اخبار خودرو جهان
همزاد پژو 308 جدید

شکار نسل جدید اوپل آسترا برای اولین بار

شنبه - ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
اوپل آسترا 2022

همین چند روز پیش بود که نسل جدید پژو 308 تقریبا بدون استتار رویت شد؛ حال نسل جدید همزاد این شیر فرانسوی با لوگوی اوپل یعنی آسترا نیز برای اولین بار در حال تست رویت شده است. بدنه اوپل آسترا جدید با استیکرهای زرد رنگی به منظور پنهان کاری پوشانده شده؛ ولی با وجود این استتار کامل هم به راحتی می توان متوجه شد که طراحی ظاهری این خودرو به طور کلی از نسخه پیشین متمایز است.

مشخصات ظاهری و فنی اوپل آسترا 2022

به گزارش خودرونویس، این بدان دلیل بوده که اوپل در نسل جدید آسترا قصد دارد زبان طراحی جدید خود را پیشتر در زمان رونمایی GT X مفهومی در سال 2018 معرفی کرده بود، استفاده کند, این سبک طراحی به اختصار Vizor نام دارد. نسل جدید اوپل موکا نیز طراخی متمایزی نسبت به مدل پیشین داشته و به نظر می رسد که اوپل قصد دارد در طراحی آسترا جدید از برخی از المان های موکا نیز الگوبرداری کند.

شاید اوپل از این موضوع قصد اذیت کردن خبرنگاران را داشته باشد؛ ولی این آستارا شکار شده دارای دو درب باک روی دو گلگیر عقب بوده که این موضوع تنها می تواند به پلاگین هیبریدی بودن پیشرانه این مدل پروتوتایپ در حال تست اشاره داشته باشد. گزارش ها حاکی از این بوده که اوپل برنامه عرضه دو مدل پلاگین هیبریدی را برای آسترا دارد که مدل پایه به صورت جلومحرک و نسخه مجهزتر به صورت تمام چرخ محرک و با یک پیشرانه 296 اسب بخاری راهی بازار می شود.

نمای عقب اوپل آسترا 2022

با وجود اینکه اوپل آسترا جدید مانند پژو 308 روی پلتفرم EMP2 توسعه یافته، ولی طراحی آن کاملا متمایز از پژو صورت گرفته است. این داستان در خصوص طراحی کابین اوپل آسترا نیز صدق می کند و هلدینگ استلانتیس به خوبی توانسته کار خود را در متمایز کردن این دو هاچبک یعنی پژو 308 و اوپل آسترا انجام دهد. صحبت از استایل بدنه که شد، باید اظهار کنیم که پژو 308 جدید در نسخه استیشن رویت شده؛ ولی نسل جدید اوپل آسترا فعلا در نسخه هاچبک شکار شده است. اما به زودی نسخه استیشن آسترا یا اسپرت تورر نیز شکار دوربین عکاسان می شود.

نمای جانبی اوپل آسترا 2022

مشخصات فنی یکسان با پژو 308

در کمتر از یک هفته دیگر به بیشتر مشخصات فنی نسل جدید اوپل آسترا پی می بریم؛ چراکه همزاد این خودرو یعنی پژو 308 قرار است در تاریخ 18 مارس با لوگو جدید پژو رونمایی شود. البته نسل جدید آسترا هم نباید با فاصله زمانی زیادی رونمایی شود؛ چراکه این مدل پروتوتایپ شکار شده تقریبا آماده تولید به نظر می رسد. به احتمال زیاد اوپل آسترا 2022 در نیمه دوم سال 2022 رونمایی می شود.

نمای عقب اوپل آسترا 2022

سخن پایانی

به عنوان آخرین نکته باید اظهار کنیم که نسل جدید اوپل آسترا در راستای بیانیه پیشین این خودروساز در کارخانه Russelsheim واقع در آلمان تولید می شود. در ژوئن 2019 اوپل اظهار کرده بود که در این کارخانه به منظور آماده سازی برای تولید خودرو بر پایه پلتفرم EMP2 سرمایه گذاری کرده است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟