اخبار خودرو جهان
سوم آپریل رونمایی می شود

تیزر جی ام سی هامر اسیووی الکتریکی منتشر شد

سه شنبه - ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
تیزر جی ام سی هامر الکتریکی اسیووی

جی ام سی پس از معرفی نسخه پیکاپ هامر الکترکی، حال قصد دارد مدل اسیووی این خودروی الکتریکی توانمند و غول پیکر ار در سوم آپریل رونمایی کند. این خودروساز آمریکایی با انتشار یک تیزر و اشاره به تاریخ رونمایی، رسما روزشمار مانده تا معرفی هامر اسیووی الکتریکی را آغاز کرده است.

استایل ظاهری جی ام سی هامر اسیووی

به گزارش خودرونویس، طراحی ظاهری هامر اسیووی الکتریکی تا حد زیادی مشابه با مدل پیکاپ بوده؛ ولی روی حوض بار به منظور تبدیل به اسیووی پوشانده شده است. همچنین یک لاستیک زاپاس فول سایز در پروفیل عقب این خودرو نصب شده و به نظر می رسد که برای دسترسی به فضای بار و بازکردن درب این قسمت، ابتدا باید زاپاس بند را باز کرده و کنار زد.

در حالی که این تیزر تنها خطوط کلی طراحی جانبی هامر اسیووی الکتریکی را به ما نشان می دهد، ولی تصویری که از کنفرانس خبری جنرال موتورز منتشر شده چهره بهتری از این اسیووی الکتریکی غول پیکر را نمایان کرده است. به نسخه اسیووی هامر دارای ستون C مشابه با نمونه پیکاپ بوده؛ ولی طول سقف برای تبدیل شدن از پیکاپ به اسیووی بیشتر شده و در بالای فندرهای عقب نیز تغییراتی ملموس است.

هامر اسیووی الکتریکی حاضر در این کنفرانس خبری جنرال موتورز به نظر می رسد که طراحی متفاوتی در قسمت پایینی پروفیل جلو با نمونه پیکاپ دارد. وجود نورهای مزاحم مانع شده که بتوانیم در خصوص جزییات طراحی این اسیووی نظر قطعی دهیم؛ ولی به نظر می رسد که ورودی های هوای اطراف قلاب یدک کشی این خودرو بزرگتر از نمونه پیکاپ است.

جی ام سی هامر الکتریکی اسیووی

مشخصات فنی

از نظر فنی بعید می دانیم که جی ام سی هامر الکتریکی اسیووی متفاوت از نمونه پیکاپ باشد؛ چراکه روی همان پلتفرم توسعه یافته و تغییرات جزیی اعمال شده در بدنه نمی تواند روی مشخصات پیشرانه های الکتریکی و باتری های لیتیوم یونی این خودرو تاثیری داشته باشد.

نسخه پیکاپ جی ام سی هامر دارای سه موتور الکتریکی بوده که روی هم رفته قادر به تولید 1000 اسب بخار قدرت و 1100 نیوتن متر گشتاور هستند. هامر الکتریکی ضمن دارابودن قابلیت های خیره کننده بیراهه نوردی، در سطح جاده نیز خودروی بسیار توانایی است. جنرال موتورز تخمین زده که نسخه سه موتوره هامر الکتریکی قادر است طی 3 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. بدین ترتیب این غول الکتریکی قادر است بسیاری از سوپراسپرت های امروزی را پشت سر بگذارد.

 

کابین هامر اسیووی

انتظار می رود که طراحی کابین هامر اسیووی الکتریکی هم مشابه با نسخه پیکاپ باشد. البته با توجه به بسته شدن فضای بار و اضافه شدن به کابین، ممکن است جنرال موتورز این اسیووی غول پیکر را در دو مدل پنج و هفت نفره راهی بازار کند. ممکن است جی ام سی تصمیم به عرضه هامر اسیووی با پنل های سقف قابل برداشتن بگیرد تا سرنشینان در حین بیراهه نوردی بتوانند از هوای آزاد هم استفاده کنند.

 

سخن پایانی

در این لحظه مشخص نیست که هامر اسیووی الکتریکی چه زمانی راهی بازار می شود؛ ولی چیزی که در خصوص این غول الکتریکی مشخص بوده تاریخ رونمایی آن در سوم آپریل است. نسخه ادیشن 1 هامر پیکاپ قرار است که از پاییز سال 2021 به بازارهای جهانی عرضه شود؛ ولی نسخه EV3X یک سال بعد از عرضه مدل ادیشن 1 وارد بازار می شد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟