفت که هدف ما با معرفی نسل جدید اسپورتیج، تنها یک قدم حرکت به جلو نبوده؛ بلکه ما تصمیم داشتیم که به سطح تازه ای در دنیای خودروهای کراس اوور و اسیووی دست یابیم.

کیا اطلاعات بیشتری را در خصوص نسل جدید اسپورتیج 2022 در زمان رونمایی در 9 ژوئن امسال منتشر خواهد کرد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟