اخبار خودرو جهان
در نمایشگاه گوانگ ژو صورت گرفت

کیا اسپورتیج Ace فیس لیفت 2021 معرفی شد

دوشنبه - ۳ آذر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
کیا اسپورتیج Ace 2021

با وجود تمام بلاهایی که ویروس کرونا بر سر رویدادهای مهم خودرویی سال 2020 آورده، نمایشگاه خودروی گوانگ ژو چین با قوت در حال برگزاری است. کیا نیز از این فرصت استفاده کرده و در این رویداد خودرویی نسخه فیس لیفت اسپورتیج را رونمایی کرده که طراحی جذابی دارد.

به گزارش خودرونویس، در همین ابتدا باید یادآور شویم که کیا اسپورتیج موجود در بازار چین به طور کلی با نسخه موجود در بازار بازارهای جهانی متفاوت است. نسل فعلی کیا اسپورتیج پلتفرم مشترکی با هیوندای ix35 داشته و این نسخه فیس لیفت بازار چین جهت تمایز هرچه بیشتر با نسخه جهانی دارای پسوند Ace در نام خود است.

کیا اسپورتیج Ace 2021

طراحی ظاهری کیا اسپورتیج Ace

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، کیا همچنان جلوپنجره معروف خود به نام پوزه ببر یا Tiger Nose را در اسپورتیج Ace حفظ کرده است. جلوپنجره مذکور در این خودرو ابعادی بسیار بزرگ داشته و به رنگ مشکی براق طراحی شده و بدون هیچ مرزی به چراغ های جلو متصل شده است. در پروفیل جلوی این خودرو و در بالای چراغ ها و جلوپنجره یک نوار نقره ای رنگ به صورت سرتاسری نصب شده است.

در خصوص چراغ های جلو باید بیان کنیم که دیزاین آنها شبیه به هیچ یک از محصولات فعلی کیا نبوده و دارای چراغ های LED روشنایی در روز با استایل خشن و چراغ های راهنمایی جذاب در قسمت برآمدگی چراغ های جلو است. کیا اسپورتیج Ace موجود در این تصاویر نسخه GT لاین بوده که به یک اسپلیتر نارنجی رنگ در زیر سپر جلو مجهز شده است.

نمای عقب کیا اسپورتیج Ace 2021

با نگاه به نمای جانبی اسپورتیج Ace فیس لیفت تغییرات کمی را با نسخه پیشین مشاهده می کنیم. چراکه کیا درها و شیشه هایی مشابه با نسخه پیشین در این مدل نیز نصب کرده است. این نسخه فیس لیفت اسپورتیج Ace رونمایی شده به رینگ های به خصوص مشکی و خاکستری جدید با تایرهای نیمه آفرودی مناسب همه سطوح مجهز شده که چهره خشن تر و با وقارتری نسبت به مدل پیشین به آن بخشیده است.

هنگامی که به نمای عقب اسپورتیج Ace برسید، متوجه می شوید که کیا از چراغ های عقب مشابهی با نمونه نصب شده در تلوراید و سورنتو جدید استفاده کرده است.

نمای جانبی کیا اسپورتیج Ace 2021

همچنین واژه Sportage در ابعادی بزرگ در زیر شیشه عقب نصب شده است. مشابه سپر جلو، شاهد یک تریم نارنجی رنگ در سپر عقب این خودرو هستیم. خودروسازان کره ای علاقه زیادی به طراحی های اغراق آمیز دارند و البته چنین سبک طراحی هایی معمولا بین سایر خودروسازان آسیایی نیز دیده می شود. کیا هم به منظور اغراق یک سپر جدید عقب با دیفیوزر بزرگ و همچنین دو خروجی اگزوز برای اسپورتیج Ace طراحی کرده که یقینا با توجه به پیشرانه ضعیف نصب شده در زیر کاپوت، هیچ نیازی به چنین طراحی نبود.

کیا در این لحظه تصاویر مربوط به کابین نسخه فیس لیفت اسپورتیج 2021 بازار چین را منتشر نکرده است. در این لحظه هنوز مشخص نیست که نسخه جهانی جدید کیا اسپورتیج ظاهری مشابه با این مدل رونمایی شده در چین دارد یا خیر. ولی با استناد به تصاویر جاسوسی منتشر شده از نسخه جهانی اسپورتیج در حال تست، باید اظهار کرد که تفاوت های بنیادی میان استایل ظاهری این دو مدل دیده خواهد شد.

 

4.2 از 5 رای

دیدگاه شما چیست؟

سایر دیدگاه ها

  • فرزاد | 6 آبان 1400 - 6:43 ب.ظ

    قبلی قشنگ تر بود