تغییرات اعمال شده در Cabrera

به گزارش خودرونویس، این پروژه چیزی به مراتب فراتر از نصب یک کیت بدنه فیبر کربنی و یک دست رینگ جدید است؛ چراکه منصوری چراغ‌های LED جدیدی برای این گاو خشمگین 12 سیلندر ایتالیایی طراحی کرده است. چراغ‌های LED جدید در کنار نوار LED طراحی شده درون سپر جلو چهره کامل جدیدی برایCabrera به نسبت اونتادور استاندارد به ارمغان آورده‌اند. در پروفیل عقب هم شاهد نصب سیستم اگزوزی جدید با چهار خروجی بزرگ هستیم که از دور داد می‌زند که با اونتادور استاندارد طرف نیستید!

نمای عقب منصوری Cabrera

بدنه تغییر شکل یافته Cabrera چهار سانتی‌متر نسبت به اونتادور استاندارد عریض‌تر شده و منصوری برای آن کاپوتی سبک وزن از جنس فیبرکربن نصب کرده است. همچنین روی گلگیرهای جلو نیز کانال‌هایی برای عبور هوا به منظور بهبود آیرودینامیک طراحی شده که چهره Cabrera را از اونتادور استاندارد کاملا متمایز کرده است. البته باید متذکر شویم که نصب اسپلیتر بزرگ و برجسته جلو نیز در پدید آمدن شخصیتی جدید برای Cabrera بی تاثیر نبوده است.

کابین منصوری Cabrera

منصوری گلگیرهای این نسخه تیون شده اونتادور را تا حد زیادی عریض‌تر از حالت استاندارد کرده و برای محور جلو رینگ‌های جدید 20 اینچی و برای محور عقب نمونه 21 اینچی آن را نصب کرده است. برای این رینگ‌ها تایرهای پیرلی P Zero با سایز 255/30/ZR20 در جلو و 355/25/ZR21 در عقب نصب شده است.

 

مشخصات فنی Cabrera منصوری

از نگاه منصوری نسخه استاندارد اونتادور SVJ با بیشینه قدرت و گشتاور تولیدی به ترتیب 759 اسب‌بخار و 720 نیوتن‌متر چندان قدرتمند نبود! به همین دلیل این تیونر با سابقه و حرفه‌ای بیشینه قدرت تولیدی پیشرانه 12 سیلندر 6.5 لیتری تنفس طبیعی اونتادور را به 800 اسب‌بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن را به 780 نیوتن‌متر ارتقا داد. به لطف این افزایش قدرت حال منصوری Cabrera قادر است طی 2.6 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز از 350 به 355 کیلومتر بر ساعت ارتقا پیدا کرده است.

داشبورد منصوری Cabrera

منصوری در این لحظه اعلام نکرده که تبدیل نسخه SVJ اونتادور به نمونه تیون شده Cabrera چه هزینه‌ای در پی دارد، اما با توجه به قیمت پایه 517 هزار دلاری SVJ، نباید انتظار قیمتی ارزان برای این پکیج تقویتی داشت.

 

نقطه مقابل منصوری Cabrera

تیونینگ ساده فراری 812 سوپرفست

دو واژه منصوری و ساده دقیقا متضاد یکدیگر هستند؛ چراکه این تیونر مطرح همواره به اعمال تغییرات گسترده و حتی گاهی بیش از حد در خودروهای گران قیمت شهرت دارد. به موجب تغییرات بیش از حد منصوری، بسیاری از افراد عاشق نتیجه کار شده و بسیاری هم از نتیجه کار این شرکت متنفر می شوند که این امری کاملا طبیعی و سلیقه‌ای است.

فراری 812 سوپرفست منصوری

اما این بار منصوری دست به اعمال تغییراتی ظریف و ساده روی فراری 812 سوپرفست زده است. نام کیت عرضه شده برای این سوپراسپرت موتور جلوی گرندتورر، منصوری Softkit 812 سوپرفست بوده که این سادگی و ظرافت از نام آن نیز کاملا مشخص است.

باید اعتراف کرد که این خودرو در مقایسه با 812 سوپرفست Stallone که منصوری برای نمایشگاه لغو شده ژنو آماده کرده بود، کاملا استاندارد و ساده به نظر می‌رسد. البته منصوری چندین قطعه جدید فیبرکربنی روی این سوپرفست سافت کیت نصب کرده که موجب زیبایی بیشتر این فراری زیبا نسبت به حالت استاندارد شده است. باید اعتراف کنیم که از منصوری انتظار چنین تغییرات ساده‌ای را نداشتیم، اما نتیجه کار واقعا راضی کنندست.

فراری 812 منصری نمای عقب

مشخصات فنی

در خصوص مشخصات فنی، منصوری ظاهرا تغییری را در توان تولیدی پیشرانه 812 سوپرفست اعمال نکرده؛ اما پیشرانه 12 سیلندر 800 اسب بخاری این خودرو با گشتاور 718 نیوتن‌متر در حالت استاندارد قادر است لبخند رضایت را بر لبان راننده بنشاند. این سوپراسپرت زیبای ایتالیایی در حالت استاندارد قادر است طی 2.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

فراری 812 سوپرفست

ولی در صورتی که بتوان به‌روزرسانی‌های فنی انجام شده روی 812 سوپرفست Stallone را روی نسخه سافت کیت منصوری پیاده کرد، امکان ارتقا قدرت پیشرانه 12 سیلندر این خودرو وجود دارد. در این صورت بیشینه قدرت 812 سوپرفست منصوری به 830 اسب‌بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن به 740 نیوتن متر ارتقا پیدا می‌کند. شاید این میزان افزایش قدرت چندان چشمگیر نباشد، اما روی بهبود عملکرد این خودرو قطعا تاثیرگذار است.

5 از 2 رای