اخبار خودرو جهان
همزاد پژو 308

اوپل آسترا 2022 رونمایی شد

سه شنبه - ۲۲ تیر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
اوپل آسترا 2022

اوپل آسترا یکی از قدیمی ترین خودروهای موجود در سگمنت رقابتی هاچبک های اروپا بوده که به تازگی وارد نسل جدید خود شده است. اوپل آسترا 2022 دارای طراحی کاملا جدید در فضای بیرونی و کابین بوده و ساختار آن نیز دستخوش تغییراتی مهم شده است. ششمین نسل اوپل آسترا بار دیگر قرار است در کارخانه Russelheim تولید شود و به رقابت با بزرگان این کلاس یعنی فولکس واگن گلف، فورد فوکوس، رنو نگان و اشکودا اکتاویا بپردازید.

به گزارش خودرونویس، علاوه بر خودروهای نامبرده، اوپل آسترا جدید با پژو 308 هم رقابت داشته باشد. لازم به ذکر است که هر دو خودرو روی پلتفرم EMP2 توسعه یافته اند و زیر پرچم کمپانی تازه تاسیس استلانتیس فعالیت می کنند که چهارمین خودروساز بزرگ جهان است. با وجود اینکه ساختار آسترا و پژو 308 یکسان است، طراحان کار خود را به درستی انجام داده اند و کاملا دو هاچبک متمایز را طراحی کرده اند. پژو 308 دارای چهره شاخص تر و گیراتری بوده؛ ولی اوپل آسترا دارای طراحی تمیزتر و محافظه کارانه تری است.

اوپل آسترا 2022

ابعاد و طراحی ظاهری

اوپل آسترا 2022 چهار میلیمتر نسبت به نسل پیشین خود کشیده تر شده و حال طولی معادل 4374 میلی متر دارد. با وجود اینکه طول کلی مقداری جزیی افزایش داشته، ولی فاصله بین محور این خودرو نسبت به نسل قبل با 13 میلی متر افزایش به 2675 میلی متر رسیده که به موجب آن اورهنگ جلو کاهش یافته است. عرض این خودرو هم با 51 میلی متر افزایش حال به 1860 میلی متر رسیده است.

نمای عقب اوپل آسترا 2022

اوپل خیلی تاکید دارد که آسترا جدید را هاچبکی با استایل کوپه بنامد. شاید اوپل آسترا GTC هنوز هم جذاب باشد، ولی با توجه به تقاضای زیاد برای خرید اسیووی ها، امروزه خودرویی هاچبک سه درب شانس موفقیت زیادی ندارد. با توجه به رشد ابعاد، اوپل آسترا 2022 فضای بار بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می دهد و در حالتی که صندلی های عقب در جای خود قرار داشته باشند، 422 لیتر فضای بار در دسترس است.

چراغ جلو اوپل آسترا 2022

کابین و تجهیزات اوپل آسترا 2022

همانند فضای بیرونی، طراحی کابین آسترا 2022 هم کاملا نسبت به نسل پیشین متحول شده و سعی شده کمترین میزان استفاده از کلیدهای سنتی در کنسول میانی آن شده باشد. البته هنوز کلیدهای میانبر برای دسترسی سریع تر به برخی از تجهیزات و سیستم ها درون کابین دیده می شود؛ ولی بیشتر تنظیمات این خودرو توسط نمایشگر 10 اینچی لمسی نصب شده در میان داشبورد امکان پذیر است. در پشت فرمان هم یک نمایشگر دیجیتالی با همان سایز برای نمایش اطلاعات خودرو به راننده طراحی شده است.

کابین اوپل آسترا 2022

همانطور که انتظار می رفت، اوپل نسل جدید هاچبک سگمنت C خود را با تجهیزات مدرنی عرضه کرده است. این خودرو دارای چراغ های LED ماتریکس مشابه نمونه نصب شده در مدل پرچمدار Insignia بوده که دارای 84 دیود تابنده نور در هر یک از چراغ ها است. کروز کنترل با قابلیت توقف و شروع حرکت، هد آپ دیسپلی و دوربین دید 360 درجه از جمله دیگر تجهیزات نصب شده روی این خودرو هستند.

کابین اوپل آسترا 2022

مشخصات فنی اوپل آسترا 2022

اوپل در خصوص جزییات پیشرانه نصب شده روی آسترا 2022 وارد جزییات نشده؛ ولی به سادگی می توان حدس زد که پیشرانه های نصب شده روی آسترا 2022 با پژو 308 جدید یکسان هستند. اوپل تایید کرده که آسترا جدید با پیشرانه های دیزلی و بنزینی مختلفی با بازه توان تولیدی بین 110 تا 225 اسب بخار راهی بازار می شود. برای اولین بار هم مدل پلاگین هیبریدی برای آسترا توسعه داده شده که با دو سطح قدرتی مختلف به بازار عرضه می شود.

بسته به پیشرانه انتخابی، می توان اوپل آسترا جدید را با گیربکس شش سرعته دستی یا هشت سرعته اتوماتیک سفارش داد.

نمای جانبی اوپل آسترا 2022

سخن پایانی

پیش فروش نسل ششم آسترا از پاییز آغاز می شود و اولین سری تحویل این خودرو به مشتریان در اوایل 2022 صورت می گیرد. اوپل تایید کرده که برای افرادی که نیاز به فضای بار بیشتر دارند، در حال توسعه مدل استیشن نسل جدید آسترا است.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟