اخبار خودرو جهان
به منظور جشن نهمین قهرمانی یوونتوس در لیگ A صورت گرفت

خرید بوگاتی Centodieci توسط کریستیانو رونالدو

یکشنبه - ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
بوگاتی Centodieci

کریستیانو رونالدو برای جشن گرفتن نهمین قهرمانی تیم فوتبال یوونتوس در رقابت های سری A و همچنین پیروزی در مقابل تیم سامپدوریا، اقدام به خرید یک ابرخودروی فوق گران قیمت و تولید محدود به نام بوگاتی Centodieci کرد. بدین ترتیب کریستانو رونالدو از این پس در گاراژ خانه خود کنار بوگاتی شیرون و سایر خودروهای فوق جذاب خود، یک دستگاه بوگاتی Centodieci هم دارد.

به گزارش خودرونویس، از آنجایی که تنها بوگاتی قصد دارد 10 دستگاه از ابرخودروی Centodieci را تولید کند، تنها یک اسطوره مانند کریس رونالدو می تواند بودجه خرید چنین خودرویی را داشته باشد و مالک یک دستگاه آن باشد. به نظر شما آیا ابرخودروی گران قیمت تولید محدودی همچون بوگاتی Centodieci می تواند یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال یعنی کریس رونالدو را تحت تاثیر قرار دهد؟

نمای عقب بوگاتی Centodieci

بوگاتی centodieci با دارابودن برچسب قیمت 5.5 میلیون دلار، یقینا ابرخودروی فوق گران قیمتی است. ولی کریس رونالدو هیچ مشکلی با گرانی این ابرخودروی قدرتمند ندارد. چون یوونتوس برای داشتن رونالدو و عقد قراردادی چهار ساله با وی، مبلغی فراتر از 100 میلیون دلار را به او پرداخت کرده است. جالب است بدانید که بوگاتی Centodieci بر پایه شیرون طراحی و تولید شده است. با این تفاوت که بوگاتی در این ابرخودروی تولید محدود که کریس رونالدو هم مالک یکی از آنها شده، تغییراتی کلیدی اعمال کرده تا شخصیتی متمایز از شیرون پیدا کند.

 

ویژگی های خاص Centodieci

در ابتدا باید اظهار کنیم که استایل بیرونی بوگاتی Centodieci کاملا نسبت به شیرون متفاوت است. بوگاتی سعی کرده طراحی این ابرخودرو یادآور ابرخودروی بوگاتی EB110 باشد که در دهه 90 میلادی تولید می شد. بدین ترتیب با الگو قرار دادن EB110 در طراحی Centodieci، استایل ظاهری این خودرو با شیرون کاملا تفاوت دارد؛ این در حالی است که هر دو روی یک پلتفرم و ساختار توسعه یافته اند.

بوگاتی Centodieci و شیرون و EB110

از راست به چپ: بوگاتی شیرون، بوگاتی Centodieci و بوگاتی EB110

مشخصات فنی

بوگاتی Centodieci از یک نسخه ارتقا یافته از پیشرانه 16 سیلندر W شکل بوگاتی شیرون بهره می برد. این پیشرانه 8 لیتری 16 سیلندر چهار توربوشارژه در شیرون قادر به تولید بیشینه قدرت 1500 اسب بخار است. ولی بیشینه قدرت تولیدی آن در Centodieci به لطف تغییرات اعمال شده به مرز باور نکردنی 1600 اسب بخار رسیده است. بوگاتی Centodieci همچنین دارای یک سیستم اگزوز جدید با چهار خروجی در پروفیل عقب است. بوگاتی با نصب دیفیوزر بزرگتر و بال عقب متفاوت نسبت به شیرون در Centodieci قصد داشته تا نیروی رو به پایین تولید شده در سرعت های بالا را در این ابرخودروی تولید محدود افزایش دهد تا موجب بهبود پایداری و فرمان پذیری این خودرو شود.

نمای جانبی بوگاتی Centodieci

سخن آخر

اما بهتر است بدانید که تولید چنین ابرخودروی تولید محدود و خاصی، زمان نیازی لازم دارد و کریس رونالدو هم مانند تمام 9 مالک دیگر این خودرو، باید صبر کند تا نوبت وی برای دریافت بوگاتی Centodieci فرا برسد. بوگاتی قصد ندارد که Centodieci را زودتر از سال 2021 به مشتریان خود تحویل دهد. بدین ترتیب رونالدو مجبور است که این زمان طولانی انتظار را با عملکرد خوب خود در تیم یوونتوس و در رقابت های Champions League پشت سر بگذارد. البته رونالدو حداقل می تواند تا تحویل گرفتن Centodieci، با رانندگی کردن با بوگاتی شیرون خود مقداری خود را تسکین دهد!

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟