اخبار خودرو جهان
کاملا متفاوت از اس کلاس و میباخ

کابین مرسدس بنز EQS 2022 رونمایی شد

یکشنبه - ۸ فروردین ۱۴۰۰
خواندن 5 دقیقه
کابین مرسدس بنز EQS

آینده محصولات مرسدس بنز با معرفی محصول تمام جدید EQS از راه رسیده و پایه ریزی شده است. با وجود اینکه EQS اولین عضو خانواده EQ نیست، ولی محصول پرچمدار این خانواده بود و اولین محصول این کمپانی بوده که روی پلتفرم ماژولار مرسدس به منظور توسعه خودروهایی الکتریکی و لوکس تولید شده است.

به گزارش خودرونویس، طراحان مرسدس بنز تمامی تلاش خود را کرده اند تا کابینی کاملا جدید برای EQS خلق کنند تا هم راننده و هم سرنشین تجربه ای متفاوت از سواری با این خودرو داشته باشند. امروز که کابین نسخه تولیدی مرسدس EQS رونمایی شده، مشخص شد که طراحی آن کاملا با نمونه مفهومی EQS متفاوت است؛ بدین ترتیب هرچه از کابین EQS مفهومی در ذهنتان داشتید را دور بریزید!

جزییات کابین مرسدس بنز EQS

نمایشگر هایپراسکرین MBUX در خط مقدم تکامل طراحی کابین EQS قرار دارد. سیستم سرگرمی هایپراسکرین MBUX مرسدس EQS متشکل از سه نمایشگر بوده که در پشت یک شیشه مقاوم در مقابل خط و خش که سرتاسر داشبورد را احاطه کرده، جانمایی شده اند. این سیستم از یک پردازنده هشت هسته ای، 24 گیگابایت رم و پهنای باندی معادل 46.4 گیگابایت در ثانیه RAM دارد.

لازم به ذکر است که مدل های پایه مرسدس بنز EQS از نمایشگر هایپراسکرین MBUX بهره نمی برند که البته هنوز تصویری از کابین آنها منتشر نشده است؛ ولی داشبورد متفاوتی خواهند داشت. ولی چیزی که در تمامی مدل های EQS مشترک بوده، فقدان تونل گیربکس است.

کابین مرسدس بنز EQS

جدا از نمایشگر MBUX هایپراسکرین EQS، مرسدس ادعا کرده که این خودرو قادر به درک تمامی حواس های انسان از جمله دیداری، شنیداری، بویایی و لامسه است. همچنین مرسدس بنز EQS با فیلتر جاذب ذرات ریز هوا High Efficiency یا HEPA راهی بازار می شود که هوای بیرون را به منظور ورود به کابین تصفیه و سالم سازی می کند. به عنوان بخشی از پکیج Air Balancing، مرسدس EQS دارای سیستم پخش رایحه فعال بوده که از رایحه جدیدی به نام No.6 Mood Linen هم بهره می برد.

در خصوص درک لامسه، سیستم MBUX هایپراسکرین بازخورد لمسی از خود ارائه می دهد که این ویژگی در نمایشگر نصب شده در میان داشبورد و در مقابل سرنشین جلو تعبیه شده است. به عبارت دیگر 12 سنسور محرک در پشت این دو نمایشگر قرار دارند که می توانند لرزش ملموسی را در حین برخورد دست با نمایشگر ایجاد کنند. از دیگر عناصری که در داخل کابین حس لامسه را تحریک می کنند، مواد اولیه با کیفیتی است که در ساخت تمامی قسمت ها به کار گرفته شده که با شناختی که از مرسدس داریم، جز این هم انتظار نمی رفت.

کابین مرسدس بنز EQS

طراحی کابین مرسدس بنز EQS به خوبی با چشم های سرنشینان بازی می کند. جدا از جذابیت بصری کابین، رقص نور جذاب LED در سرتاسر کابین این خودرو طراحی شده است. مرسدس تمام تلاش خود را کرده تا رودری ها را تا حد امکان مدرن طراحی کند. همچنین عقربه های دیجیتالی نمایشگر پشت فرمان هم، حالتی لیزری و شمشیری در نمایش دارند.

تحریک شنیداری این خودرو قبل از ورود راننده و سرنشین به کابین EQS فعال می شود؛ به عبارت دیگر با نزدیک شدن راننده و سرنشین به خودرو صدای به منظور خوشامدگویی از خودرو شنیده می شود. جدا از سیستم صوتی برمستر درون کابین با 15 بلندگو، دو پیش زمینه صدا برای این خودرو با نام های Silver Waves و Vivid Flux در نظر گرفته شده است؛ همچنین صداهای رانندگی نیز بسته به مد رانندگی و سایر داینامیک های وارد شده توسط راننده به خودرو تغییر می کنند.

کابین مرسدس بنز EQS

از همه مهم تر مرسدس EQS قادر به پخش صدای تسکین دهنده و آرامش بخشی مانند Forest Glade یا صدای جنگل، صدای دریا و باران تابستانی بوده ور در حین توقف می توان آنها را پخش کرد تا موجب آرامش سرنشینان و راننده شود. به عبارت دیگر مرسدس نه تنها به فکر شارژ باتری EQS بوده، بلکه با این تجهیزات قصد دارد باتری سرنشینان و راننده را هم شارژ کند و آنها را سرحال نگه دارد.

صحبت از شارژ که شد باید اظهار کنیم که مرسدس در این بیانیه صحبتی در این خصوص نکرده؛ ولی پیشتر مرسدس بیان کرده بود که 500 هزار ایستگاه شارژ مرسدس Me در سراسر دنیا احداث خواهد شد که بیش از 200 هزار ایستگاه آن در اروپا واقع شده اند. مرسدس EQS در حالت شارژ کامل قادر به پیمایش بیشینه مسافتی فراتر از 700 کیلومتر با در نظر گرفتن سیکل WLTP است.

کابین مرسدس بنز EQS

سخن پایانی

مرسدس EQS 2022 قرار است که از ماه آگوست سال جاری راهی بازار اروپا شود. در آن زمان جزییات بیشتری از این سدان پریمیوم الکتریکی منتشر خواهد شد؛ ولی ما این را می دانیم که EQS در کارخانه بدون کربن Factory 56 در کنار اس کلاس جدید و میباخ جدید واقع در Sindelfingen تولید خواهد شد.

3.3 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟