اخبار خودرو جهان
خداحافظی تلخ پس از یک دهه حضور

تیزر آخرین و قدرتمندترین نسخه لامبورگینی اونتادور

شنبه - ۱۲ تیر ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
تیزر لامبورگینی اونتادور

لامبورگینی تا این لحظه در خصوص برنامه های آتی خود برای تولید محصولات جدید پنهان کاری کرده است؛ ولی در اوایل سال 2021 این ابرخودروساز ایتالیایی اظهار کرده بود که دو خودروی 12 سیلندر را در سال جاری رونمایی خواهد کرد. یکی از این دو خودرو می تواند آخرین نسخه اونتادور باشد و دیگری انتظار می رود که یک ابرخودروی هیبریدی فوق قدرتمند به عنوان جانشین اونتادور باشد. لامبورگینی امروز یک تیزر در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد که یکی از این دو خودرو یعنی آخرین نسخه اونتادور را به ما نشان می دهد.

به گزارش خودرونویس، در این تیزر تیره و تاریک، دو خودرو در حال حرکت در پیچ جاده هستند که چراغ های آنها تاریکی مسیر پیش رو را روشن کرده است؛ ولی در این تیزر نمی تواند به جزییات طراحی آنها پی برد. با روشن تر کردن عکس بدون اینکه چیز زیادی از طراحی این خودرو نمایان شود، می توان حدس زد که دو خودروی حاضر در این تیزر لامبورگینی اونتادور هستند.

یک ویدیو در ماه می منتشر شد که در آن یک لامبورگینی اونتادور با استتار و کاور روی بدنه در حال تست شکار شده بود. در این ویدیو پروفیل جلو، رکاب های جانبی، گلگیرهای عقب و کانال های عبوری هوای عقب این خودرو با کاور پوشانده شده بودند. در پروفیل عقب این نسخه خروجی های اگزوز و دیفیوزری مشابه با نسخه SVJ اونتادور طراحی شده اند و سایر قسمت های بدنه نیز طراحی مشابه با اونتادور S دارند. انتظار می رود که این کاورهای نصب شده روی بدنه تغییرات صورت گرفته در طراحی این خودرو را پنهان کرده باشند که این قسمت ها همچنان در این تیزر تازه منتشر شده نیز نامشخص هستند.

تیزر لامبورگینی اونتادور

مشخصات فنی احتمالی آخرین نسخه اونتادور

شایعه شده که این نسخه نهایی اونتادور S Jota نام دارد که قرار است قدرتمندترین نسخه تولیدی اونتادور و همچنین آخرین مدل تولیدی از این خودرو باشد. این ابرخودرو از یک پیشرانه 6.5 لیتری 12 سیلندر تنفس طبیعی بهره گرفته که قادر به تولید 769 اسب بخار قدرت بوده که رقم بسیار خیره کننده ای بوده ولی هنوز از لامبورگینی سیان 807 اسب بخاری مقداری ضعیف تر است. لامبورگینی به احتمال زیاد به روزرسانی های بیشتری در پیشرانه و شاسی این خودرو اعمال کرده تا عملکرد آن بهبود یابد، ولی در این لحظه اطلاعات بیشتری در این خصوص در دسترس نیست.

 

سخن پایانی

خوشبختانه نباید زیاد برای رونمایی این خودرو انتظار کشید؛ چراکه لامبورگینی اظهار کرده در 7 جولای یعنی امروز و فردا این ابرخودرو را رونمایی می کند. لازم به ذکر است که اونتادور حدود یک دهه پیش یعنی در سال 2011 رونمایی شده بود و طی این سالها نسخه های مختلفی از این ابرخودرو راهی بازار شده و یکی از بهترین های زمان خود بوده است. خداحافظی با این ابرخودرو واقعا دشوار و ناراحت کننده بوده، ولی یقینا لامبورگینی با جانشین این خودرو طرفداران اونتادور را ناامید نمی کند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟