اخبار خودرو جهان
با 337 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور

آئودی SQ5 اسپرتبک دیزلی 2021 معرفی شد

شنبه - ۸ آذر ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
آئودی SQ5 اسپرتبک 2021

زمانی که آئودی در اواخر ماه سپتامبر Q5 اسپرتبک را رونمایی کرد، تنها تصاویر مربوط به نسخه استاندارد این کراس اوور لاکچری را منتشر کرد و جزییات نسخه قدرتمندتر SQ5 را منتشر نکرد. در آن لحظه آئودی صرفا بیان کرد که به زودی قصد دارد نسخه قدرتمندتر SQ5 اسپرتبک را به بازار آمریکا و اروپا عرضه کند. حال آئودی تصاویر رسمی SQ5 اسپرتبک را منتشر کرده و همزمان به برخی از مشخصات نسخه اروپایی این کراس اوور لاکچری قدرتمند اشاره کرده است.

مشخصات فنی آئودی SQ5

به گزارش خودرونویس، در حالی که آئودی برای SQ7 و SQ8 در اروپا پیشرانه بنزینی هم کرده؛ ولی تصمیم گرفته که SQ5 اسپرتبک را با پیشرانه دیزلی راهی بازار این قاره سبز کند. این کراس اوور لاکچری به یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر توربودیزل مجهز شده که قادر به تولید بیشینه قدرت 337 اسب بخار و بیشینه گشتاور 700 نیوتن متر بوده که مشابه نمونه نصب شده روی آئودی S5 است. البته آئودی در اروپا S5 را با پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر توربوشارژ بنزینی هم عرضه می کند.

نمای عقب آئودی SQ5 اسپرتبک 2021

آئودی SQ5 پرچمدار مدل های این کراس اوور آلمانی نیست و قدرتمندترین نسخه این خودرو مدل RS Q5 بوده که در آینده معرفی خواهد شد. ولی به نوبه خود و در حال حاضر SQ5 اسپرتبک سریع ترین عضو این خانواده است. این خودرو قادر است طی 5.1 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن به صورت الکترونیکی روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. نصب یک سیستم هیبریدی ملایم در کنار این پیشرانه دیزلی قدرتمند، باعث کاهش آلایندگی و بهینه تر شدن مصرف سوخت این نیروگاه قدرتمند شده است. آئودی اظهار کرده که SQ5 در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی تنها 7 لیتر گازوییل مصرف می کند که برای خودرویی با این وزن، ابعاد و قدرتمند واقعا بی نظیر است.

نمای جانبی آئودی SQ5 اسپرتبک 2021

استایل ظاهری

از آنجایی که آئودی مدتی پیش نسخه معمولی SQ5 را معرفی کرده بود، استایل نسخه اسپرتبک این خودرو چندان جدید به نظر نمی رسد و تفاوت اصلی آنها در قسمت عقب و شیب سقف است. یکی از ویژگی های جدید آئودی SQ5 نسبت به نمونه پیش از فیس لیفت حذف خروجی های اگزوز مصنوعی در قسمت عقب و حضور خروجی های اگزوز واقعی در این قسمت هستند.

آئودی SQ5 اسپرتبک 2021

سخن پایانی

آئودی قصد دارد که SQ5 اسپرتبک 2021 را در دو نوع بنزینی و دیزلی در کارخانه خود واقع در مکزیک به تولید برساند و در نیمه اول سال 2021 راهی بازار جهانی کند. بدین ترتیب طی ماه های پیش رو آئودی یقینا نسخه بنزینی این کراس اوور لاکچری قدرتمند را نیز رونمایی خواهد کرد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟