اخبار خودرو جهان
به پاس گرامی داشت موفقیت های این برند در صنعت هوانوردی

بوگاتی شیرون اسپرت Les Legendes du Ciel ادیشن معرفی شد

چهارشنبه - ۵ آذر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
بوگاتی شیرون اسپرت Les Legendes du Ciel ادیشن

کمپانی بوگاتی به منظور گرامی داشت موفقیت های این برند در صنعت هوانوردی و تولید هواپیما همچنین موفقیت های به دست آمده در مسابقات مختلف در اوایل قرن بیستم، اقدام به معرفی یک نسخه خاص از ابرخودروی شیرون به نام شیرون اسپرت Les Legendes du Ciel ادیشن کرده است. این کمپانی ابرخودروسازی فرانسوی تنها قصد تولید 20 دستگاه از این نسخه شیرون اسپرت را داشته و هر نسخه آن را با قیمتی معادل 3.42 میلیون دلار به مشتری واگذار می کند.

استایل ظاهری

به گزارش خودرونویس، بدنه بوگاتی شیرون اسپرت  Les Legendes du Ciel ادیشن به رنگ خاکستری ماتی که بوگاتی آن را Gris Serpent می نامد مزین شده است. همچنین یک خط کشی سفید براق عریض در سرتاسر طول بدنه دیده می شود که از بالای جلوپنجره نعل اسب شکل آن آغاز شده و تا پروفیل عقب و اسپویلر بزرگ نصب شده در این قسمت امتداد یافته است. رنگ آبی، سفید و قرمز موجود در پرچم فرانسه در رکاب های جانبی و درست پشت گلگیرهای جلو دیده می شود.

نمای جلو بوگاتی شیرون اسپرت Les Legendes du Ciel ادیشن

قاب جلوپنجره نعل اسب شکل این خودرو نیز به رنگ مشکی براق طراحی شده و مش بندی نازک درون آن نیز با تکنولوژی برش لیزری و از جنس آلومینیوم تولید شده است. سیستم اگزوز این خودرو نیز با تکنولوژی پرینت سه بعدی و از جنس آلیاژ اینکونل تولید شده؛ این آلیاژ در صنعت هوانوردی کاربرد زیادی دارد که دلیلش مقاومت زیاد آن در برابر حرارت بسیار بالاست.

در قسمت های بیرونی و درونی این نسخه ویژه بوگاتی شیرون اسپرت شاهد نصب لوگو یک پیشرانه هواپیما با پروانه هایش هستیم. این لوگوی زیبا روی گلگیرهای جلو، پشت سری ها و یک پلاک آلومینیومی روی کنسول میانی این بوگاتی نصب شده است.

نمای عقب بوگاتی شیرون اسپرت Les Legendes du Ciel ادیشن

طراحی کابین

هنگام ورود به داخل کابین و به محض باز کردن درها، لوگوی ویژه این نسخه شیرون اسپرت توسط یک پروجکتور LED روی زمین نمایش داده می شود. مشابه همین لوگوی نیز روی قاب آلومینیوم نصب شده روی رکاب ها نصب شده است. کابین این ابرخودروی قدرتمند با چرم قهوه روشن Gaucho تودوزی شده و با تریمی آلومینیومی تزیین شده است. روی رودری های این خودرو یک طرح زیبا از مسابقات هواپیمایی Nieuport 17 و همچنین خودروی بوگاتی تایپ 13 دیده می شود. به صورت آپشنال مشتریان امکان سفارش صندلی هایی راحت با سقف Sky View با دو پنل شیشه ای را دارند.

کابین بوگاتی شیرون اسپرت Les Legendes du Ciel ادیشن

مشخصات فنی

قلب تپنده این نسخه ویژه با شیرون اسپرت معمولی تفاوتی ندارد؛ بدین ترتیب همچنان یک پیشرانه 8 لیتری 16 سیلندر W شکل با چهار توربوشارژ با بیشینه قدرت 1479 اسب بخار و بیشینه گشتاور 1600 نیوتن متر وظیفه تامین قدرت را در این موشک زمین به زمین بر عهده دارند.

استفان وینکلمن مدیرعامل بوگاتی گفت:

بسیاری از راننده های بوگاتی از جمله آلبرتو دیوو، رابرت بنویست و بارتولومئو کاستانتینی در نیروی هوای فرانسه خدمت کرده اند. همچنین رولاند گاروس نیز که اسطوره هوانوردی فرانسه بود به طور اختاصی یک دستگاه بوگاتی تایپ 18 را راند؛ چراکه این افراد علاقه دارند همانقدر که در هوا سریع حرکت می کنند در جاده نیز سریع باشند.

لوگو بوگاتی شیرون اسپرت Les Legendes du Ciel ادیشن

سخن پایانی

در حالی که همه ما بوگاتی را تنها به چشم یک ابرخودروساز نگاه می کنیم، باید بدانیم که این شرکت سابقه طولانی در ساخت پیشرانه برای صنعت هوانوردی دارد. یکی از عجیب ترین پیشرانه های هواپیمای ساخته شده به دست بوگاتی، یک نیروگاه با حجم 24 لیتر بوده که از دو بلوک هشت سیلندر ایستاده تشکیل شده بود؛ بدین ترتیب این پیشرانه به جای آرایش V16 بیشتر آرایشی شبیه به U16 داشت. در سال 1937 هم اتوره بوگاتی در حال توسعه یک هواپیمای کامل به امید شکستن رکورد سرعت هواپیماها در آن زمان داشت که آغاز جنگ جهانی دوم باعث متوقف شدن این پروژه شد.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟