اخبار خودرو جهان
جدیدترین تازه وارد خاندان اونتادور

لامبورگینی SC20 رونمایی شد

جمعه - ۲۸ آذر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
لامبورگینی SC20

لامبورگینی اونتادور مدت زیادی است که روی خط تولید این کمپانی ابرخودروسازی ایتالیایی آلمانی بوده و از سال 2011 تا به امروز نسخه های مختلفی از این سوپراسپرت 12 سیلندر توسط لامبورگینی عرضه و تولید شده است. یکی از اولین نسخه های این ابرخودرو، مدل اونتادور J بود. این مدل یک نسخه بدون سقف از اونتادور بود که در سال 2012 ویژه مشتریان فوق ثروتمند لانبورگینی طراحی و تولید شده بود. حال نزدیک به 9 سال پس از معرفی اونتادور J، لامبورگینی با معرفی ابرخودروی بدون سقف دیگری به نام SC20 راه این سوپراسپرت بدون سقف 700 اسب بخاری را ادامه داده است.

به گزارش خودرونویس، لامبورگینی SC20 برخلاف نسخه پیشتر رونمایی شده SC12 مجوز تردد در سطخ خیابان را داشته و به صورت ویژه توسط بخش Squadra Corse لامبورگینی طراحی و تولید شده است. این در حالی است که SC20 یک لامبورگینی بدون سقف و شیشه جلو بوده؛ ولی SC12 یک ابرخودروی مسابقه ای کوپه محسوب می شد. این اسپیدستر جدید ایتالیایی دنباله رو راه SC18 Alston بوده که اولین خودرو در تاریخ بخش Squadra Corse لامبورگینی محسوب می شود که برای استفاده و عرضه به خارج از دنیای موتور اسپرت طراحی و تولید شده بود.

نمای عقب لامبورگینی SC20

مشخصات فنی

درست همانند SC18 آلستون، قلب تپنده لامبورگینی Sc20 هم یک پیشرانه 6.5 لیتری 12 سیلندر V شکل تنفس طبیعی بوده که قادر به تولید بیشینه قدرت 770 اسب بخار و بیشینه گشتاور 720 نیوتن متر است. اگر این اعداد و ارقام برایتان آشناست، به این دلیل بوده که این همان پیشرانه ای است که لامبورگینی روی نسخه SVJ اونتادور نیز نصب کرده است. جهت یادآوری بیان می کنیم که SVJ سرسخت ترین و توانمندترین مدل تولیدی اونتادور بین تمامی مدل های این ابرخودرو است.

لامبورگینی SC20

استایل ظاهری و کابین

کاملا مشخص است که لامبورگینی SC20 توسط بخش Squadra Corse طراحی شده؛ چراکه استایل ظاهری آن بهب مراتب خشن تر و تهاجمی تر از اونتادور J است. کیت بدنه آیرودینامیکی پیشرفته این خودرو استایلی مشابه با خودروهای مسابقه ای به  لامبورگینی SC20 بخشیده، ضمن اینکه بخش موتور اسپرت لامبورگینی بیان کرده این قطعات تنها با الگوبرداری از اونتادور J طراحی نشده؛ بلکه خودروهای دیگری مانند دیابلو VT رودستر، وننو رودستر و کانسپت S توسعه یافته بر پایه گالاردو نیز در شکل گیری و طراحی این کیت بدنه در کانون توجه طراحان قرار داشته اند.

نمای عقب لامبورگینی SC20

لامبورگینی تنها قصد تولید یک دستگاه از SC20 را دارد تا این ابرخودرو اسپیدستر منحصر به فرد و خاص باقی بماند، ضمن اینکه چراغ های عقب طراحی شده برای این خودرو مشابه لامبورگینی سیان طراحی شده اند. رنگ خاص Bianco Fu بدنه به همراه تریم آبی Cepheus اعمال شده روی آن، صرفا توسط مالک ناشناس این خودرو انتخاب شده اند.

در تزیینات و تولید بسیاری از قطعات داخل کابین، از الیاف فیبر کربنی استفاده شده؛ همچنین دریچه های سیستم تهویه این خودرو نیز با تکنولوژی پرینت سه بعدی تولید شده اند. دستگیره های درها نیز از جنس آلومینیوم خالص ساحته شده اند. فریم صندلی ها نیز از فیبر کربن ساخته شده، ولی برای تودوزی آنها از ترکیب چرم و جیر آلکانتارا استفاده شده است.

کابین لامبورگینی SC20

سخن پایانی

در این لحظه هیچ صحبتی در خصوص قیمت لامبورگینی SC20 اعلام نشده، ولی با اطمینان باید بیان کنیم که این خودرو به مراتب از اونتادور SVJ رودستر 574 هزار دلاری گران قیمت تر است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟