اخبار خودرو جهان
ترکیبی از طراحی هامر H1 و H2

اسیووی Strela از روسیه رونمایی شد

چهارشنبه - ۱۰ شهریور ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
اسیووی روسیه ای Strela

در حالی که مشتریان در بازار جهانی بی صبرانه منتظر آغاز تولید نسل جدید جی ام سی هامر الکتریکی هستند، روسیه یک اسیووی خشن و آفرودی جدید تولید کرده که ترکیبی از طراحی هامر H1 و H2 اصلی و برخی از خودروهای نظامی دیگر در آن دیده می شود. این خودرو که Strela نام دارد که در زبان روسی به معنای پیکان بوده بیشتر کاربردی دولتی دارد؛ ولی امکان عرضه به بازار غیرنظامی هم  دارد.

به گزارش خودرونویس، جزییات زیادی از این خودرو به صورت رسمی اعلام نشده؛ ولی این خودرو در نمایشگاه نظامی، فنی و تکنولوژی 2021 رونمایی شده و برخی از کارشناسان اطلاعات خوبی از آن را منتشر کرده اند. این اسیووی طول و عرضی به ترتیب معادل 5090 و 2350 میلی متر دارد و فاصله بین چرخ های هر اکسل آن 1900 میلی متر اعلام شده است. اسیووی Strela با دارا بودن وزن تقریبی 3500 کیلوگرم، می تواند تا 900 کیلوگرم بار را حمل و پنج سرنشین را در پنج صندلی مجزا جا به جا کند.

اسیووی روسیه ای Strela

مشخصات فنی اسیووی روسی Strela

برخلاف جی ام سی هامر جدید که تنها با پیشرانه الکتریکی راهی بازار می شود، اسیووی روسیه ای Strela از پیشرانه 2.8 لیتری دیزلی کامینز با 157 اسب بخار قدرت بهره گرفته است. این پیشرانه برای انتقال قدرت با یک گیربکس شش سرعته دستی کوپل شده و نیروی تولیدی آن به هر چهار چرخ این اسیووی غول پیکر منتقل می شود. البته همه این اطلاعات فعلا روی کاغذ هستند؛ چون نمونه مفهومی این اسیووی در روسیه فعلا رونمایی شده که تنها دارای سیستم انتقال قدرت عقب محرک بود. این اسیووی 3.5 تنی با این پیشرانه 157 اسب بخاری دیزلی قادر است به بیشینه سرعت 120 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

نمای عقب اسیووی روسیه ای Strela

این نسخه معرفی شده Strela، یک پروتوتایپ قادر به حرکت بوده و هنوز این خودرو در شرایط محیطی مختلف و دنیای واقعی تست و بررسی نشده تا ضعف ها و قابلیت های آن مشخص شود. کیفیت ساخت اسیووی در همین تصاویر منتشر شده از نسخه پروتوتایپ مشخص بوده که به نظر نمی رسد کیفیت ساخت چندان بالایی داشته باشد.

کابین اسیووی روسیه ای Strela

بسیاری از کارشناسان روسیه ای اعلام کرده اند که ممکن است نسخه تولیدی Strela از خیلی جهات نسبت به این مدل نمایش داده شده متفاوت باشد. به عبارت دیگر ممکن است نمونه تولیدی این اسیووی بر پایه Gazelle Next که یک سری ون با قابلیت های بالا هستند تولید شود. لازم به ذکر است که این ون های Gazelle Next توسط کمپانی روسیه ای GAZ تولید می شوند. اگر چنین شود پیشرانه، گیربکس، تعلیق و بسیاری از قطعات کابین از نمونه فعلی همین خودرو گرفته می شود.

صندلی عقب اسیووی روسیه ای Strela

نمونه اولیه پروتوتایپ Strela به طور مشترک توسط شرکت صنعتی نظامی MIC روسیه و دفتر طراحی جوانان KBM در دانشگاه فنی دولتی مسکو طراحی شده است. نسخه پروتوتایپ این خودرو دارای سقف قابل جدا شدن در قسمت عقب است. طراحان این خودرو در حال بررسی برای تولید یک سری خانواده شاسی بلند شامل یک اسیووی با سقف ثابت، یک نسخه هفت نفره و همچنین پیکاپ با کابین های مختلف هستند.نآن

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟