اخبار خودرو ایران
عرضه سه محصول در سال جاری با برند پارس خودرو

زوتی DL5 هیبرید و چانگان یونی وی هیبرید دو محصول آینده پارس خودرو

یکشنبه - ۱۱ تیر ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
محصولات آینده پارس خودرو

دیشب در حاشیه مراسم رونمایی زوتی DL5، خبرهایی در خصوص محصولات جدید سومین خودروساز بزرگ دولتی ایران مطرح شد. پارس خودرو قرار است که در سال جاری سه محصول اختصاصی داشته باشد و جدا از اینها قرار است در آینده با عرضه محصولاتی لوکس، بار دیگر به جایگاه اصلی خود بازگردد.

به گزارش خودرونویس، پارس خودرو که زمانی تنها خط مونتاژ کادیلاک را در خارج آمریکا داشت و محصولاتی مانند شورولت نوا، بیوک ایران، جیپ آهو، آریا شاهین و … را در گذشته تولید کرده بود، در سالهای اخیر رو به تولید محصولات سایپا اعم از پراید و کوییک و تیبا آورده بود. این بزرگترین خیانت در حق خودروسازی مانند پارس خودرو بوده که سالها با عنوان لوکسترین خودروساز داخلی در ذهن مشتریان نقش بسته بود.

لازم به ذکر است که در دهه های قبلی نیز پارس خودرو به مونتاژ محصولات نیسان مانند رونیز، پاترول، سرانزا و ماکسیما و تینا مشغول بود. بدین ترتیب وجه مشترک محصولات پارس خودرو لوکس بودن و کیفیت بالا بوده که متاسفانه این موارد در محصولاتی که این شرکت در سالهای اخیر عرضه کرده وجود نداشت. به اعتقاد تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، تجربه بالای پارس خودرو از تعامل با نیسان و جنرال موتورز باعث شد که رنو تصمیم بگیرد که تندر 90 را در این شرکت مونناژ کند.

 

استارت قدرتمند پارس خودرو با عرضه سه محصول در سال جاری

پس از اینکه سالها وابستگی پارس خودرو به سایپا در تولید محصول، دیشب پارس خودرو از خودروی زوتی DL5 پرده برداشت. این خودرو که یک کراس اوور کامپکت و اقتصادی بوده، قرار است به صورت وارداتی و با لوگوی پارس خودرو به ایران در سال جاری عرضه شود. این خودرو نخستین محصول پارس خودرو پس از سالها سکون و عدم تحرک بوده است.

البته زوتی DL5 تنها محصول پارس خودرو نخواهد بود و این شرکت در سال جاری سدان کادیلا را که همان تندر 90 ایرانیزه شده بوده را در کنار سهند که فیس لیفتی بر پایه ساینا بوده به بازار عرضه خواهد کرد. هر سه این خودروها جزو محصولات اختصاصی پارس خودرو بوده و قرار است که با لوگوی این شرکت به بازار عرضه شوند.

محصولات آینده پارس خودرو

چانگان یونی وی هیبرید محصول آتی پارس خودرو

اما برای اینکه پارس خودرو به اصل خود یعنی عرضه محصولاتی لوکس و پریمیوم بازگردد، نیاز به محصولی لوکس دارد. تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از اظهار کرد که سدان چانگان یونی وی Changan Uni-V هیبرید که یک سدان لوکس و پریمیوم چینی بوده قرار است که به صورت وارداتی صرفا توسط پارس خودرو به بازار عرضه شود. وی این خودرو را هدیه سایپا به پارس خودرو دانست و در صحبت های خود به اشتباه این خودرو را از نیسان تینا هم بزرگتر دانست!

وی در ادامه خبر داد که در سال آینده پارس خودرو قصد دارد نسخه فیس لیفت زوتی DL5 را هم با موتور هیبریدی به بازار ایران عرضه کند. این خودرو که تصاویر گرافیکی آن در حین صحبت های تیموری نمایش داده شد، گرافیکی متفاوت در چراغ های جلو و عقب داشت و طراحی پروفیل جلو و عقب آن نیز متمایز بود.

همچنین دیشب از همکاری زوتی و پارس خودرو نیز صحبت هایی مطرح شد و اظهار شد که پارس خودرو با همکاری زوتی قصد توسعه یک خودروی برقی را دارد. این خودروی برقی در یکی از اسلایدهای صحبت نشان داده شد که ظاهرا از سری خودروهای الکتریکی U2 بوده که ظاهرا با موتور برقی در توان های مختلف و همچنین باتری با ظرفیت های مختلف به بازار عرضه می شود. طبق چیزی که اعلام شده بسته به پک باتری که روی این خودرو نصب می شود، در حالت فول شارژ این خودرو توان پیمایش 150 تا 400 کیلومتر مسافت را دارد.

هرچند هیچ یک از این محصولات به هیچ عنوان در حد خودروهای آمریکایی و ژاپنی که پارس خودرو در دهه های گذشته مونتاژ می کرد نیست، ولی همینکه پارس خودرو مستقل از سایپا اقدام به عرضه محصولاتی لوکستر از خودروهای تولید داخل می کند، نشان از بازگشتن این خودروساز بزرگ به اصل خویش و پرداختن به عرضه خودروهایی لوکستر و مدرنتر است.

 

5 از 5 رای

دیدگاه شما چیست؟