اخبار خودرو جهان
برای توسعه ابرخودروهای هیبریدی و الکتریکی

ادغام بوگاتی و ریماک

سه شنبه - ۱۵ تیر ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
همکاری بوگاتی و ریماک

ماه گذشته خبری در شبکه های مجازی پخش شد که قرار است یکی از مطرح ترین تولیدکنندگان ابرخودرو در جهان با یک استارت آپ الکتریکی همکاری خود را آغاز کند. حال همه چیز رنگ و بوی رسمی گرفته است. پورشه، ریماک و بوگاتی به تازگی همکاری خود را برای توسعه ابرخودرو آغاز کرده اند که نام این شرکت مشترک بوگاتی-ریماک بوده که دفتر مرکزی این گروه در شهر Zagreb کرواسی قرار داشته و قصد دارد که از اواخر سال جاری جذب نیرو کند.

به گزارش خودرونویس، با این حرکت، تیم مهندسی اهل کرواسی این پروژه مالک 55 درصد سهام این هولدینگ سرمایه گذاری مشترک جدید بوگاتیریماک بوده و پورشه 45 درصد در آن سهم دارد. البته در بالادست باید اظهار کرد که پورشه مالک 24 درصد از سهام ریماک بوده که این اتفاق پس از سرمایه گذاری 83 میلیون دلاری در ماه مارس در این کمپانی رخ داد.

هولدینگ بوگاتی-ریماک باعث تغییر نام روی محصولات فعلی این دو کمپانی نمی شود؛ به عبارت دیگر بوگاتی شیرون 16 سیلندر همچنان با نام بوگاتی و ابرخودرو ریماک Nevera همچنان با لوگو ریماک به بازار عرضه می شوند. شیرون هم همچنان در کارخانه بوگاتی در شهر Molsheim فرانسه تولید می شود. در آینده قرار است که خودروهایی به صورت مهندسی مشترک به این دو خودرو اضافه شوند که شامل ابرخودروهایی هیبریدی و تمام الکتریکی هستند. ولی در این لحظه هیچ برنامه زمانی برای این ابرخودروها اعلام نشده است.

لوتز مسکه یکی از اعضای هیات مدیره این هولدینگ بیان کرده که این سرمایه گذاری مشترک یک فعالیت بسیار استراتژیک محسوب می شود. وی در ادامه بیان کرد ما برای اولین بار در سال 2018 اقدام به خرید سهام در ریماک کردیم و از آن زمان تا به امروز سهام خود را در این شرکت افزایش داده ایم. ما یک فعالیت مشترک با تیم نوآور Mate آغاز کرده ایم و به زودی دایره همکاری خود را گسترش می دهیم.

اگرچه بیشتر مشارکت بین بوگاتی و ریماک بوده؛ ولی پورشه هم نقش استراتیک مهمی را در این همکاری بازی می کند. اولیور بلوم مدیرعامل پورشه و لوتز مسکه مدیرعامل Deputy در دو در هیات مدیره این هولدینگ جدید حضور دارند. ولی مرد نابغه 33 ساله یعنی Mate Rimac مدیرعامل هولدینگ بوگاتی-ریماک خواهد بود.

ریماک اظهار کرده که این یک لحظه بسیار هیجان انگیز است؛ کمپانی ریماک طی این سالها به سرعت رشد کرده و این سرمایه گذاری مشترک ریماک را به سطح تازه ای انتقال می دهد. بوگاتی و ریماک دو همکار بسیار مهم برای یکدیگر هستند و ما با هدف اجرای پروژه های خاص در آینده تمامی دانش، تکنولوژی و دارایی خود را به اشتراک خواهیم گذاشت.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟