به گزارش خودرونویس، ولی درست همانند صندلی ها، سیستم تهویه نیز باید متناسب با مشخصات و عملکرد خودرو طراحی شود. در این مطلب جولی لمک طراح سیستم های تهویه محصولات بوگاتی به نکات جالب توجه و حیرت انگیزی در خصوص سیستم تهویه این ابرخودرو اشاره می کند.

 

مشخصات خیره کننده سیستم تهویه بوگاتی

جهت اطلاعات عمومی شما بیان می کنیم که جولی لمک از سال 2013 در صنعت خودروسازی مشغول به کار است و حدود چهار سالی است که در کمپانی بوگاتی فعالیت می کند.

وی در خصوص سیستم تهویه بوگاتی توضیح داد که یکی از چالش های نصب آن در این ابرخودرو این بود که هرکس بتواند دمای مطلوب خود را تنظیم کند. در این راستا لمک باید اطینان حاصل می کرد که سیستم تهویه بوگاتی عملکردی سریع و بدون صدای اضافی از خود نشان می دهد. در خودرویی مانند بوگاتی این موضوع بسیار مهم است که سیستم تهویه عملکرد پشت پرده ای داشته باشد و سرنشینان تنها سرمایش آن ها را حس کنند و متوجه فعالیت آن نشوند.

سیستم تهویه بوگاتی

چالش های پیش رو

یکی دیگر از موانع پیش روی جولی لمک در طراحی سیستم تهویه بوگاتی، سرعت بوده است. از آنجایی که محصولات بوگاتی اعم از دیوو، شیرون و شیرون سوپر اسپرت قادر به حرکت با سرعت های بسیار بالایی هستند، سیستم تهویه نصب شده برای آنها با خودروهای معمولی کاملا متفاوت است. بدین ترتیب عملکرد این سیستم تهویه در سرعت بالا تغییر می کند؛ بدین صورت که این سیستم تهویه تنها در سرعت 250 کیلومتر بر ساعت و بالاتر اجازه ورود هوای بیرون به درون کابین را می دهد.

از همه مهم تر، شیشه جلو بوگاتی است که تقریبا تخت بوده و زاویه آن 21.5 درجه با سطح صاف است. این در حالی است که بیشتر خودروهای معمولی زاویه شیشه جلو آن ها با  سطح زیرین  حدود 30 درجه است. این موضوع باعث می شود که نور آفتاب گرمای بیشتری را به کابین این خودرو وارد کند. البته نسخه هایی از بوگاتی که دارای سقف شیشه ای موسوم به Sky View هستند با این موضوع به صورت مضاعف دست و پنجه نرم می کنند.

جولی لمک

راه حل

جولی لمک برای اینکه بتواند این موانع را برای طراحی سیستم تهویه بوگاتی پشت سر بگذارد، از کمپرسورهایی با ظرفیت 13 اسب بخار در ابرخودروهای این کمپانی استفاده کرده است. طبق ادعای بوگاتی این کمپرسورها قادرند تا آپارتمانی به متراژ 80 متر مربع را به راحتی خنک کنند!

5 از 1 رای