اخبار خودرو جهان
احتمال عرضه مدل قدرتمندتر با پیشرانه 200 اسب بخاری

تویوتا C-HR GR اسپرت معرفی شد

سه شنبه - ۲۰ آبان ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
تویوتا C-HR GR اسپرت

زمانی که کمپانی تویوتا بخش عملکردی خود را حدود سه سال پیش در ژاپن معرفی کرد، این را متوجه شدیم که محصولات توسعه یافته توسط این زیربرند عملکردی به سه دسته GR اسپرت(مدل پایه)، GR نسخه متوسط و نسخه پرچمدار GRMN تقسیم می شود. از زمانی که این بخش عملکردی تویوتا آغاز به کار کرده، محصولات متعددی از این کمپانی ژاپنی را در راستای اسپرت سازی ارتقا داده است. جدیدترین محصول تویوتا که به تازگی نسخه اسپرت تر آن توسط بخش GR این خودروساز ژاپنی معرفی شده، کراس اوور C-HR بوده که در حالت استاندارد هم استایلی غیرمتعارف و جوان پسند دارد.

به گزارش خودرونویس، تویوتا برای اولین بار نسخه GR اسپرت C-HR را در اکتبر سال گذشته در ژاپن معرفی کرد و حال این نسخه شبه عملکردی کراس اوور جذاب خود را برای بازار اروپا و آمریکا نیز معرفی کرده است. این نسخه اسپرت تویوتا C-HR مدل GR اسپرت بوده که همانطور که در ابتدای مطلب شد مدل پایه بوده و تنها تفاوت های ظاهری نسبت به مدل استاندارد C-HR در آن اعمال شده است. به همین ترتیب هیچ تغییری در مشخصات فنی C-HR GR اسپرت نسبت به مدل استاندارد اعمال نشده و قدرت و گشتاور پیشرانه های 1.8 لیتری و 2 لیتری هیبریدی این خودرو دست نخورده رها شده است. ولی تویوتا سیستم تعلیق این نسخه شبه عملکردی را سخت تر کرده تا رانندگی با آن جذاب تر شود.

نمای عقب تویوتا C-HR GR اسپرت

تفاوت های تویوتا C-HR GR اسپرت نسبت به مدل استاندارد

مضاف بر این ها، نسخه 1.8 لیتری C-HR به آنتی رول بارهایی مشابه با نسخه 2 لیتری مجهز شده که تکان های خودرو را کمتر و پایداری آن را بیشتر می کند. از جمله تغییرات فنی صورت گرفته دیگر در تویوتا C-HR GR اسپرت نسبت به مدل معمولی، نصب تایرهایی جدید ویژه این خودرو، ضربه گیرهایی با مقاومت دمپینگ بالاتر و سیستم فرمان جدیدی است که تویوتا ادعا کرده که پاسخ سریع تر و بهتری نسبت به چرخش غربیلک فرمان از خود نشان می دهد.

جزییات کابین تویوتا C-HR GR اسپرت

بار دیگر باید یادآور شویم که پکیج GR اسپرت تنها یک بسته ظاهری بوده و دارای تم مشکی رنگ در چراغ های جلو، قاب مه شکن ها و جلوپنجره است. اسپلیتر جلو این خودرو نیز حالتی تهاجمی تر از مدل استاندارد دارد و رینگ های 19 اینچی نصب شده روی این مدل صرفا ویژه نسخه GR اسپرت هستند. تویوتا C-HR GR اسپرت به صورت اختصاصی دارای تم ظاهری دو رنگ بوده و هشت رنگ مختلف برای بدنه این در دسترس بوده که یکی از آنها رنگ خاکستری Ash است. لازم به ذکر است که تنها رنگ قابل سفارش برای سقف C-HR GR مشکی است.

 

تغییرات اعمال شده در کابین

بخش GR تویوتا کابین C-HR را بدون تغییر رها نکرده و تودوزی جیر آلکانتارا و غربیلک فرمان با تودوزی چرمی سوزن زنی شده را برای آن اجرا کرده و لوگوی GR را در بسیاری از قسمت های کابین نصب و اجرا کرده است. تویوتا C-HR GR اسپرت به صورت استاندارد به صندلی های گرمکن دار در جلو، چراغ هایی LED، شیشه های دودی، آینه های جانبی برقی و سیستم مالتی مدیا با پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اتو مجهز شده است. با پرداخت مبلغ اضافی تویوتا سیستم صوتی قدرتمند برند JBL با 9 بلندگو را روی این خودرو نصب می کند.

کابین تویوتا C-HR GR اسپرت

سخن پایانی

تویوتا پیشتر وعده داده بود که قصد دارد نسخه عملکردی و اسپرت تمام محصولات خود را به بازار عرضه کند؛ از این رو می توان امید داشت که C-HR GR (مدل میانی) نیز در دست توسعه باشد. با استناد به خبری که اوایل سال جاری منتشر شده بود، این کراس اوور عملکردی به نسخه ضعیف سازی شده پیشرانه 1.6 لیتری سه سیلندر یاریس GR مجهز خواهد شد؛ ولی در این لحظه هنوز هیچ چیزی رسمی نیست.

جزییات کابین تویوتا C-HR GR اسپرت

جهت یادآوری بیان می کنیم که پیشرانه سه سیلندر 1.6 لیتری توربوشارژ تویوتا یاریس GR قادر به تولید 257 اسب بخار در اروپا و 268 اسب بخار در ژاپن است. بدین ترتیب اگر این پیشرانه روی تویوتا C-HR GR قادر به تولید قدرتی در مرز 200 اسب بخار باشد، می توان این کراس اوور ژاپنی را رقیب قدرتمندی برای فورد پوما ST دانست.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟