اخبار خودرو جهان
قدرتمندترین، سریع ترین و سبک ترین بوگاتی تولید شده تا به امروز

بوگاتی بولاید با 1825 اسب بخار قدرت معرفی شد

پنجشنبه - ۸ آبان ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
بوگاتی بولاید

از سال 2016 که بوگاتی شیرون معرفی شد تا به امروز، این کمپانی ابرخودروسازی فرانسوی محصولات متنوعی اعم از اسپرت، پور اسپرت، ویژن گرن توریسمو، سنتودیسی، دیوو، سوپر اسپرت 300+ و La Voiture Noire را روی پلتفرم شیرون و با پیشرانه قدرتمند 16 سیلندر W شکل این خودرو تولید کرده است. ولی هیچ یک از این خودروهای مذکور قدرت و عملکردی مشابه با Bolide نداشته اند؛ بوگاتی بولاید یک ابرخودروی بسیار سریع و قدرتمند ویژه پیست بوده که عملکرد فراتر از تصور و طراحی خشن و خیره کننده آن، هوش از سر هر راننده ای می برد.

مشخصات فنی بوگاتی بولاید

به گزارش خودرونویس، در ابتدای مطلب قصد اعلام آمار و ارقامی در خصوص این ابرخودرو داریم تا متوجه شوید با چه جنبده سریعی طرف هستید. بوگاتی بولاید مانند سایر محصولات ساخته شده در پایه شیرون از یک پیشرانه کهنه کار و قابل اعتماد 8 لیتری 16 سیلندر با چهار توربوشارژ بهره می برد. تا به امروز قدرتمندترین نمونه این پیشرانه 1578 اسب بخار بود که در شیرون سوپراسپرت 300+ و Centodieci نصب شده است. ولی بوگاتی این پیشرانه را برای نصب روی بولاید تغییراتی داده و بیشینه قدرت تولیدی آن در صورت استفاده از بنزین با اکتان 110 به مرز باورنکردنی 1825 اسب بخار در 7000 دور بر رقیقه و بیشینه گشتاور تولیدی آن نیز به 1850 نیوتن متر در 2000 دور بر دقیقه رسیده است. این افزایش قدرت به لطف نصب چهار توربوشارژ متفاوت از شیرون سوپراسپرت 300+ حاصل شده است.

نمای عقب بوگاتی بولاید

مهندسین بوگاتی تلاش زیادی برای کاهش وزن بولاید نسبت به سایر مدل های بوگاتی کرده اند و موفق شدند که وزن این هیولای مسابقه ای را روی 1240 کیلوگرم یعنی مشابه با یک خودروی کامپکت اروپایی نگه دارند. با یک محاسبه ساده متوجه نسبت خیره کننده وزن به قدرت 0.67 کیلوگرم به ازای هر اسب بخار برای بوگاتی بولاید می شویم. البته لازم به ذکر است که این وزن خشک خودرو بوده و در عمل وزن این خودرو با افزودن سوخت و راننده مقداری بیشتر است؛ ولی اهمیت چندانی برای پیشرانه 1825 اسب بخاری این خودرو ندارد!

 

آمار و ارقام عملکرد بوگاتی بولاید

با توجه به این سطح از قدرت و گشتاور و وزن پایین، باید هم انتظار یک عملکرد فراتر از تصور از بوگاتی بولاید داشت. این خودرو قادر است طی 2.17 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین این خودرو قادر است طی 4.36 ثانیه از حالت سکون به 200 کیلومتر بر ساعت نیز دست یابد. لازم به ذکر است که بوگاتی این اعداد را از تست این خودرو در پیست به دست نیاورده، بلکه به لطف شبیه سازی نرم افزاری به این اعداد دست یافته است. در ادامه بوگاتی اعلام کرده که بولاید قادر است طی 7.37 ثانیه از حالت سکون به مرز 300 کیلومتر بر ساعت و طی 12.08 ثانیه از حالت سکون به 400 کیلومتر بر ساعت دست یابد!

بوگاتی بولاید و تایپ 35

بوگاتی همچنین به صورت تئوری اعلام کرده که صفر تا 500 کیلومتر بر ساعت بولاید نیز تنها طی 20.16 ثانیه صورت می گیرد. مهندسین بوگاتی اظهار کرده اند که بولاید قادر است یک دور پیست نوربرگ رینگ آلمان را طی 5 دقیقه و 23.1 ثانیه طی کند و برای این ابرخودرو بیشینه سرعتی را فراتر از 500 کیلومتر بر ساعت متصور هستند. دوباره تکرار می کنیم که این اعداد همگی محاسباتی هستند و باید در کارزار عمل بولاید را مشاهده کرد.

نمای جانبی بوگاتی بولاید

طراحی ظاهری

اگر تا به امروز تصور می کردید که بوگاتی ویژن گرن توریسمو یک محصول فراتر از زمینی از این کمپانی است، پس بهتر است چنین تصور کنید که بوگاتی بولاید از یک کهکشهانی دیگر آمده است. بوگاتی اظهار کرده که تنها هدف در طراحی بیرونی این خودرو بهبود جریان هوا و آیرودینامیک ضمن حفظ پایداری بوده؛ اسکوپ سقفی این خودرو زمانی که بولاید در حال حرکت با سرعت پایین است، حالتی صاف و مستطیلی شکل دارد، ولی با بالاتر رفتن سرعت این اسکوپ سقفی تغییر شکل داده و شبیه به یک بیضی یا دایره می شود.

کابین بوگاتی بولاید

بوگاتی بولاید ارتفاعی معادل 995 میلی متر دارد که چیزی در حدود 300 میلی متر نسبت به شیرون استاندارد کوتاه تر بوده؛ هدف بوگاتی از طراحی بولاید با این ارتفاع، یکسان بوده قد آن با ابرخودروی کلاسیک تایپ 35 بوگاتی بوده است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟