اخبار خودرو جهان
همزاد سیتروئن Ami

اوپل Rocks-e رونمایی شد

چهارشنبه - ۳ شهریور ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
اوپل Rocks-e

طی یک دهه گذشته، اوپل نه یکی بلکه دو محصول سوپرمینی را در پایینتر از هاچبک کوچک کورسا به سبد محصولات خود اضافه کرده است. این دو خودرو Karl و Adam نام داشتند که هر دو تنها طی یک نسل تولید شده اند و عرضه آنها به بازار در سال 2019 توسط اوپل متوقف شد. این برند آلمانی حال برای بار دیگر اقدام به عرضه محصولی جدید و پایینتر از کورسا کرده و این محصول جدید به مراتب کوچکتر از دو خودروی شهری نامبرده با عمر کوتاهشان است.

به گزارش خودرونویس، این محصول سوپر مینی شهری جدید اوپل Rocks-e نام دارد که جزو خودروهای کلاس شهری فوق کوچک محسوب می شود. از نظر فنی نمی توان اوپل Rocks-e را خودرویی جدید دانست؛ چراکه پلتفرم و مشخصات آن با سیتروئن Ami که حدود یک سال پیش رونمایی شده بود، کاملا مشترک بوده و در واقع این دو خودرو تنها لوگوهای متفاوتی دارند. هرچند نمی توان اوپل Rocks-e را دقیقا خودرو هم خطاب کرد و بر اساس طبقه بندی ابعاد و وزن اتحادیه اروپا، این وسیله نقلیه بیشتر در کلاس چهار چرخه ها قرار می گیرد.

اوپل Rocks-e

مشخصات فنی اوپل Rocks-e

اوپل Rocks-e در واقه یک چهارچرخه سبک بوده و این بدان معناست که وزن آن با در نظر گرفتن باتری ها چیزی در حدود 425 کیلوگرم است. این چهارچرخه الکتریکی به یک پک باتری 5.5 کیلووات ساعتی مشابه نمونه نصب شده روی سیتروئن Ami مجهز شده که به موجب آن تحت سیکل WLTP می تواند بیشینه مسافت 75 کیلومتر را طی کند. در حالتی که ظرفیت باتریها خالی شود، چیزی در حدود سه ساعت و نیم زمان لازم بوده که توسط یک شارژر معمولی خانگی با کابل سه متری بتوان دوباره این چهارچرخه را به صورت کامل شارژ کرد.

اوپل Rocks-e

همانند سیتروئن Ami، درب های اوپل Rocks-e هم به صورت خلاف جهت یکدیگر باز می شوند و بسیاری از قطعات بدنه این خودرو با همزاد سیتروئن خود مشترک است. این چهارچرخه الکتریکی دارای لوگوی اوپل در پروفیل جلو بوده و به جز تفاوت در لوگو، هیچ وجه تمایز دیگری در استایل ظاهری Rocks-e با سیتروئن Ami دیده نمی شود. درون کابین هم داستان به همین صورت بوده و به جز تغییر لوگو، کابین این دو خودروی الکتریکی فوق کوچک کاملا مشترک هستند.

کابین اوپل Rocks-e

اوپل Rocks-e دارای طول کلی معادل 2.41 متر بوده که برای به حرکت درآمدن به یک موتور الکتریکی هشت اسب بخاری متکی بوده که به وسیله آن می تواند به بیشینه سرعت 45 کیلومتر بر ساعت دست یابد. این چهارچرخه الکتریکی در اروپا به صورت قانونی می تواند توسط افراد 15 سال به بالا استفاده شود و راندن آن نیازی به گواهینامه ندارد. شعاع گردش این خودرو هم 7.2 متر اعلام شده است. این چهارچرخه الکتریکی به رینگ های 14 اینچی مجهز بوده و با وجود ابعاد بسیاری کوچکی که دارد، می تواند دو نفر با قد 1.9 متر را به سادگی درون خود جا دهد.

نمای عقب اوپل Rocks-e

سخن پایانی

قرار است که از پاییز امسال اوپل Rocks-e به بازار آلمان عرضه شود و می توان آن را به صورت آنلاین یا مراجعه به نمایندگی های این شرکت خریداری کرد. این چهارچرخه الکتریکی سوپرمینی دارای سه تریم پایه، Klub و Tekno بوده و از سال 2022 هم به سایر بازارهای جهانی راه پیدا می کند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟