به گزارش خودرونویس، ابرخودروی حاضر در این رقابت، بوگاتی شیرون اسپرت از مدل Les Legendes du Ciel بوده که از همان پیشرانه 16 سیلندر W شکل معروف فولکس واگن بهره گرفته است. این مدل، یک نسخه تولید محدود بوده که جهت ادای دین به مشارکت و تلاش های اتوره بوگاتی موسس این برند فرانسوی در توسعه و طراحی پیشرانه های هواپیما و طراحی جنگنده، تولید شده است. همچنین این بوگاتی شیرون تولید محدود ادای دینی به برخی از رانندگان اولین بوگاتی هاست که در اوایل دهه 1900 برای نیروی هوایی فرانسه نیز خدمت می کردند.

بوگاتی شیرون در مقابل جنگنده نظامی

یکی از 20 دستگاه تولید شده ابرخودرو شیرون اسپرت Les Legendes Du Ciel به شهر Landivisiau در شمال غرب فرانسه به همراه راننده تست رسمی بوگاتی یعنی Pierre Henri Raphanel وارد شدند. هدف برگزاری یک درگ ریس غیر متعارف بین جنگنده Dassault Rafale نیروی دریایی فرانسه با این بوگاتی شیرون اسپرت است. این جنگنده چند منظوره فرانسوی دارای پیشرانه ای با قدرت 5646 اسب بخار است که به نظر می رسد مقایسه آن با بوگاتی شیرون اسپرت 1479 اسب بخار چندان منصفانه نباشد.

 

 

خلبان این جنگنده فرانسوی هم درون کابین جت نشسته و توضیح می دهد که همه چیز برای جنگنده و بوگاتی باید روان و نرم پیش رود، چراکه مسیر پیست کوتاه و باریک است. شاید بوگاتی شیرون آن هم در نسخه سوپر اسپرت 300 پلاس، سریع ترین ابرخودروی روی کره زمین باشد، ولی این ابرخودرو در زمینه نهایت سرعت قابل پیمایش هیچ حرفی در مقابل Dassault Rafale با نهایت سرعتی نزدیک به 2000 کیلومتر بر ساعت ندارد. بدین ترتیب این درگ ریس شاید از دید شما چندان منصفانه نباشد.

بوگاتی شیرون در مقابل جنگنده نظامی

به نظر شما آیا بوگاتی با اتکا به شتاب خیره کننده و قدرت بالای پیشرانه W16 خود می تواند در این درگ ریس در مقابل جنگنده نیروی دریایی فرانسه با قدرتی بیش از سه برابر پیروز شود؟ اگر درگ ریس ویرون در مقابل جنگنده تایفون را مشاهده نکرده بودید، پیشنهاد می کنیم که ویدیو این درگ ریس جذاب را از دست ندهید.

 

5 از 2 رای