اخبار خودرو جهان
مجهز به پیشرانه دیزلی در اروپا و بنزینی در سایر بازارها

مشخصات فنی هیوندای استاریا منتشر شد

چهارشنبه - ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
هیوندای استاریا

زمانی که هیوندای سه هفته پیش مینی ون استاریا را معرفی کرد، در خصوص مشخصات فنی این خودرو مطلبی را عنوان نکرد. حال بار دیگر این مینی ون خبرساز شده و هیوندای مشخصات فنی و جزییات آن را منتشر کرده است.

به گزارش خودرونویس، هیوندای استاریا امکان سفارش به صورت 2 تا 11 نفرذه را دارد و دارای طول و عرضی به ترتیب معادل 5223 و 1997 میلی متر است. همچنین فاصله بین دو محور این خودرو 3273 میلی متر بوده که نویدبخش کابینی بسیار جادار است. این خودرو در نسخه مسافری دارای 1990 میلی متر ارتفاع و در نسخه تجاری ارتفاعی معادل 2000 میلی متر دارد. در صورت سفارش نسخه دو یا سه نفره که عموما برای مشاغل و بیزینس ها هستند، فضای بار این مینی ون به 5000 لیتر افزایش می یابد. هیوندای اظهار کرده که نسخه تجاری این ون به گونه ای طراحی شده که سه پالت استاندارد اروپا در آن قرار می گیرد.

نمای عقب هیوندای استاریا

مشخصات فنی هیوندای استاریا

نسخه اروپایی هیوندای استاریا قرار است که با یک پیشرانه 2.2 لیتری توربودیزل راهی بازار شود که قادر به تولید 175 اسب بخار قدرت و 431 نیوتن متر گشتاور است. مشتریان در اروپا می توانند استاریا را با گیربکس شش سرعته دستی یا هشت سرعته اتوماتیک سفارش دهند. در سایر بازارها هیوندای استاریا با یک پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر تنفس طبیعی بنزینی عرضه می شود که قادر به تولید 268 اسب بخار قدرت و 331 نیوتن متر گشتاور است.

کابین هیوندای استاریا

هیوندای ادعا کرده که استاریا یک مینی ون به خصوص و پیچیده بوده که دلیل این ادعا هم سیستم تعلیق چند اتصالی مستقل عقب و به روزرسانی پیشرانه برای تولید نویز و لرزش و صدای کمتر است. با وجود اینکه هیوندای استاریا طراحی جعبه ای شکل داشته تا حجم کابین افزایش یابد، نیمه بالایی بدنه طراحی آیرودینامیک دارد تا ضریب مقاومت هوا کاهش یابد و این خودرو بهینه تر شود.

کابین هیوندای استاریا

طی سال های آینده هیوندای قصد دارد استاریا را برای عرضه در برخی از بازارهای جهانی شخصی سازی کند تا مناسب استفاده برای مشاغل خاصی باشد. این می تواند شامل نسخه لیموزین مانند کیا کارنیوال لیموزین و همچنین نسخه های آمبولانس، کمپر و مدل های دوست دار محیط زیست باشد که این نسخه آخری می تواند به پیشرانه سوخت سلولی هیدروژنی مجهز باشد.

صندلی هیوندای استاریا

سخن پایانی

نسخه های معمولی مینی ون هیوندای استاریا قرار است که از نیمه دوم سال 2021 راهی بازار جهانی شوند که در بدو ورود این خودرو را می توان با هشت رنگ مختلف بدنه و پنج تم رنگی مختلف برای کابین شامل ترکیب دو رنگ سفارش داد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟