اخبار خودرو جهان
صفر تا 100 زیر دو ثانیه!

ریماک Nevera در نسخه تولیدی معرفی شد

چهارشنبه - ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
ریماک Nevera

شرکت ابرخودروسازی اهل کرواسی  ریماک اتومبیل، نمونه مفهومی سوپراسپرت C-Two را کمی بیش از سه سال پیش رونمایی کرده بود و حال ریماک نسخه تولیدی و نهایی این ابرخودروی الکتریکی را معرفی کرده است. ریماک نام نسخه نهایی این خودرو را Nevera گذاشته که از یک طوفان مدیترانه ای الگو گرفته شده و تغییرات زیادی نسبت به نسخه مفهومی از جمله بهبود 34 درصدی در آیرودینامیک نسبت به نمونه های پروتوتایپ اولیه به خود دیده است.

به گزارش خودرونویس، در صورت انتخاب حالت Low Drag، ضریب مقاومت بدنه این خودرو در برابر هوا به 0.30 کاهش می یابد؛ ولی در صورت انتخاب حالت رانندگی High Downforce، نیروی رو به پایین تا حد چشمگیر 326 درصد افزایش می یابد. این بدنه تهاجمی تر ریماک Nevera با هدف بهبود خنک سازی پیشرانه و سیستم ترمز نیز بازطراحی شده است. در سرعت های پایین تا میزان 30 درصد در زمینه خنک سازی پیشرانه و سیستم ترمز به دلیل بازطراحی کانال های عبوری هوا موفقیت حاصل شده و در سرعت های بالا نیز ریماک Nevera نسبت به نمونه مفهومی هفت درصدی در بهبود روند خنک سازی موفقتر عمل کرده است.

نمای عقب ریماک Nevera

مشخصات فنی ریماک Nevera

این خودرو رقیب بسیار قدرتمندی برای پینین فارینا باتیستا محسوب می شود. ریماک Nevera یکی از قدرتمندترین خودروهای تولید شده تا به امروز در صنعت خودروسازی جهان محسوب می شود. این ابرخودروی الکتریکی دارای چهار موتور بوده که روی هم رفته قادر به تولید 1914 اسب بخار قدرت و 2360 نیوتن متر گشتاور هستند. ریماک Nevera با اتکا به این نیروی خیره کننده خود قادر است طی 1.85 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد. همچنین صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت این خودرو هم 1.97 ثانیه اعلام شده است.

ریماک Nevera

لازم است اشاره کنیم که ریماک Nevera تنها با یک فشار پا روی پدال شتاب دهنده از مرز 100 کیلومتر بر ساعت عبور می کند و کمپانی ادعا کرده که این عملکرد روی سطوح و مسیرهای با سطح اصطکاک بالا قابل دستیابی است. این کمپانی ادعا کرده ریماک Nevera قادر است طی 9.3 ثانیه از حالت سکون به مرز 300 کیلومتر بر ساعت دستی یابد. این خودرو تنها 8.6 ثانیه زمان برای عبور از خط پایان درگ 400 متر زمان نیاز دارد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 412 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

 

باتری و قابلیت پیمایش

از آنجایی که ریماک Nevera یک ابرخودروی الکتریکی بوده و عملکرد اولویت اول طراحان بوده و اهمیت بیشتری نسبت به مصرف شارژ باتری دارد، بیشینه مسافت قابل پیمایش برای مشتریان و طرفداران سوال شده است. ریماک برای Nevera یک پک باتری بزرگ 120 کیلووات ساعتی نصب کرده که انرژی لازم برای پیمایش 550 کیلومتر مسافت در حالت شارژ کامل تحت سیکل WLTP را درون خود ذخیره می کند. نیازی به گفتن نیست که استخراج تمام توان موتورهای الکتریکی این ابرخودرو موجب زودتر خالی شدن شارژ باتری و افزایش روند مصرف می شود.

کابین ریماک Nevera

ریماک Nevera به لطف پشتیبانی از ساختار شارژ سریع 500 کیلوواتی، طی 22 دقیقه می تواند شارژ باتری ها را از صفر تا 80 درصد برساند. ریماک پک باتری این ابرخودرو را با اتکا به دانش خود توسعه داده و به عنوان یک بخش جدا نشدنی روی Nevera نصب کرده که موجب افزایش 37 درصدی سختی ساختار مونوکوک فیبر کربنی این خودرو شده است. وزن کلی ریماک Nevera 2150 کیلوگرم اعلام شده که 38 درصد آن روی اکسل جلو و 52 درصد آن روی اکسل عقب تقسیم شده است.

نمای جانبی ریماک Nevera

سیستم ترمز

با توجه به قدرت بسیار بالا و وزن سنگین ریماک Nevera، نیاز به سیستم ترمزی قدرتمند برای متوقف کردن است. از این رو ریماک سیستم ترمز برمبو با دیسک های کربن سرامیکی 390 میلی متری و کالیپرهای شش پیستونه را نصب کرده است. ادعا شده که ریماک Nevera بهترین سیستم بازیابنده انرژی را در بین خودروهای تولیدی جهان دارد و انرژی ناشی از ترمزها را در باتری ها ذخیره می کند. زمانی که سیستم ترمز حرارت بالایی داشته باشد، سیستم بازیابی انرژی به طور خودکار وارد مدار شده و به کمک سیستم ترمز می آید تا فشار کمتری روی سیستم ترمز باشد.

ریماک قصد دارد تنها 150 دستگاه از Nevera را تولید کند که برای آن برچسب قیمت دو میلیون یورویی را تعیین کرده است.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟