اخبار خودرو جهان
با قابلیت آموختن سلایق راننده

معرفی سیستم سرگرمی MBUX هایپراسکرین مرسدس بنز

شنبه - ۲۰ دی ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه

مرسدس به تازگی نسل جدید سیستم مالتی مدیا و سرگرمی و اطلاع رسانی خود را به نام MBUX هایپراسکرین معرفی کرده که با معرفی آن یقینا شاهد آغاز دوره ای جدید در طراحی داشبورد محصولات این برند آلمانی خواهیم بود. سدان تمام الکتریکی لاکچری EQS، اولین محصول مرسدس بوده که قرار است به این نمایشگر مالتی مدیا مجهز شود.

به گزارش خودرونویس، این نمایشگر منحنی گون بین دو ستون جلوی خودرو و کل عرض داشبورد را احاطه کرده و سیستم نرم افزاری این خودرو قابلیت یادگیری و تطبیق رابط کاربری را متناسب با سلیقه کاربر دارد. مضاف بر آن کاربر نیازی ندارد که بین منوها برای دسترسی به برنامه مورد نظر جست و جو کند و یا حتی از فرمان صوتی نیز استفاده کند؛ چراکه نمایشگر هایپراسکرین به نوعی طراحی شده که همواره مهم ترین برنامه ها روی نمایشگر به صورت متنی و تصویری نشان داده می شوند.

سیستم مالتی مدیا MBUX هایپراسکرین مرسدس بنز

گوردن واگنر مدیر طراحی دایملر در خصوص طراحی MBUX هایپراسکرین بیان کرد که با معرفی نسل جدید این سیستم مالتی مدیا پیشرفته، رویای طراحان این عرضه به حقیقت تبدیل شده است. وی در ادامه بیان کرد که با این تکنولوژی پیشرفته را با رابط کاربری جذابی تلفیق کرده این که مشتری بتواند به ساده ترین شکل ممکن از آن استفاده کند. چراکه ما عاشق سادگی هستیم و در نسل جدید سیستم مالتی مدیا MBUX خود به سطح جدیدی از سادگی رسیده ایم.

سیستم مالتی مدیا MBUX هایپراسکرین مرسدس بنز

طراحی ظاهری نمایشگر MBUX هایپراسکرین

سیستم سرگرمی MBUX هایپراسکرین از نظر ظاهری تلفیقی از نصب چند نمایشگر در یک پنل خمیده بوده که اتفاقا دریچه های سیستم تهویه نیز درون این پنل طراحی شده اند که به نوعی دنیای دیجیتال را به دنیای آنالوگ ارتباط داده اند. این نمایشگرها با قابی پلاستیکی احاطه شده و به لطف نصب نورپردازی یکپارچه به پنل کلی هایپراسکرین، پنل MBUX هایپراسکرین مرسدس حالتی شناور به خود گرفته است.

در مقابل سرنشین جلو نیز یک نمایشگر نصب شده که قابلیت شخصی سازی در هفت مد مختلف است. این نکته را باید ذکر کرد که قابلیت های سرگرمی نمایشگر مالتی مدیا سرنشین تنها در طول سفر در دسترس است. به عنوان مثال اگر صندلی سرنشین جلو خالی باشد،  نمایشگر مقابل این صندلی خالی نقش یک مانیتور ساده را ایفا می کند و تصاویر انیمیشن مختلف را جهت زیبایی بیشتر داشبورد نمایش می دهد.

سیستم مالتی مدیا MBUX هایپراسکرین مرسدس بنز

سخت افزار سیستم مالتی مدیا MBUX هایپراسکرین

مرسدس اظهار کرده که در پشت نمایشگرهای این سیستم مالتی مدیا پیشرفته، 12 محرک برای حس لمس صفحه توسط راننده و سرنشین تعبیه شده است. قدرت پردازنده این سیستم سرگرمی هم بسیار خیره کننده بوده و دارای CPU هشت هسته ای، 24 گیگا بایت رم و حافظه داخلی 46.4 گیگاباتی دارد.

سجاد خان عضو هیات مدیره مرسدس بنز بیان کرد که سیستم مالتی مدیا MBUX مرسدس بنز مغز و سیستم عصبی خودرو محسوب می شود. این سیستم به طور مداوم در حال شناخت مشتری و رفتارهای وی بوده تا پیش از اینکه وی اقدام به انتخاب گزینه ای کند، سرویس های اطلاعاتی و برنامه های سرگرمی شخصی مورد علاقه وی نمایش داده شوند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟