اخبار خودرو جهان
همچنان چشمگیر و جذاب

لامبورگینی اونتادور ده هزارتایی شد

یکشنبه - ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
10 هزارمین لامبورگینی اونتادور

باور کنید یا نه، لامبورگینی اونتادور از سال 2011 در حال تولید است. شاید طراحی به روز، خشن و فضایی این ابرخودروی فوق جذاب ایتالیایی آلمانی هنوز هم قدیمی و از مد افتاده نباشد، اما عمر تولید این گاو خشمگین ایتالیایی به 9 سال رسیده است. از آن زمان تا به امروز لامبورگینی تحقیق و توسعه فراوانی انجام داده تا اونتادور را مطابق با استانداردهای روز نگه دارد و برای به روزرسانی آن وقت و هزینه زیادی صرف کرده است. به لطف تلاش های چشمگیر لامبورگینی، این کمپانی روز گذشته اعلام کرد که ده هزارمین دستگاه اونتادور را نیز تولید کرده است.

به گزارش خودرونویس، ده هزارمین لامبورگینی اونتادور تولید شده مدل SVJ رودستر بوده که دارای بدنه ای به رنگ خاکستری Grigio و تریم مشکی و قرمز روی بدنه است. این خودرو با هدف عرضه در بازار تایلند تولید شده نشان دهنده اوج قدرت و طراحی لامبورگینی پس از 9 سال از عرضه اولیه اونتادور است.

نمای عقب لامبورگینی اونتادور

ویژگی های خاص لامبورگینی اونتادور

لامبورگینی اونتادور از همان ابتدای زمان عرضه از ساختار فیبر کربنی مونوکوک پیچیده این کمپانی ایتالیایی بهره می برد که کف، کابین و سقف را به یکدیگر پیوند زده و ساختار بسیار مقاوم و صلبی را پدید آورده است. کنار این استخوان بندی بسیار مقاوم و پیچیده اونتادور، لامبورگینی یک پیشرانه 6.5 لیتری 12 سیلندر با 700 اسب بخار قدرت را در همان ابتدای زمان عرضه برای اونتادور نصب کرد.

نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس ISR رباتیک به منظور تعویض دنده های فوق سریع به هر چهار این ابرخودروی جذاب منتقل می شود. نسخه استاندارد اونتادور به لطف بهره گیری از این ویژگی های خیره کننده قادر بود طی 2.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و قادر به حرکت با نهایت سرعت 350 کیلومتر بر ساعت بود.

نمای جانبی لامبورگینی اونتادور

کمپانی لامبورگینی در سال 2018 اقدام به معرفی برجسته ترین و خاص ترین مدل اونتادور به نام SVJ کرد. این کمپانی به لطف تولید نسخه SVJ اونتادور موفق شد که رکورد پیست پر چالش نوربرگ رینگ را بشکند. واژه SVJ در پایان نام این خودرو کوتاه شده عبارت Superveloce and Jota بوده و نشان دهنده این هیولای خیابانی مسابقه ای لامبورگینی است که قادر است پیست نوربرگ رینگ یا همان جهنم سبز آلمان را در تنها 6 دقیقه و 44 ثانیه طی کند. نسخه SVJ لامبورگینی اونتادور همچنین به سیستم آیرودینامیک فعال این کمپانی ایتالیایی موسوم به ATA مجهز شده تا عملکرد این خودرو در شرایط مختلف بهبود یابد.

 

سخن پایانی

لامبورگینی پس از معرفی اونتادور در سال 2011 و تعیین استانداردهایی جدید برای ابرخودروهای ایتالیایی، قدم های بزرگی را برای حفظ جذابیت و به روزرسانی اونتادور انجام داد که موفقیت آمیز بود. با سخت شدن استانداردهای آلایندگی در سطح دنیا و به خصوص اروپا، فشار زیادی روی کمپانی هایی همچون لامبورگینی و فراری در خصوص طراحی پیشرانه وجود دارد. در این لحظه مشخص نیست که با وضع چنین قوانین سخت گیرانه آلاینده ای تا چه زمان می توانیم شاهد تولید ابرخودروهای 12 سیلندر خوش صدا و جذاب باشیم.

به احتمال زیاد در آینده نه چندان دور تمام سوپراسپرت ها و ابرخودروها نیز برای بقا به پیشرانه هایی الکتریکی یا هیبریدی مجهز می شوند تا ضمن کاهش سطح آلایندگی، بتوانند استانداردهای لازم را پاس کنند.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟