مشخصات فنی

به گزارش خودرونویس، فورد پوما ST در واقع همان فیستا ST بوده که مقداری ارتفاع و فاصله آن از سطح زمین افزایش یافته است. این خودرو از یک پیشرانه 1.5 لیتری سه سیلندر توربوشارژ بهره گرفته که قادر است به منظور بهینه سازی و کاهش مصرف سوخت تنها با دو سیلندر نیز فعالیت کند. این تکنولوژی غیرفعال سازی سیلندر برای مواقعی طراحی شده که نیاز به حداکثر توان پیشرانه نبوده و در این شرایط یک سیلندر از مدار فعالیت خارج می شود.

این پیشرانه اکوبوست کم حجم قادر به تولید بیشینه قدرت 197 اسب بخار و بیشینه گشتاور 320 نیوتن متر بوده که دقیقا مشابه نمونه نصب شده روی فیستا ST است. البته لازم به ذکر است که در فیستا ST این سطح از گشتاور تنها در حالت اووربوست به دست می آید. به عبارت دیگر فیستا ST با همین پیشرانه در حالت عادی قادر به تولید بیشینه گشتاور 290 نیوتن متر است.

نمای عقب فورد پوما ST

فورد پوما ST برای انتقال قدرت پیشرانه به چرخ ها از یک گیربکس شش سرعته دستی مشابه نمونه نصب شده روی فیستا ST بهره گرفته که به موجب آن قادر است طی 6.7 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. این خودرو به دلیل اضافه وزنی که نسبت به فیستا ST دارد، 0.2 ثانیه در شتابگیری اولیه کندتر عمل کرده است. به همین دلیل بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز از 232 کیلومتر بر ساعت در فیستا ST به 220 کیلومتر بر ساعت کاهش یافته است.

جدا از نصب یک پیشرانه قدرتمند در پوما ST، فورد چندین تغییر کلیدی دیگر نیز در این خودرو اعمال کرده است. به عنوان مثال فورد پوما ST به یک دیفرانسیل با محدودکننده مکانیکی لغزش، فنرهای توزیع کننده نیرو و قابلیت انتخاب مدهای رانندگی مختلف از جمله مد بهینه تجهیز شده است. این اولیه بار است که یک محصول فورد پرفورمنس به حالت رانندگی بهینه مجهز می شود. سیستم تعلیق عقب این خودرو 40 درصد نسبت به نمونه نصب شده روی فیستا ST و 50 درصد نسبت به نمونه نصب شده روی پوما معمولی سخت تر است. همچنین نصب استابیلایزرهای جلو و استرس بارها باعث شده پایداری این کراس اوور عملکردی بهبود یابد.

نمای جانبی فورد پوما ST

مهندسین فورد با به روزرسانی سیستم فرمان، 25 درصد عملکرد آن را نسبت به پوما استاندارد سریع تر کرده اند و برای افزایش توان ترمز، 17 درصد دیسک های ترمز جلو را بزرگتر کرده اند. فورد توجه ویژه ای به سیستم اگزوز پوما ST داشته تا صدایی زیبا و مسابقه ای تولید کند. نکته جالب اینجاست که سیستم اگزوز این خودرو یک دسیبل صدای کمتری نسبت به فیستا ST تولید می کند.

 

استایل ظاهری

فورد به روزرسانی های ظاهری مشابه فیستا ST در این نسخه قدرتمند پوما اعمال کرده است. فورد به صورت استاندارد رینگ های 19 اینچی با تایرهای عملکرد میشلت پایلوت اسپرت 4S را به صورت استاندارد برای پوما ST نصب کرده است. همچنین مشتریان قادر هستند که شش رنگ مختلف برای بدنه شامل سبز Mean که ویژه همین خودرو هم تولید شده، انتخاب کنند. همچنین فورد بسیاری از قسمت های بدنه شامل سقف، جلوپنجره، ضربه گیرهای جانبی، قاب آینه ها و اسپویلر عقب را به رنگ مشکی براق طراحی کرده است.

کابین فورد پوما ST

کابین

درون کابین فورد پوما ST، صندلی های اسپرت ریکارو در ردیف جلو نصب شده اند که بدن سرنشین را به خوبی در بر می گیرند. همچنین برای جذاب تر کردن فضای داخلی، فرمان D کات و شیفتر دنده ویژه ST برای این خودرو نصب شده است. حتی پیش از ورود به داخل کابین این خودرو، پروژکتورهای نصب شده در زیر آینه ها، لوگوی ST را روی زمین نشان می دهند تا متوجه شوید که این یک نسخه معمولی فورد پوما نیست.

 

منبع motor1
5 از 1 رای