اخبار خودرو جهان
ایمن تر و ارزان تر از بسیاری خودروهای تولید داخل!

تویوتا پروباکس 2022 ون ارزان قیمت و اقتصادی

پنجشنبه - ۲ دی ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
تویوتا پروباکس 2022

ما همواره تلاش می کنیم که تمام اخبار مربوط به صنعت خودروی جهان را پوشش دهیم، ولی این صنعت به قدری گسترده بوده که ممکن است هر روز به خودروهایی برخورد کنیم که از آن هیچ اطلاعی نداشته باشیم! یکی از همین نمونه ها این تویوتا Probox پروباکس است. این خودروی مینی ون یا استیشن یا MPV یا هرچیز دیگری که شما بنامید مناسب افرادی بوده که دنبای یک خودروی کاربردی هستند و زیاد هم به تکنولوژی های روز علاقه ندارند.

به گزارش خودرونویس، تویوتا در سال 2002 بود که خودروی پروباکس را در بازار ژاپن عرضه کند و نسخه بروزرسانی شده و ارتقا یافته این خودرو را در سال 2014 معرفی کرد. هدف اصلی در طراحی این خودرو، مطابق بودن با حداقل استانداردهای سگمنت خودروهای تجاری بوده و کمتر به عنصر زیبایی در کیفیت در این خودرو توجه شده است. زمانی متوجه این صحبت ما می شوید که نگاهی به کابین ساده این خودرو بیاندازید. به عنوان مثال پنل نمایشگر پشت فرمان این خودرو شامل یک نشانگر عقربه ای بسیار بزرگ برای سرعت بوده که یک نمایشگر دیجیتالی کوچک برای کامپیوتر سفری در زیر آن تعبیه شده است.

داشبورد تویوتا پروباکس 2022

طراحی داشبورد حتی از این هم ساده تر است. یک هولدر تلفن همراه درست در کنار غربیلک فرمان تعبیه شده که بسیار کاربردیست. در داشبورد این خودرو هیچ خبری از نمایشگر سیستم مالتی مدیا و سرگرمی نیست. حتی سیستم صوتی استریو نیز برای این خودرو به صورت استاندارد تعبیه نشده است؛ البته این امری معمولی در خودروهای ارزان قیمتیست که در بازار ژاپن به فروش می رسد. چراکه خریدار با سلیقه خود یک سیستم صوتی افترمارکت روی خودرو نصب خواهد کرد.

کابین تویوتا پروباکس 2022

کلیدهای مربوط به تنظیم سیستم تهویه طراحی بسیار ساده و قابل فهمی دارند و کار کردن با آنها بسیار ساده است. دو پنل دایره ای شکل برای تنظیم دمای سیستم تهویه و دور فن طراحی شده است. یک نمایشگر نارنجی رنگ نیز تنظیمات انتخاب شده را نمایش می دهد.

فضای بار تویوتا پروباکس 2022

مشخصات تویوتا پروباکس 2022

در حال حاضر تویوتا پروباکس با یک پیشرانه 1.3 لیتری چهار سیلندر به فروش می رسد که قادر به تولید 94 اسب بخار قدرت است. البته یک پیشرانه قدرتمندتر 1.5 لیتری نیز برای این خودرو قابل سفارش بوده که می تواند 107 اسب بخار قدرت تولید کند. افرادی که به دنبال رانندگی بهینه تر هستند می توان پیشرانه 1.5 لیتری این خودرو را با سیستم هیبریدی کمکی سفارش دهند. تمامی نسخه های این خودرو برای انتقال قدرت به یک گیربکس اتوماتیک CVT متکی هستند و می توان تویوتا پروباکس را با سیستم انتقال قدرت جلو محرک یا تمام چرخ محرک سفارش داد.

صندلی تویوتا پروباکس 2022

تویوتا یک مقدار دست دلبازی به خرج دارد و نسخه جدیدی را به سبد محصولات محدود پروباکس اضافه کرده است. این مدل جدید تریم GX نام دارد که قرار است از 6 ژانویه 2022 به سبد محصولات این خودرو اضافه شود. این نسخه تویوتا پروباکس دارای تجهیزاتی مانند شیشه بالابرهای برقی جلو، آینه های تاشو برقی، خروجی برقی 100 ولتی با توان 100 وات و شیشه های دودی به صورت استاندارد است.

کابین تویوتا پروباکس 2022

با توجه به این سادگی و کم آپشنی، تعجبی ندارد که قیمت درنظر گرفته شده برای تویوتا پروباکس نیز پایین باشد. بسته به نسخه انتخابی و آپشن ها، تویوتا پروباکس مدل 2022 قیمتی بین 13 هزار تا 17 هزار و 600 دلار می تواند داشته باشد. نسخه GX این خودرو تریم میانی بوده که قیمتی معادل 15 هزار و 670 دلار دارد.

اگر هم تمایل دارید که تویوتا پروباکس خود را مقداری زیباتر کنید، شرکت TRD برای این خودرو قطعاتی مانند اسپلیتر جلو، چراغ های متفاوت و رینگ های 14 اینچی با طراحی متفاوتی را به صورت افترمارکت عرضه می کند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟