اخبار خودرو جهان
رقیب چینی در پشت درب خانه تسلا!

بی وای دی Seal سیل وارد آمریکا شمالی شد

دوشنبه - ۲۰ آذر ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
بی وای دی سیل Seal در آمریکای شمالی

بی وای دی دومین محصول خود را هم راهی بازار آمریکای شمالی کرد. پس از بی وای دی دلفین اینبار بی وای دی سیل Seal 2024 راهی بازار آمریکای شمالی کرده تا بتواند با تسلا مدل 3 رقابت جدی تری داشته باشد و عرصه را برای رقیب آمریکایی خود تنگ کند.

بی وای دی دومین محصول خود را هم راهی بازار آمریکای شمالی کرد. پس از بی وای دی دلفین اینبار بی وای دی سیل Seal 2024 راهی بازار آمریکای شمالی کرده تا بتواند با تسلا مدل 3 رقابت جدی تری داشته باشد و عرصه را برای رقیب آمریکایی خود تنگ کند.

به گزارش خودرونویس، بی وای دی سیل Seal روی پلتفرم برقی 3.0 این خودروساز چینی توسعه یافته و دارای تکنولوژی CTB موسوم به Cell to Body است. این بدان معناست که باتری ها به صورت یکپارچه با شاسی طراحی می شوند. بی وای دی دو نسخه مختلف از این خودرو را در مکزیک و آمریکای شمالی رونمایی کرده که یک نسخه مدل تک موتوره عقب محرک بوده و دیگری نسخه دو موتوره تمام چرخ محرک که قادر به تولید 523 اسب بخار قدرت بوده و طی 3.8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت می رسد!

 

مشخصات فنی بی وای دی سیل Seal در آمریکای شمالی

نسخه عقب محرک بی وای دی سیل دارای یک موتور برقی 150 کیلوواتی با 310 نیوتن متر گشتاور بوده که روی محور عقب نصب شده و این خودرو را طی 7.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت می رساند. باتری استفاده شده در این خودرو از نوع لیتیوم آهن پلیمری بوده و ظرفیتی معادل 61.44 کیلووات ساعت دارد. این خودرو در حالت فول شارژ قادر به پیمایش 460 کیلومتر مسافت بوده و قیمت آن معادل 44 هزار و 800 دلار است.

نسخه تمام چرخ محرک این خودرو قادر یک موتور 160 کیلوواتی روی محور عقب و یک موتور 230 کیلوواتی روی محور جلو داشته و بیشینه گشتاور تولیدی آن 670 کیلووات است. این خودرو طی 3.8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت می رسد و از باتری LFP با ظرفیت 82.56 کیلووات ساعت ظرفیت در آن استفاده شده که در حالت فول شارژ قادر به پیمایش 520 کیلومتر مسافت تحت سیکل WLTP است. قیمت این نسخه در مکزیک 52 هزار دلار اعلام شده است.

بی وای دی سیل Seal در آمریکای شمالی

جهت مقایسه بیان می کنیم که تسلا مدل 3 در مدل پایه قیمتی معادل 56 هزار و 700 دلار در مکزیک داشته و نسخه فول پرفورمنس آن قیمتی معادل 66 هزار 350 دلار دارد. بی وای دی Seal در نسخه تمام چرخ محرک در چین قیمتی معادل 39 هزار دلار دارد.

مکزیک به بازار مهمی برای خودروهای برقی تبدیل شده است. پس از اینکه تسلا کارخانه گیگا فکتوری خود را در این کشور احداث کرد، خبر آمد که تسلا از تامین کنندگان چینی خود درخواست کرده که تا زنجیره تامین محلی در مکزیک احداث کنند و آنها نیز با کمال خوشحالی موافقت کردند. در ماه سپتامبر هم خبری مبنی بر سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری شرکت های چینی در شهر Nuevo Leon منتشر شد که این همان شهریست که کارخانه جدید تسلا در مکزیک در آن واقع شده است. بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که مکزیک می تواند دروازه ورود خودروسازان برقی چینی و تامین کنندگان آنها به بازار خود کشور آمریکا باشد.

بی وای دی هم که این روزها گربه سیاه تسلا شده در ماه سپتامبر اعلام کرد قصد احداث کارخانه در مکزیک را دارد. این شرکت این خودروساز معتبر چینی از ماه مارس وارد بازار مکزیک شده و تا پایان سال 2023 5 محصول شامل بی وای دی هان سدان، تانگ اسیووی، یوان پلاس، دلفین و سیل Seal را به مکزیک عرضه خواهد کرد.

بی وای دی تا این لحظه تنها خودروساز چینی بوده که داخل آمریکای خودرو تولید و عرضه می کند. این شرکت کارخانه تولید اتوبوس برقی در کالیفرنیا احداث کرده و بزرگترین تامین کننده اتوبوس مدرسه برای کودکان است. دفتر مرکزی آمریکای شمالی بی وای دی هم در مرکز لس آنجلس قرار دارد.

4.7 از 7 رای

دیدگاه شما چیست؟