اخبار خودرو جهان
ابرخودرو الکتریکی در مقابل پلاگین هیبریدی

درگ ریس ریماک Nevera با فراری SF90

یکشنبه - ۲۷ تیر ۱۴۰۰
خواندن 5 دقیقه
درگ ریس ریماک Nevera با فراری SF90

ریماک Nevera مدتی پیش در قالب مدل تولیدی معرفی شد و به معنای واقعی کلمه ابرخودرویی فوق سریع بوده که تقریبا کمتر خودرویی می تواند مقابل آن رقابت کند. این ابرخودرو دارای پیشرانه ای تمام الکتریکی بوده که روی هم رفته 1914 اسب بخار قدرت را به هر چهار چرخ منتقل می کند. گروه Carwow در یکی در رقابت های اخیر خود این ابرخودرو را در مقابل فراری SF90 Stradale قرار داده و درگ ریس جذابی را برگزار کرده است. البته این رقابت اصلا عادلانه نیست، چراکه پیشرانه هیبریدی این فراری اصلا در قامت رقابت با ریماک Nevera تمام الکتریکی نیست.

مشخصات فنی

به گزارش خودرونویس، ضعیف تر بودن فراری SF90 نسبت به ریماک Nevera به معنی کند بودن آن نیست. این ابرخودرو از یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ و موتور الکتریکی بهره می برد که روی هم رفته قادر به تولید 1000 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور بوده که تمام این نیرو به هر چهار چرخ فراری SF90 منتقل می شود.

در سمت دیگر این درگ ریس ریماک Nevera تمام الکتریکی 1914 اسب بخاری با 2360 نیوتن متر قدرت قرار دارد. این ابرخودروی ساخت کرواسی طی 1.85 ثانیه می تواند از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد. البته ریماک 380 کیلوگرم نسبت به فراری سنگین تر بوده که یک نقطه ضعف برای این ابرخودرو محسوب می شود.

 

 

اختلاف عملکرد میان این دو ابرخودرو حاضر در درگ ریس کاملا مشهود بود و ریماک تمام رقابت ها را به سادگی و بدون هیچ زحمتی پیروز شد. ریماک حتی در درگ ریسی که فراری تقلب کرد و زودتر شروع به حرکت کرد هم پیروز شد. مت واتسون مجری Carwow موفق شد با ریماک مسیر درگ 400 متر را طی 8.62 ثانیه و با سرعت 276.47 کیلومتر بر ساعت طی کند. بهترین زمان ثبت شده توسط فراری هم در درگ ریس دوم به ثبت رسید که مسیر درگ 400 متر را طی 9.6 ثانیه و با سرعت 239.55 کیلومتر بر ساعت طی کرد.

 

سخن پایانی

ریماک Nevera در واقع نسخه نهایی و تولید همان C-Two بوده که بیش از سه سال از رونمایی آن می گذرد. ریماک در نسخه تولیدی طراحی این خودرو را دستخوش تغییراتی داد و تا 34 درصد آیرودینامیک آن را بهبود بخشید. این طراحی به روزرسانی شده همچنین موجب خنک سازی 30 درصدی بهتر پیشرانه الکتریکی و سیستم ترمز ریماک Nevera در سرعت های پایین شده است. این ابرخودرو الکتریکی می تواند طی 9.3 ثانیه از حالت سکون به مرز 300 کیلومتر بر ساعت برسد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 412 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. ریماک قصد دارد تنها 150 دستگاه از مدل Nevera را تولید کند که برای آن برچسب قیمت دو میلیون دلاری را انتخاب کرده است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟