اخبار خودرو جهان
بزرگتر، لوکس تر و داینامیک تر از نسل قبل

ب ام و سری 4 گرن کوپه 2022 معرفی شد

چهارشنبه - ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
ب ام و سری 4 گرن کوپه

ب ام و اولین نسل سری 4 را در سال 2014 گرن کوپه را سال 2014 معرفی کرد که جایگاهی میان سری 3 و برادر بزرگترش یعنی سری 5 دارد. ب ام و سری 4 گرن کوپه برای آن دسته از خریدارانی مناسب بوده که علاقه دارند هر دو آیتم لاکچری و کاربردی بودن را در یک خودرو داشته باشند؛ موضوعی که فقط لاکچری بودن آن در نسخه کوپه سری 4 وجود داشت.

استایل ظاهری ب ام و سری 4 گرن کوپه

به گزارش خودرونویس، حال ب ام و نسل جدید سری 4 گرن کوپه 2022 را به امید جلب توجه مشتریان معرفی کرده است. این خودرو امروز رسما رونمایی شده و داینامیک بهتر، ویژگی های جذاب تر و متاسفانه متاسفانه جلوپنجره ای زشت و عجیب و نامانوس دارد.

ب ام و سری 4 گرن کوپه

این جلوپنجره بزرگ دارای قاب نقره ای رنگ براقی در قسمت محیطی در مدل 430i بوده که این تریم در ورودی های هوای گوشه سپر جلو نیز دیده می شود. نسخه اسپرتتر M440i دارای گرافیک مش بندی منحصر به فردی در جلوپنجره بوده که در قسمت محیطی آن یک تریم خاکستری اعمال شده که همین تم رنگ روی قاب آینه های جانبی ، سراگزوزها و المان U شکل قسمت پایینی سپر مشابه نسخه های عملکردی M نیز اعمال شده است.

ب ام و سری 4 گرن کوپه

ب ام و 430i گرن کوپه 2022 به صورت استاندارد به چراغ های LED تطبیقی(لیزر به صورت آپشنال)، رینگ های 18 اینچی استاندارد و آپشنال 19 اینچی، شیشه های بدون قاب و تریم کرومی روی درب ها مجهز شده است. ولی نسخه M440i دارای شش طرح رینگ 19 اینچی به صورت استاندارد و تریم Shadow لاین بیرونی شامل تم مشکی رنگ در فریم درب ها و اسپویلر عقب است.

نمای عقب ب ام و سری 4 گرن کوپه

ب ام و سری 4 گرن کوپه جدید حدود 14.98 سانتی متر طول بیشتر، 2.54 سانتی متر عرض بیشتر و 5.2 سانتی متر ارتفاع بیشتری نسبت به نسل پیشین خود دارد. همچنین عرض اکسل جلو 4 سانتی متر و عرض اکسل عقب هم 1.8 سانتی متر بیشتر شده که باعث هندلینگ و پایداری بهتر این نسخه شده است. فاصله بین دو محور نسخه 2022 سری 4 گرن کوپه هم 4.6 اینچ نسبت به مدل پیشین رشد داشته است.

 

مشخصات فنی ب ام و سری 4 گرن کوپه

نسخه پایه ب ام و سری 4 گرن کوپه، مدل 430i بوده که از یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بهره می برد. این پیشرانه قادر به تولید 255 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور بوده و این خودرو را طی 5.8 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت می رساند. نسخه M440i از یک پیشرانه قدرتمندتر شش سیلندر خطی توربوشارژ با حجم 3 لیتر بهره گرفته که به سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی هم مجهز شده است. این سیستم به صورت ترکیبی قادر به تولید 382 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور بوده و این نسخه را طی 4.4 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت می رساند. هر دو مدل برای انتقال قدرت با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک کوپل شده اند.

ب ام و سری 4 گرن کوپه

مدل M440i تنها مدلی بوده که با سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک xDrive قابل سفارش بوده و علاوه بر آن امکان سفارش سیستم ترمز M اسپرت، دیفرانسیل M اسپرت و سیستم تعلیق تطبیق پذیر که سختی آن در حالات مختلف رانندگی تغییر می کند، تنها روی این مدل وجود دارد.

کابین ب ام و سری 4 گرن کوپه

طراحی کابین

ب ام و سری 4 گرن کوپه تقریبا کابینی مشترک با همزاد دو درب خود دارد که این المان های مشترک شامل Live Cockpit با رابط کاربری iDrive 7.0 هستند. این خودرو دارای یک نمایشگر مرکزی 10.3 اینچی روی داشبورد برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی بوده و یک نمایشگر 12.3 اینچی هم در پشت فرمان برای نشان دادن اطلاعات خودرو به راننده نصب شده است. تمام تجهیزات این مدل اعم از کمکی راننده و کمکی پارک با نمونه نصب شده روی نسخه کوپه و کانورتیبل سری 4 مشترک است.

کنسول وسط ب ام و سری 4 گرن کوپه

ب ام و سری 4 گرن کوپه جددی قیمت پایه ای معادل 45 هزار دلار در مدل 430i دارد. نسخه اسپرت تر M440i xDrive قیمت پایه ای معادل 58 هزار دلار دارد. نکته جالب اینجاست که هر دو مدل قیمت ارزان تری نسبت به همزاد کوپه خود دارند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟