اخبار خودرو جهان
بزرگتر، لوکس تر و مدرن تر از گذشته

معرفی کامل نسل جدید کیا کارنیوال

چهارشنبه - ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
خواندن 5 دقیقه
کیا کارنیوال/سدونا 2021

افزایش تقاضای مشتریان برای خرید خودروهای اسیووی و کراس اوور، روی روش مینی ون ها تاثیر بسیار زیادی گذاشته است. اما با توجه به کاهش تقاضا برای خرید مینی ون ها، کمپانی کیا هنوز معتقد است که محصولات مینی ون همچنان متقاضی خود را دارند و از این رو در حال گسترش تنوع محصولات خود است. پس از دو بار انتشار تصاویری اولیه، حال کمپانی کیا رسما چهارمین نسل مینی ون سدونا یا همان کارنیوال را معرفی کرده است.

به گزارش خودرونویس، این نسخه معرفی شده کیا سدونا/کارنیوال، ویژه بازار کره جنوبی بوده، ولی انتظار می رود که نسخه قابل عرضه در بازار اروپا و آمریکا کارنیوال نیز با طراحی ظاهری و کابین مشترکی به فروش برسد.

 

طراحی ظاهری

صحبت از اسیووی ها که شد لازم است بیان کنیم کیا این نسل جدید کارنیوال را به عنوان یک خودروی Grand Utility معرفی کرده و در طراحی آن از استایل ظاهری خودروهای اسیووی الگوبرداری شده تا افرادی که طرفدار خودروهای اسیووی و کراس اوور هستند، نسبت به خرید نسل جدید کارنیوال تشویق شوند. کیا سدونا جدید ابعاد بزرگتری نسبت به نسل قبل دارد. طول کلی این خودرو با 40 میلی متر افزایش به 5155 میلیمتر و فاصله بین دو محور آن با 30 میلی متر افزایش به 3090 میلی متر رسیده است.

کیا کارنیوال

برای اینکه فضای کابین نسبت به نسل قبل جادارتر شود، کیا عرض سدونا را 10 میلیمتر افزایش داده و طول کلی این خودرو را به 1995 میلیمتر رسانده است. اورهنگ عقب سدونای جدید هم با 30 میلیمتر افزایش به 1130 میلیمتر رسیده که به موجب آن فضای بیشتری در ردیف سوم و بار این خودرو در دسترس است.

نمای عقب کیا کارنیوال

کابین

این افزایش ابعاد، به لطف استفاده کیا از پلتفرمی جدید برای سدونا/کارنیوال حاصل شده و حال این خودرو امکان تولید و عرضه به صورت سه یا چهار ردیف صندلی را دارد. بسته به بازاری که کارنیوال در آن عرضه می شود، این مینی ون به صورت هفت، هشت یا 11 نفره قابل سفارش است.

داشبورد کیا کارنیوال

طراحی داخل کابین این خودرو هیچ وجه اشتراکی با نسل پیشین نداشته و کیا کابینی به مراتب پیچیده و مدرن تر نسبت به گذشته برای کارنیوال طراحی کرده است. یکی از آشکارترین تغییرات شکل گرفته در کابین، نصب یک نمایشگر 12.3 اینچی دیجیتالی در پشت فرمان و یک نمایشگر لمسی با همان سایز برای سیستم مالتی مدیا در میان داشبورد است. همچنین سبک طراحی کلیدهای کنترلی سیستم تهویه هم تغییر کرده و کیا از مواد اولیه با کیفیت تری در ساخت کابین کارنیوال جدید استفاده کرده است.

صندلی عقب کیا کارنیوال

تغییر سیستم تعلیق

کیا اظهار کرده که نصب سیستم تعلیق تمام مستقل برای کارنیوال جدید باعث شده تا نویز، لرزش و سفتی سواری کمتر شود و سواری بهتر و نرم تری به نسب نسل قبل به ارمغان آید. البته یکی دیگر از دلایل کاهش نویز و صداهای ورودی به کابین، عایق بندی بهتر آن و استفاده از مواد عایق صوتی در قسمت هایی اعم از کف کابین و همچنین نصب مواد ایزوله سازی بین پیشرانه و کابین بوده است.

 

مشخصات فنی

زیر کاپوت کیا کارنیوال جدید یک پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر تنفس طبیعی GDI (تزریق مستقیم سوخت) نصب شده که قادر به تولید بیشینه قدرت 290 اسب بخار و بیشینه گشتاور 355 نیوتن متر است. البته یک پیشرانه MPI (مولتی پورت و تزریق غیر مستقیم سوخت) با همان حجم 3.5 لیتر برای کارنیوال در دسترس است که قادر به تولید بیشینه قدرت 268 اسب بخار و بیشینه گشتاور 332 نیوتن متر است.

همچنین یک پیشرانه تازه توسعه یافته 2.2 لیتری چهار سیلندر دیزلی نیز برای کارنیوال قابل نصب بوده که 200 اسب بخار قدرت و 440 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. نیروی تولیدی هر سه پیشرانه توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود.

کابین کیا کارنیوال

تجهیزات ایمنی و رفاهی

یکی دیگر از تغییرات مهم کارنیوال جدید نسبت به نسل قبل، نصب سیستم فرمان برقی به جای سیستم فرمان هیدرولیکی نسل پیشین است. به لطف نصب فرمان برقی، نه تنها پاسخ چرخ ها نسبت به چرخش فرمان بهتر شده، بلکه 5.6 درصد هم عملکرد آن سریع تر شده و به کیا اجازه می دهد تجهیزات ایمنی و کمکی راننده جدیدی را برای کارنیوال نصب کند. نسل چهارم کیا کارنیوال دارای تجهیزات ایمنی مختلفی از جمله کمکی تثبیت کننده خطوط حرکت، رادار نقطه کور و کمکی پیشگیری کننده از برخورد جلو با قابلیت تشخیص خودرو، دوچرخه سوار و عابر پیاده است.

همچنین کیا کارنیوال جدید با سیستم رانندگی نیمه خودران سطح دو و سیستم خروج امن راهی بازار جهانی می شود. عملکرد سیستم خروج امن بدین صورت است که اگر خودرو تشخیص دهد که خودروی دیگری از قسمت عقب در حال نزدیک شدن است، مانع باز شدن درب کشویی جانبی می شود. در بدترین حالت و در صورت تصادف، ترمز الکتریکی کارنیوال به صورت خودکار فعال شده تا از شدت خسارت و آسیب های وارده کاسته شود.

نمای جانبی کیا کارنیوال

کیا قصد دارد که کارنیوال را در کره جنوبی از سه ماه سوم سال جاری میلادی عرضه کند و سپس عرضه این مینی ون جذاب به بازارهای جهانی نیز آغاز خواهد شد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟