اخبار خودرو جهان
بزرگترین خودروساز برقی جهان در آستانه ورود به سرزمین سامورایی ها

بی وای دی BYD با سه خودرو وارد بازار ژاپن می شود

سه شنبه - ۴ مرداد ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
بی وای دی BYD بازار ژاپن سیل SEAL دلفین آتو Atto 3

شرکت خودروسازی چینی بی وای دی BYD قصد دارد که با سه محصول بی وای دی سیل SEAL، آتو 3 Atto و دلفین به زودی وارد بازار ژاپن شود. ظاهرا عرضه این سه خودروی برقی چینی در بازار ژاپن از ژانویه سال 2023 آغاز می شود.

به گزارش خودرونویس، شرکت خودروسازی بی وای دی BYD یکی از خودروسازان معتبر چینی بوده که هم در داخل چین و هم در بازارهای صادراتی بسیار قدرتمند عمل کرده و محصولات قابل دفاعی در بازارهای جهانی دارد. شرکت خودروسازی بی وای دی در سال 2003 و پس از تصاحب شرکت Qinchuan Automobile در سال 2002 وارد عرصه تولید خودرو شد. شرکت بی وای دی هم اکنون وسایل نقلیه برقی مختلفی اعم از دوچرخه برقی، خودروی برقی، اتوبوس برقی، کامیون برقی و لیفتراک و … را تولید می کند. بی وای دی تنها خودروساز چینی بوده که باتری خودروهای برقی خود را خودش تولید می کند.

تولید باتری و خودروی باتری الکتریکی بخش اعظم بیزینس تولید خودرو توسط بی وای دی را شکل می دهند. بی وای دی بزرگترین تولید کننده خودروهای برقی در جهان است. این شرکت تا به امروز بیش از 641 هزار خودرو را در نیمه اول سال 2022 فروخته که شامل خودروهای تمام برقی، هیبریدی و حتی درونسوز بوده است. جدا از تولید خودروهای تمام برقی، بی وای دی خودروهای پلاگین هیبریدی نیز تولید می کند. تا مارس 2022 بی وای دی مشغول تولید خودروهای درونسوز هم بود و پس از آن برای همیشه تولید خودروهای بنزینی را کنار گذاشت.

در حالیکه بی وای دی BYD در بازار محلی چین بسیار قدرتمند عمل کرده، اما فکر گسترش و افزایش نفوذ خود در حوزه خودروهای برقی را در سطح دنیا دارد. خودروهای بی وای دی هم اکنون در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله بحرین، جمهوری دومینیکن، اوکراین، مولداوی، برزیل، مجارستان، کانادا، آمریکا و حتی ایران نیز حضور دارند. بی وای دی در آمریکا دو خودروی برقی بی وای دی E6 و اتوبوس برقی خود را به عنوان خدمت در ناوگان های حمل و نقل فروخت. بی وای دی در آمریکا همچنین در بازار وسایل ذخیره انرژی و بازار انرژی خورشیدی نیز حضور دارد!

بی وای دی BYD بازار ژاپن سیل SEAL دلفین آتو Atto 3

بی وای دی BYD به تازگی کارخانه تولید اتوبوس خود را در کالیفرنیا (اونتاریو) و همچنین شهر کوماروم مجارستان تاسیس کرده است. حال بی وای دی با این همه موفقیت در بازارهای جهانی قصد ورود به سرزمین سامورایی ها یعنی ژاپن را دارد. با توجه به اینکه بی وای دی محصولات جذاب مختلفی را در سبد خود دارد، اما در اولین قدم قصد عرضه سه محصول بی وای دی سیل Seal، دلفین و آتو Atto 3 را به ژاپن دارد.

 

مشخصات بی وای دی سیل Seal

بی وای دی سیل Seal یک سدان برقی بوده که بر پایه پلتفرم BYD e 3.0 توسعه یافته است. این خودرو از تکنولوژی CTD یا همان Cell to body برای پک باتری خودروهای خود بهره می برد. قسمت کفی پایینی باتری ها در واقع صفحه پایینی بدنه خودرو را تشکیل می دهند و این سبب افزایش صلبیت ساختار بدنه و بهبود هندلینگ خودرو شده است.

بی وای دی BYD بازار ژاپن سیل SEAL دلفین آتو Atto 3

بی وای دی Seal سیل در چهار نسخه قابل سفارش بوده و نسخه پرچمدار این خودرو با یکبار شارژ 650 کیلومتر مسافت را طی می کند. مجهزترین مدل بی وای دی سیل دارای سیستم تمام چرخ محرک بوده و 390 کیلووات قدرت داشته و قادر است طی 3.8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. زمانی که این خودرو در می 2022 معرفی شد، تنها در 7 ساعت 22 هزار ثبت سفارش را تجربه کرد!

بی وای دی BYD بازار ژاپن سیل SEAL دلفین آتو Atto 3

مشخصات بی وای دی دلفین

بی وای دی دلفین یک هاچبک ساب کامپکت برقی بوده که روی همان E-Platform 3.0 مشابه با Seal توسعه یافته است. این خودرو طراحی بسیار مدرنی داشته و با چهار پیشرانه مختلف عرضه می شود که مجهزترین آن قادر است در حالت شارژ کامل 405 کیلومتر مسافت را طی کند.

بی وای دی BYD بازار ژاپن سیل SEAL دلفین آتو Atto 3

مشخصات بی وای دی Atto 3

بی وای دی آتو Atto 3 یک کراس اوور برقی بوده که بی وای دی تکنولوژی Blade Battery خود مشابه با سیل و دلفین را در آن نیز اجرا کرده است. نسخه پرچمدار بی وای دی آتو Atto 3 قادر است طی 7.3 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و در حالت شارژ کامل می تواند مسافتی معادل 420 کیلومتر را طی کند. برخی از ویژگی هایی این کراس اوور برقی شامل چراغ های LED، رینگ های 18 اینچی آلیاژی، هفت ایربگ و نمایشگر 12.8 اینچی دیجیتالی لمسی میان داشبورد است.

بی وای دی BYD بازار ژاپن سیل SEAL دلفین آتو Atto 3

این سه خودروی برقی نامبرده از بی وای دی قرار است که در سال 2023 به بازار ژاپن عرضه شوند. بی وای دی Atto 3 اولین محصول این برند چینی بوده که قرار است در ژانویه راهی بازار ژاپن شود. بی وای دی دلفین نیز در اواسط سال 2023 به ژاپن عرضه می شود و سدان برقی سیل Seal نیز در 6 ماه دوم سال 2023 به بازار رقابتی ژاپن عرضه می شود. متاسفانه به دلیل تحریم ها شرکت خودروسازی بی وای دی با شریک خود در ایران قطع همکاری کرد و عرضه محصولات بی وای دی به ایران چند سالیست که متوقف شده است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟