اخبار خودرو جهان
1 اسب بخار قدرت به همراه کروز کنترل و ABS!

اسکوتر برقی بوگاتی در CES 2022 معرفی شد

سه شنبه - ۲۱ دی ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
اسکوتر برقی بوگاتی

تکنولوژی های بسیار جذاب و خودروهای کانسپت متعددی در نمایشگاه CES 2022 رونمایی شد. اینها شامل معرفی ب ام و iX با قابلیت تغییر رنگ بدنه تنها با فشردن یک کلید، سدان الکتریکی کانسپت ترکیه یعنی TOGG یا خودروی کانسپت کرایسلر ایرفلو بوده است. ولی حال نوبت به بوگانی رسیده که یک وسیله تمام الکتریکی را معرفی کند؛ البته این وسیله معرفی شده توسط بوگاتی اصلا آن چیزی که انتظار دارید نیست! چراکه بوگاتی یک اسکوتر برقی معرفی کرده است!

مشخصات اسکوتر برقی بوگاتی

به گزارش خودرونویس، این برند فرانسوی که حال ریماک مالک آن بوده، به تازگی با شرکت Bytech اینترنشنال همکاری کرده تا یک اسکوتر تمام الکتریکی تاشو را برای استفاده روزمره طراحی کند. این اسکوتر برقی بوگاتی در سه رنگ آبی، نقره ای و مشکی قابل سفارش است و وزن خالصی معادل 15.9 کیلوگرم دارد و قلب تپنده آن یک موتور الکتریکی 1 اسب بخاریست!

اسکوتر برقی بوگاتی

بوگاتی اظهار کرده که طراحی این اسکوتر الکتریکی آیرودینامیک و کاملا کاربردی بوده و یک فریم آلیاژی منیزیومی باتری های قابل نصب و برداشتن این خودرو را محافظت می کند. پک باتری نصب شده برای این اسکوتر الکتریکی بوگاتی در حالت شارژ کامل انرژی لازم برای پیمایش 35 کیلومتر را در خود ذخیره می کند. همچنین این اسکوتر الکتریکی می تواند با بیشینه سرعت 30 کیلومتر بر ساعت حرکت کند. این اسکوتر الکتریکی دارای سه مد رانندگی اکونومی، شهر و اسپرت بوده و حتی برای آن قابلیت کروز کنترل نیز تعبیه شده است!

اسکوتر برقی بوگاتی

این اسکوتر الکتریکی بوگاتی دارای سیستم ترمز در چرخ جلو و عقب بوده و ترمز نصب شده برای چرخ عقب از نوع ضد قفل ABS است؛ نمونه هیچ یک از این موارد تا به امروز روی هیچ اسکوتری دیده نشده است. این اسکوتر برقی بوگاتی دارای چراغ های راهنما، نورپردازی قسمت پایینی و پروجکتوری در قسمت عقب بوده که عبارت EB که اشاره به اتوره بوگاتی موسس این برند فرانسوی دارد را روی زمین نشان می دهد.

اسکوتر برقی بوگاتی

دیگر وسایل نقلیه الکتریکی بوگاتی

جالب است بدانید که این اسکوتر برقی، اولین محصول الکتریکی تولید شده توسط بوگاتی نیست و اولین وسیله دو چرخ الکتریکی از این شرکت محسوب می شود. به عبارت دیگر بوگاتی Baby II اولین خودروی الکتریکی این شرکت بوده که برای نوجوانان توسعه یافته بود که در سال 2020 رونمایی شد. این خودرو الکتریکی دارای یک موتور الکتریکی 13.4 اسب بخاری بوده که قادر به حرکت با بیشینه سرعت 70 کیلومتر بر ساعت است.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟