اخبار خودرو جهان
دوم سپتامبر و در نمایشگاه مونیخ رونمایی می شود

تیزر آئودی Grandsphere منتشر شد

سه شنبه - ۹ شهریور ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
آئودی Grandsphere

آئودی قصد دارد با معرفی سه خودروی مفهومی Skysphere، Grandsphere و Urbansphere آینده خانواده خودروهای الکتریکی و خودران و نیمه خودران خود را پایه ریزی کند. آئودی اولین عضو این سه تفنگدار یعنی Skysphere را رونمایی کرده و در حال آماده شدن برای معرفی Grandsphere در تاریخ دوم سپتامبر است. در این راستا آئودی تیزر جدیدی از این خودروی مفهومی را رونمایی کرده که در آن طراحی پروفیل جلو و چراغ های اصلی باریک آن نمایش داده شده؛ ولی جزییات اصلی طراحی در این تیزر همچنان مخفی است.

به گزارش خودرونویس، تا به امروز تیزرهای زیادی از Grandsphere منتشر شده؛ همین هفته پیش بود که که تیزر این سدان الکتریکی بزرگ از بالا منتشر شده بود. در این تیزر جدید، پروفیل جلوی آئودی Grandsphere نمایش داده شده که لوگوی این شرکت بین یک جفت چراغ LED زیبا و باریک جانمایی شده است. همچنین ظاهرا این خودرو دارای دوربین های دید جانبی باله شکل است. هرچند این تکنولوژی نوآورانه به مراتب از آینه دید جانبی بهتر و پیشرفته تر است، ولی هنوز استفاده و نصب آن روی خودرو در بسیاری از کشورها غیرقانونی است.

آئودی Grandsphere دارای سیستم رانندگی خودران سطح 4 است؛ این بدان معنا بوده که این خودرو همچنان به کنترلرهای دستی مجهز است؛ ولی قادر است که سرنشینان این خودرو را به راحتی و به صورت خودران به مقصدشان برساند. در تیزرهای پیشین، تصاویری از کابین این سدان الکتریکی را مشاهده کرده بودیم که به لطف الکتریکی بودن، ستونی در هنگام ورود پیش روی شما قرار ندارد. البته در این تیزر جدید اشاره ای به این ویژگی نشده است.

آئودی Grandsphere ارتفاع کم و عرض بسیار زیادی دارد و به راحتی می توان ابعاد آن را با A7 اسپرتبک مقایسه کرد. ولی مشتاقانه منتظریم تا این سدان الکتریکی مفهومی و تکنولوژی های نوآورانه به کار رفته در آن را مشاهده کنیم.

 

سخن پایانی

آئودی قصد دارد که سدان الکتریکی Grandsphere را در دوم سپتامبر رونمایی کند و سپس آن را در نمایشگاه خودرو مونیخ به نمایش بگذارد. این کانسپت بخشی از تکنولوژی های آینده استفاده شده روی خودروهای آئودی بوده که نشان دهنده سطح تکنولوژی، راحتی و پیشرفته بودن محصولات بعدی این برند پریمیوم است. آئودی Gransphere مقداری واقع بینانه تر از خودروی مفهومی Skysphere که مدتی پیش رونمایی شد، طراحی شده است.

از ویژگی های عجیب استفاده شده در Skysphere می توان به امکان تغییر فاصله بین دو محور را اشاره کرد که به نظر می رسد این ویژگی در Grandsphere وجود ندارد. ولی به شدت مشتاقیم تا تکنولوژی های به کار رفته در این خودرو با ببینیم.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟